تاریخ انتشار :

سردبیر هفته‌نامه لوکتانتریک چوکامبا

مردم کشمیر در وضعیت بسیار بدی به سر می‌برند

فعال رسانه‌ای هند افزود: گروه دموکرات در کشمیر قدرت سیاسی را در دست دارد و هدف آن تعیین سرنوشت و پایان‌دادن به جنایات علیه حقوق بشر کشمیر است.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) جاوید رازا، سردبیر هفته‌نامه لوکتانتریک چوکامبا «Loktantrik Choukhambha» که در دهلی منتشر می‌شود،  با تشریح تحولات اخیر در کشمیر گفت: وضعیت کشمیر بسیار وخیم است و دخالت مستقیم کشورهای همسایه هند عامل اصلی اختلافات است.

وی افزود: دولت مرکزی هند و مسئولان محلی ایالت کشمیر باید از تمام گروه‌های سیاسی برای یافتن راه‌ حل مشکلات کشمیر دعوت کنند.

رازا درباره سیاست سرکوب که دولت هند در برابر معترضان در پیش گرفته است، تصریح کرد: سیاست سرکوب تاکنون نتوانسته است صلح را در منطقه برقرار کند و دولت هند باید راه‌حل سیاسی دیگری را برای حل بحران در پیش بگیرد.

آینده سیاسی کشمیر در دست مسلمانان

وی در مورد آینده مسلمانان در صورت استقلال کشمیر گفت: اکثریت مردم کشمیر را مسلمانان تشکیل می‌دهند و آینده سیاسی کشمیر در دست آنان باقی خواهد ماند.

جاوید رازا اظهار کرد: هر دو کشور هند و پاکستان نیز باید وساطت سازمان همکاری اسلامی برای حل بحران را در صورت اعلام آمادگی این سازمان بپذیرند.

کشورهای اسلامی کشمیر را مثل سوریه ببینند

رازا با تأکید بر ضرورت تلاش کشورهای اسلامی برای حل بحران کشمیر افزود: کشورهای اسلامی و سازمان همکاری اسلامی باید کشمیر را مانند مصر و سوریه ببینند و به مسائل آن توجه کرده و عزم جدی برای حل مشکلات این منطقه داشته باشند؛ زیرا مردم کشمیر در وضعیت بسیار بدی به سر می‌برند.

فعال رسانه‌ای هند افزود: گروه دموکرات در کشمیر قدرت سیاسی را در دست دارد و هدف آن تعیین سرنوشت و پایان‌دادن به جنایات علیه حقوق بشر کشمیر است.

وی در پایان یادآور شد: این گروه از توده مردمی کشمیر بوده و خواهان صلح و آبادانی در این ایالت هستند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار