تاریخ انتشار :

تازه‌مسلمانان :

۱۳ فروردین سالگرد شهادت کنت لوکا گائتانی لاواتلی

کنت لوکا دوست صمیمی شهید ادواردو آنیلی و پسر صاحب صنایع مونتالچینو ( یکی از مشهورترین صنایع مشروب سازی ) در ایتالیا بود. خانواده او از خانواده‌های اشراف‌زاده ایتالیا بودند و به همین دلیل لقب کنت که لقب اشراف‌زاده‌های اروپایی است به افراد خانواده اتلاق می‌شد.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  کنت لوکا گائتانی لاواتلی دوست صمیمی شهید ادواردو آنیلی و پسر صاحب  صنایع مونتالچینو ( یکی از مشهورترین صنایع مشروب سازی ) در ایتالیا بود. خانواده او از خانواده‌های اشراف‌زاده ایتالیا بودند و به همین دلیل لقب کنت که لقب اشراف‌زاده‌های اروپایی است به افراد خانواده اتلاق می‌شد. لقبی که اغلب ما در داستان‌هایی مانند «کنت مونت کریستو» با آن آشنایی داریم. لوکا درست مانند همان «کنت مونت کریستوی» افسانه‌ای در یک قصر اشرافی بزرگ شد. اما با وجود همه این حواشی پر رنگ او نیز همانند شهید آنیلی و البته توسط آن شهید با اسلام آشنا و پس از یک گفتگوی سه ساعته در یکی از هتلهای تهران با قدیری ابیانه دوست ادواردو رسما مسلمان و شیعه شد.

Luca Gaetani- کنت «لوکا گائتانی لاواتلی»

یادبود شهید کنت لوکا گائتانی لاواتلی در تخته فولاد

ادورادو می‌گوید او لو‌کا را تا مرز اسلام آورده اما لوکا در‌باره یک چیز سوال دارد سوالی که با پاسخ به آن همه گره‌های ذهنی او نیز گشوده می‌شود، و آن مسئله حجاب است. ولی با تمام این وجود پاسخ‌هایی که اسلام در اختیار دوست شیعه آنها یعنی قدیری ابیانه می‌گذارد برای لوکا آنقدر قانع کننده است که مسیر و سبک زندگی خود را با تمام وجود تغییر دهد. لوکا در تمام مراحل زندگی ادواردو همراه او بود به طوری که مهدی ملک الکتاب خیابانی (از مبارزان شناخته شده انقلاب ) که ادواردو آنیلی مدتی را در خانه او در تهران بسر برده و به همراه او با سید حسن نصر الله ارتباط گرفته بود، در این رابطه می‌گوید: لوکا ورزشکار بود و هیکل ورزیده‌ای داشت، او همه جا همراه ادورادو بود به شکلی که می‌توان گفت لوکا نقش محافظ ادواردو را بازی می‌کرد.

Edoardo&Luca Gaetan

 قدیری ابیانه پس از شهادت ادواردو از آوردن نام لوکا برای حفاظت از جان او ابا داشت به طوری که در سخنرانی « ادورادو و حجاب » که با استقبال دانشجویان رو به رو شد و به خواست آنها به صورت سی دی و دی وی‌ دی در دسترس عموم قرار گرفت، ابیانه بدون نام بردن از اسم و مشخصات لوکا به بیان خاطره مسلمان شدن او سوال و جواب‌هایی که بین آنها در‌باره مقوله حجاب گذشت می‌پردازد. اما سرانجام او نیز که پس از شهادت ادواردو زندگی بدون هیاهویی را در پیش گرفته بود در‌۱۳ فروردین ۱۳۸۶مظلومانه به شهادت رسید.

گفته می شود برادر وی که دوستی نزدیکی با قاتل ادواردو یعنی شوهر خواهر صهیونیست ادواردو آنیلی دارد. پشت پرده این جنایت بوده است، جنایتی که درست همانند قتل ادواردو بر روی آن سرپوش گذاشته شد.

جنازه شهید کنت لوکا گائتانی لاواتلی

جنازه شهید کنت لوکا گائتانی لاواتلی

جلاسیو برادر شهید کنت لوکا

جلاسیو برادر شهید کنت لوکا

انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی از همان لحظه اطلاع از شهادت  کنت لوکا گائتانی لاواتلی بزرگ اقداماتی را اعم از چاپ و اهدا پوستر هدیه و برگزاری چند یادبود برای وی بدون حمایت هیچ فرد گروه و نهادی برگزار نموده و چند طرح گرافیکی در رابطه با وی در فضای مجازی منتشر کرده است.(+)اما تصاویر بدست آمده از لوکا بسیار کم و محدود است.

یادبود شهید کنت لوکا گائتانی لاواتلی

یادبود شهید کنت لوکا گائتانی لاواتلی

دلیل این امر نیز آن است که اولا لوکا همانند ادواردو خانواده بسیار سرشناسی نداشت که عکاسان و خبرنگاران همواره او را سوژه قرار دهند و دوم آنکه وقتی گروه فیلم برداری مستند ادواردو در ایتالیا بازداشت شد و مافیا از قصد ایرانیان در جمع آوری اطلاعات در مورد این دو فرد مطلع شدند آثار لوکا که چندین مستند درباره امام خمینی و ایران بود نیز از سوی آنها جمع آوری و مفقود شد. ( لوکا شخصا چند مستند درباره ایران و امام ساخته بود ) از سوی دیگر عدم حمایت از انجمن شهید آنیلی و مسائل مالی سبب شده تا انجمن شهید ادواردو نتواند در این راستا آن گونه که باید ظاهر شود چه انکه در یک مورد مشابه انجمن عکاس ایتالیایی مشهوری را یافت که تصاویر ادواردو را در معرض فروش گذاشته بود. او برای هر عکس ۵۰ یورو در خواست نمود اما توان مالی یک مجموعه غیر دولتی و غیر وابسته دانشجویی انقدر نبود که این تصاویر را خریداری کند با این‌حال بعضی از دوستان ادواردو در ایتالیا بصورت خود جوش به درخواست انجمن نسبت به یافتن اطلاعات بیشتر درباره شهید  کنت لوکا گائتانی لاواتلی اقدام نموده‌اند که تاکنون نیز به دلیل ذکر شده بالا این تحقیقات به نتیجه دلخواه نرسیده. در هر صورت نام شیعه همیشه با مظلومیت همراه بوده اما یاد شهدای آن به خواست خدا زنده و جاوید خواهد ماند.

تکمیلی

لوکا به سبک پدربزرگ کاوشگر خود، ریموند فرانکتّی، زندگی می‌گذراند و به تقلید از او مدّتها در آفریقا زندگی می‌کرد (حتّی در اواخر به زبان آفریقایی سواحیلی صحبت می‌کرد) و در خاورمیانه گزارش خبری می‌ساخت. همچنین از جنگ در کوزوو و در سالهای دهه‌ی ۷۰ از افغانستان که با نیروهای روس در جنگ بودند خبر گرفت. [در افغانستان] با احمد شاه مسعود، آشنا شد و برای اولین بار با او مصاحبه کرد.

لوکا دوست بسیار نزدیک ادواردو آنیلی، پسر «جنابِ وکیل»، بود و آنها با هم سفرهای بسیاری داشتند. برادرش، گلاسیو، میگوید: «مثل برادر بودند، ادواردو پدر خوانده ریموند، پسر اول لوکا، بود و به نظر می‌آید که سرنوشتشان نیز آنها را به هم متصل کرد(!)».

او به عنوان فیلمبردار در تلویزیون ملّی ایتالیا (RAI) با جُوانّی مینولی (Giovanni Minoli) در برنامه پرونده (Dossier) و همچنین با چند شبکه خصوصی کار می‌کرد.[۱]

 

 

مراسم تشییع جنازه او در کلیسای سانتا ماریا در تراستِوِره برگزار شد که در آن مراسم مادرش، برادرش گلاسیو، همسرش مارینا ویندیش گراتز، پسرانش ریموند و روجِرو و دخترش سامبا حاضر بودند.[۲] همچنین آلن الکان، شوهر خواهر ادواردو آنیلی (که قتل ادواردو به او منسوب است) در مراسم لوکا حضور یافت.

[۱] www.tricolore-italia.com/…/ Tricolore-agenzia-stampa-n1720-050407.pdf

[۲] http://ricerca.repubblica.it/ /archivio repubblica /repubblica/2007/04/06/ai-funerali-di-gaetani-nobili-volti-del.html

اشتراک گذاری :


  1. محمدی گفت:

    سلام عکس دیگه ای نداره کنت لوکا فقط همین یک عکسه

  2. من منزاد گفت:

    ما که این چیزا رو باور نمی کنیم.. خوش باشید

  3. سلام

    آیا اخباری راجع به احتمال مسلمان شدن مایکل جکسون دارید در اواخر و کشته شدنش؟
    آیا اخباری در مورد شیعه شدن انشتین دارید؟

    یاعلی

  4. با سلام و آرزوی موفقیت برای شما دوست عزیز، امیدوارم در پناه مهدی و منجی موعود باشید.

  5. من منزاد من به شما حق میدم که باور نکنی چون هنوز اسلام رو نشناختی و ذهنت درگیر چیزهایه دیگه هستش و اهل مطالعه نیستی و به همین دلیل نمیتونی حقانیت اسلام رو درک کنی….لطفا یکم مطالعه

  6. دختري با چمدان گفت:

    سلام
    تماشای مستند این شهید همزمان با نوجوانی من بود…
    روحش شاد…
    اگه با تبادل لینک موافقید لطفا اعلام کنید.

  7. ایرانی گفت:

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اهلک عدوهم

آخرین اخبار