تاریخ انتشار :

از اسلام به مسیحیت

ماجرای مسلمان شدن جوان امریکایی و نظرش درباره اسلام

«بسیاری از دوستانم پیش از آنکه حتی به مسلمان شدن فکر کنند، سه یا چهار سال مشغول مطالعه درباره اسلام بوده‌اند. اما من هم، گرچه به نظر میرسد عجله کرده‌ام، ولی واقعا برای شناخت مذهب تلاش زیادی کردم».

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) گروه ترجمه سایت رهیافتگان – طلعت عطری / «روزی که این کار را انجام دادم خوب به خاطر دارم. نزدیک به ۴۵ دقیقه در پارکینگ یک رستوران نشستم و به کاری که قبلش انجام داده بودم و تاثیری که بر زندگی من خواهد داشت، فکر میکردم».

ویلیام ریو، ۲۱ ساله، اهل ایالت تنسی، از مسلمان شدنش می گوید. گرچه به ظاهر او چندان شبیه تصور مردم از مسلمانان نیست. «من ریش ندارم. عرب هم نیستم».

او در سال ۲۰۱۲ وقتی دانش‌آموز سال آخر دبیرستان بود مسلمان شد. به گفته خودش، مسیحیت سوالات بسیاری در او ایجاد کرد، تا اینکه تصمیم گرفت خودش به دنبال جواب آنها بگردد. نخستین آشنایی او با اسلام از طریق یک همکلاسی بود. دختر مسلمانی به نام سوفیا که او را به تنعیم عزیز، از اعضای مسجدی محلی در شهرشان معرفی کرد.

«بیشتر آنچه اکنون از اسلام میدانم به خاطر تنعیم است. حتی چیزهایی که خودش به من نگفت را هم از طریق سایتها و کتابهایی که  معرفی کرد یاد گرفتم. او البته یک نسخه از قرآن را هم به من داد».

wil-rhew

ویلیام علت جذب شدنش به اسلام را اینطور بیان کرد:«تعریف ساده از خداوند در اسلام. در اسلام خدا، فقط خداست و این به نظرم خیلی زیبا بود و بعد اینکه اسلام نه تنها از شما میخواهد که قلب و روحتان را زیبا کنید، بلکه به شما می گوید که ظاهرتان هم باید برازنده و زیبا باشد و دیگر اینکه ما یک کتاب مقدس اصل و دست نخورده داریم».

دو ماه پس از آنکه ویلیام مطالعه درباره مذهب را آغاز کرد، تصمیم به مسلمان شدن گرفت. گرچه در ابتدا این تصمیم را از خانواده و دوستان نزدیکش هم مخفی کرده بود.

او می گوید: «بسیاری از دوستانم پیش از آنکه حتی به مسلمان شدن فکر کنند، سه یا چهار سال مشغول مطالعه درباره اسلام بوده‌اند. اما من هم، گرچه به نظر میرسد عجله کرده‌ام، ولی واقعا برای شناخت مذهب تلاش زیادی کردم».

photo_2016-05-31_12-53-00

به نظر او «ترسناکترین بخش قضیه این است که بفهمی تمام داشته‌های مذهبیت، یا دست کم بخشی از آن غلط است و اینکه برخی چیزها را باید از نو یاد بگیری.»

گروه ترجمه سایت رهیافتگان – طلعت عطری

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار