تاریخ انتشار :

مصطفی السالوادور

گرایش مسلمانان السالوادور به مذهب تشیع

اولین شب شعر شاعران مسلمان در السالوادور کوچکترین و پر جمعیت ترین کشور آمریکای مرکزی برگزار می‌شود

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) اسکار سالوادور رودریگز پیندا اولین شیعه کشور السالوادور است که ۱۵ سال پیش با تحقیق پیرامون اسلام به دین مبین اسلام و تشیع مشرف شد و پس از چندی نام مصطفی السالوادور را برای خود انتخاب کرد.

img18385917

وی با کمترین امکانات مرکزفاطمه الزهرا(س) و کتابخانه ای را برای معرفی تشیع به هم وطنانش در السالوادور تاسیس کرد و تاکنون برنامه های مختلفی را برای مسلمان ها و شیعیان این کشور برگزار می کند. بعد از گذشت چند سال این مرکز  در حال حاضر فعال ترین مرکز در کل منطقه آمریکای مرکزی است.

مصطفی السالوادور مدیر مرکز اسلامی فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) با اشاره به برنامه های مختلف این مرکز گفت: برنامه شب شعر شاعران مسلمان در السالوادور برای نخستین باردر ۳۱ مارس و به مناسبت روز جهانی شعر برگزار می شود.

اولین شیعه السالوادور پیرامون نحوه اجرای این برنامه گفت: اشعار کلاسیک مانند اشعار حافظ و سعدی و اشعار شاعران معاصر مانند محمود درویش شاعر فلسطینی و اشعار خودم در این برنامه برای مخاطبان خوانده می شود.

مصطفی سالوادور تصریح کرد: این برنامه از سوی انجمن فرهنگی و اسلامی فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) و با همکاری دبیرخانه ملی فرهنگی سازمان ادیکوس گالن در مرکز فرهنگی شهر حنا مقدس برگزار می شود.

مدیر مرکز اسلامی فاطمه الزهرا(س) اظهار داشت: این برنامه تاکنون در السالوادور بی سابقه بوده و برای اولین بار اجرا می شود.

* السالوادور کوچکترین و پر جمعیت ترین کشور آمریکای مرکزی است

وی خاطر نشان کرد: برنامه های مرکز فاطمه الزهرا(س) در حالی برای مسلمانان و شیعیان و اقشار مختلف مردم ارائه می شود که السالوادور کوچکترین و پر جمعیت ترین کشور آمریکای مرکزی است.

مصطفی سالوادور پیرامون مراجعه افراد برای آشنایی با مذهب تشیع به مرکز فرهنگی دینی فاطمه الزهرا(س) گفت: بر اساس اخباری که از این مرکز برای من مخابره می شود اخیرا افرادی برای اصلاح عقاید خود و گرویدن به مذهب تشیع به مرکز مراجعه کرده تا از این طریق راهنمایی های لازم را دریافت کنند.

شایان ذکر است برنامه های دینی و فرهنگی این مرکزمانند برگزاری مراسمات دینی، اقامه نماز جماعت، برگزاری کنفرانس درباره موضوعات اسلامی  و ارائه خدمات کتابخانه ای به مخاطبان به طور مستمر در طول سال برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری حوزه

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار