تاریخ انتشار :

پیوریا

برگزاری گفتمان «اسلام را بشناس، آرامش را بشناس» در آمریکا

بنیاد اسلامی شهر پیوریا در ایالت ایلینوی آمریکا فردا، ۱۷ اسفندماه، میزبان برنامه «اسلام را بشناس، آرامش را بشناس» می‌شود.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  بنیاد اسلامی پیوریا برای دومین‌بار درهای خود را به روی مردم می‌گشاید تا آن‌ها را با دین صلح و آرامش بیشتر آشنا کند.

 در این برنامه سخنرانانی از میان رهبران مسیحی و یهودی ائتلاف بین‌ادیان ایلینوی نیز حضور دارند و در مورد تصورات نادرست و نگرش‌های منفی در مورد مسلمانان سخن می‌گویند.

 همچنین شهردار پیوریا، نماینده ایالت ایلینوی و دادستان این ایالت نیز در این برنامه سخنرانی خواهند کرد.

 این برنامه به منظور زدودن ابهام‌ها در مورد اسلام برای افرادی برگزار می‌شود که تا به حال درون یک مسجد را ندیده‌اند.

 کامل مفتی، امام بنیاد اسلامی پیوریا می‌گوید: سوءظن و نفرت زیادی وجود دارد. این کاری است که ما می‌توانیم برای پاسخ دادن به سؤالات مردم انجام دهیم و نشان دهیم که یک مسجد چگونه است، ما اینجا چه می‌کنیم، چگونه نماز می‌خوانیم و چگونه هستیم.

 مفتی می‌گوید: اسلام‌هراسی سه سال پیش که مانخستین‌بار این برنامه را برگزار کردیم، برای ما یک مسئله بود؛ اما امروز شرایط بسیار بدتر شده است. بسیاری از سخنانی که علیه مسلمانان گفته می‌شود، هراس‌انگیز است.

 وی می‌افزاید: در مورد تعطیلی مساجد می‌گویند، از صدور کارت‌های شناسایی برای مسلمانان سخن ‌می‌گویند. البته تجربه گذشته نشان می‌دهد که در زمان انتخابات، اسلام‌هراسی شدت می‌گیرد. تلاش می‌کنیم با معرفی ذات صلح‌آمیز اسلام با اسلام‌هراسی در ایلینوی مقابله کنیم.

 بنابر آمارهای به دست آمده در سال ۲۰۱۰، حدود ۲۰ هزار مسلمان در منطقه پیوریا زندگی می‌کنند که اکثریت آن‌ها در صنعت پزشکی مشغول هستند

منبع: رسا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار