تاریخ انتشار :

بنياد امام رضا (علیه السلام)

مجمع خادمان فرهنگ رضوی در اروپا و امریکا تشکیل می‌شود

قرار است مجمع تخصصی خادمان فرهنگ رضوی اروپا و امریکا و همچنین مجمع تخصصی خادمان فرهنگ رضوی آفریقا در این دوره از جشنواره تشکیل شود تا مقدمه‌ای برای تشکیل مجمع جهانی خادمان رضوی در سال ۲۰۱۷ باشد.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) سید جواد جباری در نشست هم‌اندیشی رسانه‌ای جشنواره امام رضا(ع)، ضمن تشریح برنامه‌های دوره چهاردهم جشنواره بین المللی فرهنگی امام رضا (ع) درباره تغییرات این جشنواره در دوره آتی توضیحاتی را ارائه کرد.  جباری با اشاره به گستردگی فعالیت‌های جشنواره امام رضا(ع) که در طول سال و در مناطق مختلف کشور اجرا می‌شود، گفت: گستردگی جشنواره امام رضا(ع) به اندازه‌‌ای است که نتوانسته‌ایم در طول سال ارتباطمان را با مخاطبان حفظ کنیم. ممکن است تلقی به غلو شود، اما تقریباً به اندازه یک وزارتخانه کار روی دوش ماست.

شاید یکی از راه‌هایی که بتوانیم پیوندمان را با جامعه بیشتر حفظ کنیم، همین ورود در فضای مجازی باشد. دبیر جشنواره امام رضا(ع)، تخصصی‌شدن اخبار جشنواره را موجب جلب توجه اقشار بیشتری از جامعه دانست و ادامه داد: تقسیم‌بندی اخبار موضوعی جشنواره میان رسانه‌ها سخن درستی است، چون هر سرزمینی مستعد یک نوع محصول است، کما اینکه هر منطقه‌‌ای نیز مستعد یک نوع جشنواره است. مثلاً جشنواره شعر را باید در استان فارس برگزار کرد. جعفری افزود: تغییر ۳۸ درصدی برنامه‌ها در جشنواره آتی نیز به همین دلیل است تا مثلاً یک استان در یک برنامه خاص به اشباع نرسد، همچنین سلایق و فرهنگ بومی نیز در نظر گرفته شود. چون در شورای سیاستگذاری جشنواره نیز تأکید شده که برای اجرای یک برنامه، باید اثربخشی آن مسجل شده باشد.

وی درباره عمومی کردن تولیدات جشنواره نیز اظهار داشت: سعی می‌کنیم آثار تولیدی را هر جا تقاضا باشد، در اختیار قرار دهیم، نه اینکه خودمان را تحمیل کنیم تا خدای ناکرده الزام‌آور بودن تلقی نشود.  سال آینده شهر مقدس مشهد به عنوان یکی از پایتخت‌های فرهنگی جهان اسلام معرفی شده و ویژه برنامه‌هایی برای این سال از سوی نهاد‌های مرتبط درنظر گرفته شده است.

بنیاد فرهنگی امام رضا (ع) که متولی برگزاری جشنواره فرهنگی امام رضا(ع) است نیز تدارک مناسبی برای این سال در نظر گرفته، جباری در این باره گفت: قرار است مجمع تخصصی خادمان فرهنگ رضوی اروپا و امریکا و همچنین مجمع تخصصی خادمان فرهنگ رضوی آفریقا در این دوره از جشنواره تشکیل شود تا مقدمه‌ای برای تشکیل مجمع جهانی خادمان رضوی در سال ۲۰۱۷ باشد. برگزاری پیش از نشست‌های همایش بانوان مروج فرهنگ رضوی در قم، مشهد و شیراز نیز به همین دلیل است. در پایان نشست هم‌اندیشی رسانه‌ای جشنواره امام رضا(ع)، دبیر این جشنواره از رسانه‌های فعال در پوشش اخبار این جشنواره تقدیر به عمل آورد.

منبع: جوان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار