تاریخ انتشار :

بازیگر ارمنی سینمای ایران

گفتگو با ماهایا پطروسیان در مورد مسلمان شدنش

من در سالهای گذشته از دین اسلام دور نبودم، در مدارس ایرانی و مسلمان درس خوانده‌ام و دوستان مسلمان زیادی دارم. شخصا معتقدم ادیان الهی را از هم دور و متفاوت نمی‌بینم.

    به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  ماهایا پطروسیان را همه می‌شناسند. بازیگر جوان و پرشروشوری که چه در صحنه تئاتر، چه سینما و چه تلویزیون همیشه متفاوت و نسبتا قوی ظاهر می‌شود. برخی از سایت‌های اینترنتی و نشریات خبر مسلمان شدن این بازیگر را منتشر کردند. این نشریات نوشته بودند که این بازیگر در پی ازدواج با یک جوان مسلمان به دین اسلام روی آورده است. او همچنین به برخی از خبرنگاران گفته بود که از مدت‌ها پیش برای باقی ماندن در مسیحیت یا گرویدن به اسلام در تردید بودم که با توجه به ازدواج با یک مسلمان از این تردید خارج شده و مسلمان شدم.
حالا او با یک جوان ایرانی مسلمان که هنرمند هم نیست ازدواج کرده است


– خانم پطروسیان! خبر را تایید می‌کنید؟
بله تابستان سال گذشته به دین اسلام گرویدم و دلیلش هم این بود که همسرم یک مسلمان بود و من ترجیح دادم که مسلمان شوم.

– واکنش خانواده شما نسبت به مسلمان شدن شما چه بود؟
-واکنش خاصی نداشتند چون خانواده‌ام، همسرم را خیلی دوست داشتند ضمن اینکه خانواده‌ام، افراد متعصبی نیستند و بیش از همه برایشان انسانیت مهم است. من سال‌ها با مسلمانان در ارتباط بودم و نظر خانواده‌ام در این رابطه مثبت بود.

– از جانب هم‌کیشان خود با چه عکس‌العملی مواجه شدید؟
– الان تعداد ارامنه در ایران کم است و من هم با تعداد اندکی از ارامنه ارتباط نزدیک دارم و همان کسانی را هم که می‌شناسم تبریک گفتند و عکس العمل خاصی نشان ندادند.

– جالب است چون ارمنی‌ها دارای تعصبات خاصی هستند.
– بله، ارمنی‌ها متعصب هستند البته تعدادشان اندک است و می‌خواهند که جامعه خودشان را حفظ کنند ولی از نظر من فرق چندانی نمی‌کند چون من هم یک ارمنی بودم و الان مسلمان شده‌ام.

Mahaya-Petrosian_24-2-300x217

– تغییر مذهب چه احساسی را در انسان به وجود می‌آورد؟
– من از دین اسلام خیلی دور نبودم، و سالهاست که با این دین مانوسم در مدارس ایرانی و مسلمانان درس خواندم و دوستان مسلمان هم داشتم و با افراد مختلفی در ارتباط بودم و بیشتر با ایرانی‌های مسلمان سروکار داشتم تا ایرانی‌های ارمنی. ضمن اینکه شخصا مذاهب و ادیان الهی را از هم دور و متفاوت نمی‌بینم چون در نهایت تمام مذاهب مهم و اصلی دنیا یک حرف زده‌اند و چندان فرقی با یکدیگر ندارند.

– زندگی مشترک چطور است؟
– خوب است و خیلی متفاوت از زندگی مجردی و مسئولیت هم سنگین‌تر می‌شود دید آدم به زندگی تغییر می‌کند و آرامش بیشتری هم پیدا می‌کند

– زمانی که مسلمان شدید نام جدید شما به چه اسمی تغییر کرد؟
– اسم من تغییر نکرد چون اسم من مسیحی نیست. ماهایا اسم شرقی است و ریشه هندی دارد و موقع مسلمان شدن هم از من نخواستند که اسمم را تغییر دهم.

– در محضر چه کسی مسلمان شدید؟
این مسئله شخصی است چون فردی که نزد ایشان اسلام آوردم فردی شناخته شده است ؛ چندان تمایلی به گفتن نام ایشان ندارم

اشتراک گذاری :


  1. طاهره گفت:

    چی بگم

  2. اشکان گفت:

    سلام خانوم پطرسیان ایا از کسی حمایت هم میکنین

  3. سید سجاد گفت:

    درود به شما و خانواده شما .
    این نشان میدهد که خانواده متعصبی ندارید.
    همه ارامنه انسان های قابل احترامی هستن.

  4. فرزین گفت:

    سلام خانم من ارادت خاصی به ارامنه دارم من شمارو به عنوان یک بازیگر تواناقبولتون دارم .ارزو دارم یک دوست ارمنی داشته باشم.این ارزویمنه به امید اون روز

  5. فرزین گفت:

    سلام خانم من ارادت خاصی به ارامنه دارم

  6. شقایق بانو گفت:

    سلام ماهایا جان گل من دختری مسلمان هستم و بازی شما رو دیدم واقعا عالی هستین خوشبخت باشید عزیز آرزوی موفقیت برای همه ارمنی های مهربون یا علی ✋

  7. فاخره. ایرانی گفت:

    همه ادیان الهی مورد احترام هستند دین اسلام تایید کننده همه آنهاست اضافه به آنها دین پیامبر ختمی مرتبت همه دستورات را برای هدایت بشر کامل و جامع در بردارد خدا کند که همه چه آنها که موروثی مسلمان هستند چه با تحقیق و شرایط مسلمان میشن به دستورات عمل کنیم و مسلمان واقعی باشیم. به اونا که مسلمان کاقعی هستند تبریک برای ما هم دعا بفرمایید

  8. افسانه گفت:

    ای جانم سربلند باشی بانوی مهربان

  9. ناشناس گفت:

    درود بر شما و خانواده شما که تعصبی نیستید و بیشتر انسانیت براتون مهمه البته دین به فرموده قران اجباری نیست .من مسلمان شیعه هستم و به تمام پیروان ادیان و مذاهب احترام میذارم خصوصا ارامنه که درستکارند .رعایت حقوق دیگران مهمترین وظیفه هر انسانی هست.

  10. مهراوه گفت:

    سلام
    امیدوارم خوشتبخت بشوید
    میدانم هم میشوید مسلمان بودن به انسان آرامش میدهد
    من به ارمنی هاهم ارادت خاصی دارم
    امید وارم سالم باشید در کنار خانواده و هیچ وقت … ومریضی های دیگر نگیرید .
    به امید روزی که همه مسلمان شوند?

  11. سـارا نظـری گفت:

    شما دوستانی که مینویسید آفرین بر تو که برات مهم انسانیت بود و مسلمان شدی اگه این خانــم مسلمان بود و تغییــر دین میداد شماها یه چیز دیگه میگفتین??‍♀️?

  12. سلام گفت:

    عزیز ما هستی

آخرین اخبار