تاریخ انتشار :

شیخ الازهر؛ احمد الطیب

شیخ الازهر: شیعه و سنی دو بال اسلام هستند

شیخ الازهر در دیدار با علمای اندونزی بار دیگر کشتن هر مسلمانی خواه سنی یا شیعه باشد را حرام دانست و همگان را دعوت کرد تا به روح میراث اسلام که به عطوفت و مدارا و پرهیز از تندروی دعوت می‌کند، بازگردند.

    به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  شیخ الازهر روز دوشنبه با تاکید بر اینکه شیعه و سنی برادر هستند و لازم است که مذاهب اسلامی به یکدیگر نزدیک‌تر شوند، افزود: شیعه و اهل سنت دو بال اسلام را تشکیل می‌دهند.

«احمد الطیب» که به همراه هیئتی از علمای الازهر در اندونزی به سر می‌برد، در دیدار با علمای این کشور بار دیگر کشتن هر مسلمانی خواه سنی یا شیعه باشد را حرام دانست و همگان را دعوت کرد تا به روح میراث اسلام که به عطوفت و مدارا و پرهیز از تندروی دعوت می‌کند، بازگردند.

وی با هشدار نسبت به اختلافات موجود بین علماء امت اسلامی، نسبت به هرگونه تعصب در خصوص فکری معین و تندروی در مذهبی خاص هشدار داد.

الطیب همچنین با اشاره به اقداماتی که برای تحمیل یک مذهب خاص صورت می‌گیرد، افزود: این امر منجر به جنگ مذهبی می‌شود و اسلام همه مذاهب اسلامی را بدون هیچ تعصب و تندوری می‌پذیرد.

شیخ الازهر تکفیر هر کسی که به سوی قبله نماز می‌خواند، اما در برخی از دیدگاه‌ها دچار انحراف شده است را حرام دانست و گفت: تکفیر بسیار خطرناک است و هیچ کس حق ندارد دیگری را تکفیر کند.

الطیب هم چنین خواستار دیدار علمای الازهر و علمای شیعه شد.

الطیب خواستار سازش و اتحاد علمای مسلمان شد و تاکید کرد که اتحاد این نیست که تابع یک فکر واحد باشیم، چرا که وجود اختلاف یک امر طبیعی است که اسلام آن را قبول دارد.

شیخ الازهر با بیان اینکه برخی از شیوه‌های آموزش نادرست بوده و به تندروی دامن می‌زند، تاکید کرد: برخی سیستم‌های آموزش، طلاب را به این مسئله سوق می‌دهد که تابع یک مذهب معین باشند و تنها آن مذهب را مذهب صحیح بدانند.

منبع: ابنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار