تاریخ انتشار :

جنوب فرانسه

تاریخ ورود اسلام به فرانسه به بیش از ۱۳۰۰ سال قبل برمی گردد

کشف استخوان‌های دفن شده در ۳ قبر در شهر “نیم” در جنوب فرانسه، نشان می‌دهد که تاریخ ورود اسلام به فرانسه به بیش از ۱۳۰۰ سال قبل بر می گردد.

    به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از دیلی میل، کشف استخوان‌های دفن شده در ۳ قبر در شهر نیم در جنوب فرانسه، نشان می‌دهد که تاریخ ورود اسلام به فرانسه به بیش از ۱۳۰۰ سال قبل و به قرن ۷-۸ پس از میلاد برمی‌گردد.

به گفته باستان شناسان پیکر این مسلمانان در قبرها رو به شهر مکه (کعبه) دفن شده بودند و آزمایش DNA نشان می‌دهد که متعلق به قبایل آفریقای شمالی بوده‌اند. تصورها بر این است که این افراد به دین اسلام گرویده و به ارتش اعراب مسلمان پیوسته‌اند.

باستان‌شناسان با انجام آزمایش‌ DNA روی این اسکلت‌ها اعلام کردند که این استخوان‌ها متعلق به مسلمانان آفریقای شمالی هستند به ویژه آنکه اجساد به سنت اسلامی و رو به مکه و خانه کعبه دفن شده‌اند.

IMG11443387

به گفته محققان باستان شناس، درحالی که پیش از این نیز شواهدی از گسترش سلطنت مسلمانان در اسپانیا کشف شده‌ بود، این نخستین بار است که شواهدی مبنی بر حضور مسلمانان در فرانسه در اوایل قرون وسطی یافت می‌شود.

این ناحیه پیش از آنکه توسط مسلمانان فتح شود سپتمانیا نام داشته و در سلطه امپراطوری ویزیگوت‌ها قرار داشته است.

یویز گلیز، یکی از باستان‌شناسان موسسه ملی تحقیقات باستان‌شناسی بازدارنده در فرانسه و همکارانش بر این باورند که این سه اسکلت متعلق به قبایل بربر در شمال آفریقا هستند که به ارتش مسلمانان پیوسته‌اند.

گلیز در این باره می‌گوید: مطالعات ما مدارک و شواهد انسان شناسی و باستان شناسی دست اولی از تاریخ احتمالی ظهور اسلام در فرانسه ارائه می‌دهد. آنالیزها نشان دهنده ظهور و گسترش اولین قبایل و گروه‌های مسلمان در سرتاسر اروپا، همچنین همزیستی اجتماعات مسلمان و مسیحی در فرانسه بوده‌است.

این نتایج به وضوح پیچیدگی رابطه میان اجتماعات مختلف مسلمان و مسیحی در قرون ۷-۸ میلادی را فرای تصورات کلیشه‌ای نوشته شده در بعضی از کتب تاریخی به اثبات می‌رساند.

پیش از این قبرهای کشف شده مربوط به مسلمانان در فرانسه به قرون ۱۲-۱۳ باز می‌گشت.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار