تاریخ انتشار :

پائولو گارسیا،

گزارش نویسنده و مترجم مکزیکی از رشد روز افزون اسلام در مکزیک

یک مقاله در مجله مکزیکی، با اشاره به رشد روز افزون اسلام در مکزیک، رشد حداقل ۱۰ برابری مسلمانان این کشور بین سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۳۰ را مورد توجه قرار داد و دیدگاه برخی نومسلمانان مکزیک را منتشر نمود.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) پائولو گارسیا، نویسنده و مترجم مکزیکی، مقاله‌ای از یک مجله مکزیکی را با این عنوان مطالعه و ترجمه کرده است: «اسلام در مکزیک: دینی که هر روز پیروان بیشتری در دنیا پیدا کرده و کشور ما مکزیک نیز در این گرایش سهیم است»

افزایش حداقل ۱۰ برابری مسلمانان مکزیک تا ۲۰۳۰
طبق آمار موسسه ملی آمار و جغزافیایی مکزیک، در سال ۲۰۱۰ ، ۳۷۶۰ مسلمان در مکزیک زندگی می‌کردند با این حال، آمار‌های سازمان‌های مختلف چیز دیگری می‌گفتند. به عنوان مثال، طبق آمار موسسه پیو مستقر در واشنگتن بر زندگی اجتماعی و مذهبی، در سال ۲۰۱۰، ۱۱ هزار مسلمان در مکزیک وجود داشته‌اند و تا سال ۲۰۳۰ جمعیت مسلمانان مکزیک را نزدیک به ۱۲۶ هزار نفر تخمین می‌زنند که با توجه به آمار رو به رشد ۷۳ درصدی مسلمانان در سرتاسر دنیا، این جمعیت به طور صعودی در حال افزایش است.

نویسنده مقاله، علت افزایش گرایش به اسلام را «تسلیم شدن انسان در برابر خواسته خداوند» می‌داند. و با بررسی تاریخچه آغاز اسلام و زندگی حضرت محمد (ص) عنوان می‌کند که اسلام به جنبه های معنوی و مذهبی فرد محدود نمی‌شود، بلکه در تمامی عرصه های سیاسی و اجتماعی دخیل است. اسلام فقط یک دین نیست بلکه یک سیستم قانونگذاری، یک کد افتخار و یک شیوه زندگی است.
نویسنده سپس با محکوم کردن داعش و اینکه اعمال آن‌ها ارتباطی با متن اسلام ندارد، برای اثبات سخنانش زندگی ۸ مسلمان مکزیکی و چگونگی گرویدن آن‌ها به اسلام را توصیف کرده و تاثیر اسلام روی زندگی ‌آن‌ها و نظرشان درباره جنبش‌های بنیادگرایی چون داعش را به طور خلاصه می‌نویسد.

پاسخ اسلام به سوالهای بی جواب
لورنا اوچوآ: یک وکیل دعاوی ۳۰ ساله است. در زمان حملات ۱۱ سپتامبر او ۱۶ سال بیشتر نداشته و به جای اینکه تبلیغات رسانه‌ای درباره اسلام را چشم و گوش بسته بپذیرد تصمیم می‌گیرد راجع به دین اسلام به تحقیق و بررسی پرداخته و پس از مدتی، این مطالعات او را آنچنان شیفته اسلام می‌کند که تصمیم می‌گیرد مسلمان شود. به گفته او اسلام سئوالات بی‌جوابی را که تمام عمر در ذهن خود داشته پاسخ داده است. با وجودی که اسلام سبب از دست دادن بعضی از دوستانش شده اما معتقد است که اسلام انسانیت و فروتنی را در او زیاد کرده است. در گذشته تنها در لحظه زندگی می‌کرده بدون اینکه به خدا بیاندیشد اما امروز از زمانی که بیدار می‌شود تا لحظه‌ای که به خواب می‌رود یاد الله لحظه ‌ای از او دور نمی‌شود.
آرون پرز: یک مهندس معمار است که پروژه‌های معماری زیادی را در کشور‌های اسلامی انجام داده است. ۶ سال پیش زمانی به دلیل مشارکت در بحث‌های اسلامی ، فرهنگ عربی و معنویی با دوستان لبنانی خود به اسلام گرویده است. مادرش در آغاز با این تصمیم او مخالف بوده اما پس از مدتی متوجه می‌شود که این یک مرحله موقتی از زندگی نیست و این تغییرات نتایج مثبتی در زندگی او به ارمغان داشته است.

زیمنا هرناندز: ۲۹ ساله، دانشجوی حقوق، معتقد است که تشکیل گروهگ داعش نتیجه درک نادرست عده‌ای از اسلام است. جهاد برای مسلمانان به معنای تلاش در راه خداست و به معنای دفاع از باورها و درستی رفتار است. اما کسانی که قرآن را اشتباه تفسیر کرده‌اند، به دلیل فقدان اطلاعات، عدم علاقه در مطالعه قرآن و انحراف از دین به این گرداب افتاده‌اند. او که در خانواده‌ای کاتولیک به دنیا آمده سال‌های زیادی برای یافتن حقیقت جستجو کرده تا اینکه سرانجام با یک تبعه افغانی آشنا می‌شود که اسلام را به او می‌آموزد و مسیر زندگی او را تغییر می‌دهد.

ارتباط معنوی با اصول فکری شیعه
انجل مولینا که در آرژانیتن به دنیا آمده و برای تحصیل به مکزیک سفر کرده، پس از مدتی عاشق فرهنگ این کشور شده و در آنجا می‌ماند. او سال‌ها به مطالعه مذاهب مختلف و فلسفه آن‌ها پرداخته تا اینکه با اسلام آشنا می‌شود. و با وجودی که فقط یک نوجوان ۱۷ ساله بوده با اصول فکری شیعه ارتباط معنوی زیادی برقرار می‌کند. آنچه بیش از همه او را مجذوب اسلام کرده، تاکید روی تفکر و از دست ندادن قدرت انتقاد و اهمیت پذیرش آموزه‌های دینی در کنار درک منطقی آن‌ها است. او معتقد است که دین را نباید چشم و گوش بسته پذیرفت و با آنالیز عمیق دین به این طرز تفکر دست یافته است. او که در حال حاضر یک استاد علوم سیاسی و مدرس عربی است و در یکی از دانشگاه‌های ایران درس فلسفه اخلاق را می‌گذراند نظرش را درباره داعش چنین عنوان می‌کند: داعش محصول سیاست‌های مداخله‌جویانه در منطقه و انتشار غلط‌ترین تفسیر از اسلام است که با حمایت حکومت های پادشاهی شبه جزیره عرب و عربستان ایجاد شده است.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار