تاریخ انتشار :

روز جمعه

رئیس‌جمهوری « گامبیا » حکومت کشورش را «جمهوری اسلامی» اعلام کرد

رئیس‌جمهوری گامبیا اعلام کرد، برای رهایی از گذشته استعماری، حکومت این کشور را «جمهوری اسلامی» اعلام می‌کند.

 

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) ، «یحیی جامه» رئیس جمهوری گامبیا حکومت این کشور را جمهوری اسلامی اعلام کرد.

شبکه خبری «الجزیره» گزارش داد که جامه روز جمعه به طور  رسمی اعلام کرد که برای رهایی از گذشته استعماری گامبیا حکومت این کشور را جمهوری اسلامی اعلام می‌کند.

وی اظهار داشت با توجه به اینکه مسلمانان بیشترین جمعیت گامبیا را تشکیل می‌دهند نمی توان موروث استعمار را ادامه داد و باید آن را کشور اسلامی نام نهاد.

به گزارش الجزیره، گامبیا ۱٫۸ میلیون جمعیت دارد که ۹۵% از ساکنان آن مسلمان هستند.

تا پیش از گامبیا، چهار کشور پاکستان، موریتانی، ایران و افغانستان به ترتیب در سالهای ۱۹۵۶، ۱۹۶۰، ۱۹۷۹ و ۲۰۰۴، حکومت خود را «جمهوری اسلامی» اعلام کرده بودند و اکنون شمار این کشورها به پنج رسید.

رئیس جمهوری گامبیا همچنین تأکید کرد، هموطنان دیگرش که پیرو سایر ادیان و مذاهب هستند، می‌توانند مراسم مذهبی خود را همچنان به جا آورند.

جامه ۲۱ سال زمامدار ریاست این کشور آفریقایی است و در سال ۲۰۱۳ نام این کشور را از  جامعه کشورهای کامانولث یا همان مشترک المنافع خارج کرد و آن را استعمار نو نام نهاد.

با وجود روابط تجاری این کشور با انگلستان و سایر کشورهای اروپایی، روابط این کشور آفریقایی در سال‌های اخیر با این کشورها تیره شده است.

گامبیا کشوری است در غرب آفریقا پایتخت آن بانجول است. زبان رسمی این کشور انگلیسی است. واحد پول آن دالاسی گامبیا

 

کانال رسمی  سایت رهیافتگان در تلگرام https://telegram.me/rahyafte_com

 

اشتراک گذاری :

آخرین اخبار