تاریخ انتشار :

گزارش شبکه آمریکایی از حجاب؛

زنان محجبه درباره حجاب خود می‌گویند

یک شبکه آمریکایی به گفتگو با زنان محجبه پرداخت و نوشت: زنان محجبه از اینکه با پوشش اسلامی، دین و ایمان خود را تبیین کرده افتخار می‌کنند، حتی اگر این مسئله منجر به ایجاد نگاه‌های غلط به سوی آن‌ها شود.

IMG21534787

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )    شبکه آمریکایی بازفید buzzfeed.com، در گزارشی با تعدادی از زنان باحجاب گفتگو کرد و از علت پوشیدن حجاب آنها پرسش نمود.
بنابر اعلام رسمی پایگاه این شبکه، زنان محجبه از اینکه با پوشش اسلامی، دین و ایمان خود را تبیین کرده افتخار می‌کنند، حتی اگر این مسئله منجر به ایجاد نگاه‌های غلط به سوی آن‌ها شود.
شبکه بازفید نوشت: در این راستا ما با چند تن از زنان محجبه از اقصی نقاط جهان صحبت کرده و نظر آن‌ها را درباره حجاب جویا شدیم. حقیقت این است که زنان مسلمان حرف‌های ناگفته زیادی دارند.
یکی از خانم‌های محجبه می‌گوید: حجاب باعث می‌شود همه من را با شخصیت‌های سنتی یا معروف اسلامی اشتباه بگیرند!
خانم دیگری می‌گوید: ای کاش مردم دست از قضاوت‌ها و پیش داوری‌های غلط راجع به اسلام و حجاب بردارند.
دختر خانمی جوان نیز می‌گوید: متاسفانه در هیچ یک از رسانه‌ها، تصویر حقیقی زنان محجبه به نمایش گذاشته نمی‌شود.
خانم دیگری با طرح این مسئله که همه دائم به اون فشار می‌آورند تا خودش را به اثبات برساند می‌گوید: مردم دائم انتظار دارند تا من تصمیم خود در پوشیدن حجاب را برایشان توجیه کنم. من نیازی نمی‌بینم دیگران تصمیم من را برای انتخاب حجاب درک کنند!
یک خانم آمریکایی می‌گوید: چرا عده‌ای تصور می‌کنند که فقط مهاجران و شرقی‌ها مسلمان و محجبه هستند؟
بعضی از زنان نیز از اینکه با حجاب در انظار عمومی ظاهر شوند می‌ترسند. و احساس می‌کنند دائم باید به بقیه ثابت کنند که خطری برای آن‌ها محسوب نمی‌شوند. در حالی که حق همه انسان‌هاست که در شهر و کشور خود احساس امنیت کنند.
یکی از خانم‌ها در این باره می‌گوید: احساس می‌کنم باید همیشه لبخند به لب داشته باشم تا دیگران تصور نکنند که آدم خطرناکی هستم!

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار