تاریخ انتشار :

استاد شرق شناس دانشگاه اوکلاهاما:

من پاسدار و خادم امام خمینی هستم

پس از پیروزی انقلاب ایران، وزیر دفاع آمریکا انقلاب ایران را یک زلزله بزرگ سیاسی توصیف کرد. اما حقیقت آن است که انقلاب ایران یک زلزله سیاسی مثل انقلاب فرانسه نبود یا حتی یک انقلاب اقتصادی مثل انقلاب مائو. انقلاب ایران یک انقلاب فرهنگی بود؛ احیای ارزش های فرهنگی مردم.

IMAGE635587237735375992

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   رشید بن عیسی فعال سیاسی بین المللی و شرق شناس برجسته الجزایری شب گذشته در مراسمی که در مجتمع امیرالمونین(ع) مشهد برگزار شد، سخنرانی خود را با جمله «من پاسدار و خادم امام هستم» آغاز کرد و با اشاره به آیه شریفه «ربنا اننا سمعنا ینادی للایمان» گفت: من انعکاس صدای ایمان را از ایران شنیدم. وی به ذکر خاطرات خود از روزهای پیروزی انقلاب پرداخت و افزود: آن زمان من کارمند بین المللی سازمان ملل بودم و دریونسکو کار می کردم. درآن دوران در یونسکو اجازه نمی دادم کسی به امام خمینی(ره) اهانتی بکند. به یاد دارم یک بار که صبح به اتاقم رفتم، عکس پاپ رهبر کاتولیک های جهان را دیدم که بنابه تصمیم روسای یونسکو به دیوار تمامی اتاق ها زده شده بود. من هم عکس پاپ را از دیوار اتاقم برداشتم و عکس امام خمینی(ره) را جای آن آویزان کردم.

رشید بن عیسی بیان این که «کاری که مردم ایران کردند یک شورش نبود بلکه یک انقلاب بود»، تصریح کرد: شورش به زبان انگلیسی Evolution است و افول معنا می شود. در شورش مردم به حاکمان خود نه می گویند مثل نه به مبارک در مصر، نه به قذافی درلیبی، نه به بن علی در تونس و… و به طورکلی تمام جنبش بیداری اسلامی مردم منطقه یک ثوره(شورش) بود اما مردم در شورش نمی دانند که چه می خواهند فقط می دانند که نظام حاکمشان نباید باشد . در انقلاب ـ به زبان انگلیسی Revolution وبه ترجمه فارسی چرخش ـ مردم با برنامه ریزی وبه دلیل داشتن یک گفتمان نظام حاکمشان را سرنگون می کنند و یک نظام جدید مبتنی برارزش های خودرا تاسیس می کنند. حقیقت آن است که شما انقلاب کردید. وی خاطرنشان کرد: افزون بر گفتمان، انقلاب به وجود یک رهبر هم نیازدارد. یک رهبر جامع الشرایط مثل امام خمینی(ره) یا سید قائد (رهبرمعظم انقلاب). رشید بن عیسی گفت: پس از پیروزی انقلاب ایران، وزیر دفاع آمریکا انقلاب ایران را یک زلزله بزرگ سیاسی توصیف کرد. اما حقیقت آن است که انقلاب ایران یک زلزله سیاسی مثل انقلاب فرانسه نبود یا حتی یک انقلاب اقتصادی مثل انقلاب مائو. انقلاب ایران یک انقلاب فرهنگی بود؛ احیای ارزش های فرهنگی مردم. این شرق شناس ادامه داد: من به کشورهای زیادی سفر کرده ام اما به ایران آمدم تا شاهد ولادت جهان جدید باشم. این جهان جدید را امام خلق کرد. او مرد خدا بود، مثل انبیا صحبت می کرد و افق ربانی داشت.

رشید بن عیسی اظهار کرد: من در زمان فتوا(صدور حکم ارتداد سلمان رشدی) ایران نبودم. همان زمان وقتی خبر را شنیدم، مشاهده کردم عده زیادی از مسیحیان و یهودیان نسبت به این حکم نظرات منفی می دادند. همان زمان تورات را برداشتم و پیش علمای برجسته یهودی و صهیونیست های تندرو رفتم وگفتم شما را به خدا، اگر موسی به جای خمینی بود با سلمان رشدی چه می کرد؟ مگر نه اینکه موسی سامری را از قوم یهود بیرون کرد و او را رجم کرد؟ وی به نامه امام به گورباچف و پیش بینی سقوط کمونیسم اشاره و اظهار کرد: در آن دوران چه کسی جرأت داشت درباره دومین قدرت بزرگ دنیا یعنی شوروی حتی حرفی بزند و مخالفتی بکند؟ بعد امام نامه به گورباچف می نویسد و می گوید سقوط کمونیسم نزدیک است. آن زمان این حرف خنده دار بود و همه مردم دنیا از هیمنه شوروی درهراس بودند اما همه دیدیم که این مرد بزرگ درست پیش بینی کرده بود. امروز هم سیدقائد (رهبرمعظم انقلاب) در میان ترس و شگفتی تاسف برانگیز جهان اسلام از غرب، فرموده اند که سقوط غرب نزدیک است. اساسا شکستن تابوی ابرقدرت ها از سنت های امام خمینی(ره) است.

بن عیسی گفت: مدت ها قبل، یک فیلسوف فرانسوی بنام رونوگنو کتابی نوشت بنام «جنازه خدا» و در آن اظهار داشت که تسلط دین بر جهان غرب کاملا از بین رفته است. درست در همان دوران امام خمینی(ره) با نظریه حکومت اسلامی خود گفت که اسلام می تواند برای زندگی مادی بشر برنامه ریزی کند. در این هنگام، رونوگنو شروع به تحقیق و پژوهش پیرامون نظریه حکومت اسلامی امام کرد و ازحقانیت نفس امام، مسلمان شد. او پس از مسلمان شدن کتابی باعنوان مرجعیت دینی و اداره اموردنیوی نوشت که به اذعان افراد بسیاری، این کتاب مهمترین اثر رونوگنو در طول عمرش بود. وی افزود: امام اولین کسی بود که کشورهای مفتخر، مطمئن و از خود راضی غربی را به شک انداخت.

پس از پیروزی انقلاب، روزنامه فوندومنتال پاریس نوشت ما به خمینی حمله می کنیم اما واقعیت این است که او برای خود اصول و گفتمانی دارد و سوال اینجاست که ما برای مبارزه با گفتمان او چه چیزی داریم؟ همچنین به یاد دارم بزرگترین نظریه پرداز غرب یعنی میشل فوکو در اظهارنظری درباره ایران گفته بود انقلاب اسلامی ایران پاسخ جهان معنوی به جهان غیردینی خواهد بود. این فعال سیاسی بین المللی در پایان به بازگویی تعدادی از ادله موجود برای نظریه فروپاشی جهان غرب رهبرمعظم انقلاب پرداخت و گفت: شاید باورکردنی نباشد اما در حال حاضر ۸۲ درصد از دانشمندان آمریکا، آمریکایی نیستند و از کشورهای دیگر مهاجرت کرده اند. مثلا در حال حاضر فقط ۱۰۰ هزار دانشمند هندی در آمریکا به کار در شرکت های کامپیوتری مثل مایکروسافت مشغول هستند یا این که به یاد دارم که چندسال قبل، ۳۴ هزار دانشمند الجزایری دریک زمان از الجزایر خارج شدند وبه کانادا رفتند. رشید بن عیسی اضافه کرد: این یعنی ۳۴ هزار دانشمند کانادایی الاصل بیکار شده اند. همچنین به دلیل سیاست های غلط جمعیتی و روش های نادرست تربیتی و ترویج فساد و اضمحلال خانواده ها، نسل آینده اروپا که باید بار میراث تمدن غرب را درآینده به دوش بکشد، از بین رفته است. بنابراین فروپاشی غرب در آینده دور از ذهن نخواهد بود.

منبع: رسا

 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار