تاریخ انتشار :

پيرزني كه تحت تاثير سبك زنديگي اسلامي مسلمان شد :

عکس / پیرترین زن تازه مسلمان جهان درگذشت

بانوی ۹۴ ساله تازه مسلمان بلژیکی دو سال و نیم پیش در مرکز اسلامی شهر بروکسل اسلام آورد پس از انجام مناسک حج درگذشت.

به گزارش رهیافتگان ابنا ـ به نقل از روزنامه الیوم عربستان خبر از درگذشت بانوی ۹۴ ساله بلژیکی تازه مسلمان در حین انجام مناسک حج عمره داد.

این خانم قبلا با نام «جوزیت لیپول» شناخته می‌شد و از مسیحیان بلژیک به شمار می‌رفت ولی در سال ۲۰۱۱ در مرکز اسلامی شهر بروکسل (پایتخت بلژیک) اسلام آورد و نام خود را به «نور» تغییر داد.

روزنامه الیوم عربستان با جوزیت که پس از اسلام آوردن نام «نور» را برای خود برگزیده، گفتگویی انجام داد که بخشی از آن در ادامه می‌آید:

این بانوی تازه مسلمان  در این گفتگو با بیان اینکه زندگی وی از زمانی که اسلام آورده، آغاز شده است؛ می‌گوید: باوجود اینکه سال‌های طولانی در بین مسلمانان بودم، اما اصلا فکر نمی‌کردم روزی به دین اسلام ایمان آورم اما با این حال رفتاری بسیار محترمانه با آنها داشتم و به شعایر دینی آنها احترام قائل می‌شدم.

وی ادامه می‌دهد: در ماه رمضان چون می‌دانستم روزه هستند به دیدار آنها نمی‌رفتم در حالی که این را نیز می‌دانستم که آنها به میهمان در هر صورتی احترام می‌گذارند. من قصد مخدوش کردن فرایض دینی آنها را نداشتم بلکه برعکس از این مناسک همواره قدردانی می‌کردم و با روی باز با مسلمانان برخورد می‌کردم حتی گوشت و مرغ را از فروشگاه‌های مسلمانان می‌خریدم زیرا می‌دانستم که به شیوه اسلامی ذبح می‌شوند.

نور با تاکید بر اینکه رفتار و منش نیکوی مسلمانان بویژه با سالمندان، مهم‌ترین دلیل گرایش وی به اسلام بود، می‌افزاید: احترام مسلمانان نسبت به خود و غیرمسلمانان را می‌دیدم؛ آنها سلام می‌کردند و در امور زندگی خود با هم همکاری می‌کردند. آنچه توجه مرا بیش از هرچیزی به خود جلب کرد، این بود که پس از اسلام آوردن، یک زن و مرد مغربی به من راه دادند تا در کنار آنها زندگی کنم و در ازای آن هیچ پولی از من نمی‌گرفتند.

وی یادآور می‌شود: آنها تنها به خاطر محبت و دلسوزی و مسن بودن، به من احترام می‌گذاشتند و مرا در خانه خود راه دادند این همان چیزی بود که مرا شیفته اسلام کرد و منجر شد تا شهادتین را بگویم و ایمان آوردم.

خانم نور درباره مشکلاتی که با آنها روبرو است، خاطرنشان می‌کند: بیشترین چیزی که مرا آزار می‌دهد، تنها پسرم است که ۷۴ ساله و مسیحی است و با همسر و چهار فرزندش زندگی می‌کند. پس از آنکه خبر اسلام اوردن مرا شنید، طردم کرد و حتی چنین گمان می‌کرد که من مبتلا به زوال عقل شده‌ام. علاوه بر این من خانواده‌ی بسیار ثروتمندی دارم که وقتی قضیه اسلام آوردن مرا شنیدند، مرا از ارث و هرگونه کمک محروم کردند حتی روزنامه‌های بلژیک مرا متهم می‌کردند که در ازای اسلام آوردن، پول گرفته‌ام.

وی می‌افزاید: از اینکه عمرم در حالی که مسلمان نبوده‌ام سپری شده است، بسیار پشیمان هستم. تولد واقعی من از زمانی است که اسلام آوردم. از این به بعد زندگی واقعی من است و عمر قبل از آن تباه شده است.

یکی از اعضای خانواده این خانم تازه مسلمان شده اعلام کرد که «نور» دو سال و نیم پیش اسلام آورد و آرزو داشت که مراسم حج را برگزار کند و در مغرب به خاک سپرده شود.

آرزوی اولی «نور» برآورده شد و مناسک حج و عمره را برپا داشت و اکنون اقدامات لازم برای انتقال جسد وی به مغرب جهت دفن در آن کشور در حال انجام دادن است.

اشتراک گذاری :


  1. سلام و درود؛
    دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
    http://www.ammarname.ir/node/41858
    ما را از بروزرسانی خود آگاه
    و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
    موفق و پیروز باشید .
    http://ammarname.irinfo@ammarname.ir
    یا علی

آخرین اخبار