تاریخ انتشار :

تهیه کننده مستند ادواردو آنیلی

مستندسازان برای ساخت مستند آنیلی تهدید و حتی زندانی شدند

تهیه کننده مستند ادواردو آنیلی به زندانی شدن عوامل فیلم اشاره کرد و گفت: ما برای این مستند به شخصه فیلم‌ها را از رادیو و تلویزیون ایتالیا گرفتیم ولی عده‌ای از عوامل فیلم را که به همراه من به ایتالیا سفر کرده بودند دستگیر شدند که پس از رایزنی‌ها متهم به همکاری با بن لادن شدند و بلافاصله به ایران دیپورت شدند.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )تهیه کننده مستند ادواردو آنیلی با اشاره به تهدیدات مختلفی که برای ساخت مستند ادواردو شده است، گفت: در مقطعی هم خواستند معامله کنند که به اندازه وزنم دلار بگیرم و فیلم را منتشر نکنم … اما باز هم به کار خود ادامه دادم؛ برای ساخت این مستند دولت ایتالیا عوامل فیلم را زندانی کرد.

مجموعه گفتگو های تاریخ شفاهی انجمن شهید ادواردو  در مورد شهید ادواردو آنیلی را اینجا بخوانید

img15202959

 حبیب‌الله کاسه‌ساز امروز در مراسم یادواره شهید ادواردو آنیلی در تالار شهید مطهری دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران ضمن سپاس از قدیری ابیانه گفت: اگر قدیری ابیانه نبود همکاری و هماهنگی لازم برای ساخت این فیلم محقق نمی‌شد. من هر زمان به ادواردو فکر می‌کنم احساس می‌کنم خداوند روی زمین یک سری نشانه‌ها را برای بشر می‌گذارد که این نشانه‌ها باعث می‌شود بهانه جویی برای دنیای باقی وجود نداشته باشد و من حس می‌کنم ادواردو یکی از آن نشانه‌هاست.

وی افزود: او با وجود آنکه ثروت زیادی داشت چشم بر روی آن بست چه اتفاقی برای یک انسان می‌افتد که همه ظواهر دنیا را کنار می‌گذارد و پناه به قرآن می‌آورد و مسلمان می‌شود و خداوند هم به خاطر این کار او پاداش شهادت را به او اهدا می‌کند.

photo_2016-11-06_22-57-28

تهیه کننده مستند ادواردو آنیلی در خصوص دیدار ادواردو با امام خمینی(ره) گفت: وقتی ادواردو خدمت حضرت امام رسید هم او تنها خارجی بود که امام پیشانی‌اش را بوسید که ظاهرا ضربه‌ای صهیونیسم‌ها به او زدند همان بوسه گاه امام بود که پس از آن وی را از پل، پرت می‌کنند و می‌گویند خودکشی کرده است؛ طبق فرمایش مقام معظم رهبری هر اثری که با هنر آمیخته شود ثبت می‌شود بنده هم معتقدم خداوند کمک کرد که این فیلم ساخته شد تا ادواردو ماندگار شود.

وی با اشاره به اکران مستند ادواردو در دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص پخش این فیلم در دانشگاه‌ها من و قدیری ابیانه به دانشگاه‌های مختلف سفر کردیم تا پاسخگوی پرسش دانشجویان باشیم بیش از ۱۵۰ بار این فیلم در دانشگاه‌های کشور اکران شد.

کاسه ساز در خصوص جرقه فیلم مستند ادواردو آنیلی گفت: مستندات شهادت ادواردو به دست صهیونیست‌ها را در روزنامه کیهان خواندم و به فکر ساخت مستندی در این باره افتادم که با تحقیق و شناخت دکتر قدیری ابیانه و شنیدن ماجراهای ایشان و ادواردو مطمئن شدم که حتما باید این مستند را بسازم پس از رایزنی با مسئول شبکه‌های برون مرزی با رادیو و تلویزیون ایتالیا ارتباط گرفتیم که البته در این ارتباط تهدیدها به سمت ما شروع شد که حق ساخت مستند را ندارید و من بی واهمه پاسخ تمامی این تهدیدها را دادم.

وی افزود: پس از آن از در دیگری وارد شدم و خواستند معامله کنند که به اندازه وزنم دلار بگیرم و فیلم را منتشر نکنم من آنها را مورد تمسخر قرار دادم ولی این فکر در من ایجاد شد که شاید این تهدیدها جدی است اما باز هم به کار خود ادامه دادم.

تهیه کننده مستند ادواردو آنیلی به زندانی شدن عوامل فیلم اشاره کرد و گفت: ما برای این مستند به شخصه فیلم‌ها را از رادیو و تلویزیون ایتالیا گرفتیم ولی عده‌ای از عوامل فیلم را که به همراه من به ایتالیا سفر کرده بودند دستگیر شدند که پس از رایزنی‌ها متهم به همکاری با بن لادن شدند و بلافاصله به ایران دیپورت شدند.

وی مستند بدون دخترم هرگز را وسیله مقابله به مثل دولت‌های خارجی دانست و افزود: بدون دخترم هرگز مقابله به مثل دولت‌های اروپایی با ما بود که ما هر زمان این مستند را اکران می‌کردند فیلم ادواردو را از شبکه جام جم پخش می‌کردیم.

کاسه ساز در پایان خاطر نشان کرد: به لطف خدا توانستیم مستندی قابل تامل بسازیم که اگر چندین بار هم آن را مشاهده کنیم از دیدن آن سیر نمی‌شویم و نکته‌هایی ناگفته از زندگی این شهید فرهیخته را می‌فهمیم.

منبع:خبرگزاری دانشجو ،سال ۹۳

خلاصه فیلم مستند ادواردو


<

>

فیلم کامل مستند ادواردو آنیلی

اشتراک گذاری :


  1. ناشناس گفت:

    خداوند روح جناب آقای کاسه ساز را قرین رحمت و مغفرت بگرداند.

آخرین اخبار