تاریخ انتشار :

کریم عبدالجبار (فردیناند لوییس آلسیندور جی.آر)

بسکتبالیست مشهور تیم‌های “میلواکی باکس” و “لس‌آنجلس لیکرز”

فردیناند لوییس آلسیندور جی.آر، در ۱۶ آوریل ۱۹۴۷ در منهتن نیویورک به دنیا آمد، وی پس از پذیرفتن دین اسلام، نام خود را به کریم عبدالجبار تغییر داد.

 

 

cover.3027.200x200

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان :  بسکتبالیست مشهور تیم‌های “میلواکی باکس” و “لس‌آنجلس لیکرز” که در سن ۲۴ سالگی از مسیحیت به دین اسلام گروید. نام وی پیش از آن‌که اسلام بیاورد “فردیناند لوئیس آلسیندور جی. آر” بود. وی اصالتاً آمریکایی است و در “منهتن” نیویورک متولد شد.

کریم عبدالجبار از جمله کسانی است که تلاش زیادی برای شناخت اسلام از طریق منابع مستقیم کرده است. عبدالجبار برای شناخت بهتر اسلام به لیبی و عربستان سعودی سفر کرد تا بتواند زبان عربی را یاد بگیرد و درباره اسلام در مهد اصلی آن مطالعه کند.[۱]

کریم عبدالجبار بعد از حوادث حمله به دفتر نشریه شارلی‌ابدو در فرانسه و تبلیغات اسلام ستیزانه رسانه‌های غربی گفت که اسلام ارتباطی با قتل و ترور ندارد؛ وی همچنین در مقاله‌ای در مجله تایم نوشت امیدوار است روزی بیاید که همه بدانند کسانی که به اسم اسلام حملات تروریستی انجام می‌دهند آدم‌های جانی هستند که خودشان را به جای مسلمان جا می‌زنند.

کریم عبدالجبار _Kareem-Abdul-Jabbar

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار