تاریخ انتشار :

روبرت اینتسینگر

با مطالعه و بحث و تبادل نظر با بزرگان دین مسلمان شدم

بسیارند متفکرانی که پس از تدبر و تعمق در آیات قرآن و آشنایی با آموزه های آن، دین مبین اسلام را به عنوان دین رهایی بخش پذیرفته اند و از مذهب خود روی برگردانده و به این دین گرویده اند.

1 (50)

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان : «روبرت اینتسینگر» از جمله ره یافتگان به دین اسلام است که در طول دوران تحصیل خود در مدرسه با اسلام آشنا شد و به دنبال مطالعات و تحقیقات چند ساله خود به اسلام و ائمه اطهار(علیهم السلام) تمایل قلبى و یقین عقلانى پیدا کرد.
وی پس از علاقه وافری که نسبت به این دین و به ویژه تشییع پیدا کرد، به دنبال گمشده خود به ایران سفر کرد و در جوار بارگاه نورانی حضرت رضا(علیه السلام) به دین مبین اسلام گروید و شیعه اثنى عشرى را پذیرفت و از جمله نجات یافتگان شد.
او در آلمان و در خانواده ای مسیحی از شاخه کاتولیک متولد شد و تحصیلات آکادمیک خود را در یکی از دانشگاه های شهر کلن ادامه داد. او پس از اتمام تحصیلات در دانشگاه های متعدد به تدریس در رشته های مسیحیت، تاریخ ادیان، فلسفه و روش تحقیق پرداخت.
علت مسلمانی خود را این گونه بیان کرد: در تحقیق کلاسی مطالعه درباره پنج دین را به همراه دوستانم شروع کردیم و هر یک از دوستانم یک دین را انتخاب و من دین اسلام را پذیرفتم.
اینتسینگر ادامه داد: با توجه به مطالعاتی که در تاریخ اسلام انجام دادم، نحوه انتشار اسلام به صورت صلح آمیز در خاورمیانه برایم جالب بود و این سؤال برایم ایجاد شد که چرا مردم این منطقه زود مسلمان شدند؛ در نهایت به این نتیجه رسیدم که اسلام یک دین منطقی و دین صلح و دوستی است و بدون جنگ و خونریزی در دل مردم رسوخ کرده و به مردم عرضه شده است.
وی گفت: مطالعه قرآن به زبان آلمانی از دیگر عواملی بود که مرا راغب به انتخاب این دین کرد. این کتاب آسمانی دارای معجزات زیادی است و با ذهن انسان صحبت می کند و تصمیم گرفتم آن را به عنوان دین رسمی خودم بپذیرم.
این جوان تازه مسلمان شده ادامه داد: عاملى که مرا به ترک دین غربى و پذیرفتن دین اسلام فرا خواند، عواطف و احساسات نیست، بلکه مطالعات بسیار، تفکر عمیق و اجابت نیایش ها و مطالباتم از جانب خداوند عامل اصلی این انتخاب است و من با مطالعه و بحث و تبادل نظر با بزرگان دین به این نتیجه رسیده ام.
وى تصریح کرد: اسلام دین الهى و دارای ارزش های فراوانی است که کسى را بر کسى برتر نمی‌داند و هر مسلمان با هر فرقه‌اى را زیر لوای خود قرار می دهد.
این جوان تازه مسلمان افزود: برای من پس از تشرف به دین اسلام ارزشمندترین دستاورد حضور در جوار بارگاه حضرت رضا(علیه السلام) است و قطعا لطف ایشان که امام رئوف و مهربانی است شامل حال من شده تا در این فضای معنوی راه درست را برگزینم.
وی ضمن تقدیر از مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی که مسئولیت راهنمایی و برطرف کردن شبهات و پاسخ به سئوالات در زمینه دین اسلام را بر عهده دارد، از ارائه خدمات و هدایای فرهنگی این مدیریت تشکر کرد.
لازم به یادآوری است؛ در پایان این مراسم هدایای ویژه‌ای از جمله، قرآن مجید به زبان‌های مختلف، سنگ مضجع و کتب شناخت اسلام از سوی این اداره به این تازه مسلمان اهدا شد.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار