تاریخ انتشار :

سایت وزارت امور خارجه آمریکا

آمارهایی در مورد اصلیت و تاریخ مسلمانان در آمریکا

در قرن گذشته و حاضر نیز بسیاری از مسلمانان عمدتا از کشورهای عربی و آفریقایی به آمریکا مهاجرت کرده و جمعیت مسلمین این کشور را بالا بردند

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) جمعیت مسلمانان آمریکا قابل توجه است هرچند دولت این کشور تلاش چندانی برای ارایه آمار درست از جمعیت دومین دین بزرگ در کشور انجام نمی دهد.
برخلاف تصور بسیاری، مسلمانان سابقه کمی در ایالات متحده ندارند. سابقه اولین مسلمانان ثبت شده در این کشور به اوایل دوران برده داری بازمی گردد؛ آنجا که هزاران برده سیاه از کشورهای آفریقایی به ویژه از کشورهای مسلمان نشین غرب این قاره برای بردگی و کار در مزارع پنبه آمریکا به قاره تازه کشف شده آورده شده اند.


در قرن گذشته و حاضر نیز بسیاری از مسلمانان عمدتا از کشورهای عربی و آفریقایی به آمریکا مهاجرت کرده و جمعیت مسلمین این کشور را بالا بردند. اما سیاه پوستان بالاترین ترکیب جمعیتی مسلمانان آمریکا را به خود اختصاص داده اند که اتباع سومالی بیشترین قشر از آنان هستند. ۴۰ درصد این سیاهان مسلمان در آمریکا به دنیا آمده اند.
اعراب نیز اقلیتی مهم در آمریکا محسوب می شوند. آنها از قرن ۱۹ به آمریکا هستند و گفته می شود بیش از ۸/۱ میلیون نفر از جمعیت آمریکا را تشکیل می دهند.
بخش دیگری از بافت جمعیتی مسلمانان آمریکا را اتباع جنوب و جنوب شرقی آسیا تشکیل می دهند. از هر شش مسلمان آمریکایی یکی تبعه هند، پاکستان و بنگلادش است.
منابع این گزارش از موسسه معتبر نظرسنجی PEW، سایت وزارت امور خارجه آمریکا، NPR و Minnesota Public Radio تهیه شده است.
منبع: شفقنا انگلیسی
ترجمه: شفقنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار