تاریخ انتشار :

روزنامه اسپانيايي ال‌پايس

مجیدی از فیلمسازان جهان اسلام برای ساخت سه‌ گانه محمد رسول‌الله دعوت کرد

این فیلم در حال حاضر در مدت زمان کوتاه جنجال ایجاد کرده و بسیاری از سالن های سینما که از آن حمایت کردند از سوی مسلمان های رادیکال تهدیدهایی دریافت کردند و این فیلم را کفرآمیز خواندند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )، مترجم مجمد جواد طاهری / روزنامه اسپانیایی  در مطلبی یادآور شد؛ مجید مجیدی، یکی از فیلم سازان پیشرو ایران در آخرین فیلم پرفروش خود در مصاحبه با خبرگزاری  AFP قبل از شروع فیلم در کشورش گفت: فیلم محمد، کودکی پیامبر برای پایان دادن به “تصویر خشونت آمیز” از اسلام است.

با بودجه ۳۴ میلیون یورو (۴۰ میلیون دلار)، که  بخشی از آن توسط جمهوری اسلامی تامین شده، این فیلم بعنوان پرهزینه ترین فیلم در تاریخ سینمای ایران درنظرگرفته شده است. فیلمبرداری در یک شهر بازسازی شده مکه در جنوب تهران صورت گرفت است.

علاوه بر حمایت از فیلم در ۱۴۳ سالن سینما در ایران، این فیلم در پنجشنبه همان هفته در افتتاحیه جشنواره سینمایی مونترال نمایش داده شد.کارگردان امیدوار است که توزیع کنندگان اروپایی همچنین علاقمند به فیلم بشوند.

انتخاب موضوع برای این بازیگر ۵۶ ساله باتجربه که با دوجین فیلم که قبلا آنها را کارگردانی کرده بود و برخی از آنها در خارج از کشور برنده جایزه شدند(باران، بچه های آسمان)، واضح و روشن بود.

مجیدی گفت: “در سال های اخیر، سوء تعبیر از اسلام در جهان غرب یک تصویر خشن ایجاد شده است که هیچ رابطه با ماهیت واقعی آن ندارد.”

به نظر او، این “برداشتی غلط” است با توجه به این که”گروه های تروریستی” خود را به عنوان “دولت اسلامی، که هیچ ارتباطی با اسلام ندارند، اسلام را به نام خود تصرف کردند ” و می خواهند “یک تصویر وحشتناک در جهان” از این دین بدهند.

مجیدی تلاش می کند خوشبین باشد با توجه به جنجال و خشونت ممکن که می تواند فیلم او در جهان اسلام، که در نمایش تصویر چهره حضرت محمد ممنوع شده است. او گفت: “کشورهایی مانند عربستان سعودی مشکلاتی با این فیلم خواهند داشت، اما بسیاری دیگر از کشورهای مسلمان، مشکلی نداشتند”.

اوایل سال جاری، مفتی بزرگ دانشگاه الارهر در قاهره، احمد آل طیب، یکی از بالاترین مقامات دانشگاه اسلام سنی، مجددا  بر مخالفت خود با نشان دادن تصویر پیامبر (ص) تاکید کرد و گفت که این باعث میشود که “حالت معنوی یابد”.

فیلمساز اضافه کرد: تصویر پیامبر نشان داده نمی شود در عین حال ویژگی های پیامبر از طریق چشمان خود کودک از بدو تولد تا سن ۱۳ سالگی ، در جهان پر از ظلم و ستم در اطراف او، مشاهده میشود.

مجیدی فکر می کند فیلمش  باید “مبلغ اتحاد” باشد  و مسلمانان را به سنی و شیعه تقسیم نمیکند، که به شدت در چندین کشور در منطقه، از جمله عراق، یمن و سوریه با آن روبرو هستند.

ویگفته است که قبل از ورود فیلمش به سالن های سینما، این فیلم را به رهبران مذهبی در هر دو آیین در ایران و ترکیه نشان داده که آن را مثبت ارزیابی کردند.

کارکردان میخواهد فیلم محمد اولین فیلم سه‌گانه باشد، چرا که با تنها یک فیلم، تصویر ساخته شده بد از اسلام را نمیتوان تغییر داد.اما تولیدات دیگر را نمیخواد لزوما توسط او ساخته شود. او همچنین از فیلمسازان مسلمان برای حرکت در این را دعوت کرد.

کارگردان آمریکایی متولد سوریه مصطفی عقاد در حال حاضر یک فیلم قبلی در مورد محمد، پیام، با یک نسخه به زبان انگلیسی و یکی به زبان عربی با بازیگران مختلف در سال ۱۹۷۶  توسط وی ساخته شده است.

این فیلم در حال حاضر در مدت زمان کوتاه  جنجال ایجاد کرده و بسیاری از سالن های سینما  که از آن حمایت کردند از سوی مسلمان های رادیکال تهدیدهایی دریافت کردند و این فیلم را کفرآمیز خواندند.

گروه ترجمه سایت رهیافتگان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار