تاریخ انتشار :

بازخواني يك ماجرا ( بريده اي زيك مصاحبه)

سفارت ایران وجود ما را تکذیب کرد!

یکی از مسئولان سفارت ایران در واتیکان می گفت سراغ این سوژه نروید برای ما دردسر دارد

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،انچه می خوانید قسمتی از مصاحبه خبرگزاری فارس در فروردین ۱۳۹۱است که با مرتضی شعبانی فیلمبردار گروه سازنده مستند شهید آنیلی شده است سایت رهیافتگان قسمت مرتبط با شهید انیلی را از این مصاحبه جدا و در اختیار خوانندگان قرار می دهد.

*  شما جزو تیم مستند «ادواردو» هم بودید که این مستند به نوعی یک مستند تهاجمی در حوزه جنگ نرم محسوب می شود. درباره تولید این کار هم بگویید.

شعبانی: درباره این مستند خاطرات زیادی از عدم همراهی مسئولین با این مدل کارها وجود دارد. زمانی که برای تولید مستند«ادواردو آنیلی» در ایتالیا مشغول بودیم ما را دستگیر کردند و هیچ کس نبود که به داد ما برسد. ما ۴۸ ساعت در زندان بودیم و سفارت هیچ کاری نکرد که هیچ حضور ما را هم تکذیب کرد! ماه مبارک رمضان بود و فکر میکنم شب احیای دوم بود که در زندان بودیم.

*فارس: شاید سفارت واقعا از وجود شما مطلع نبود؟

شعبانی: راهنمای ما رایزن سابق بود و ما اولا به سفارت اعلام کرده بودیم و ثانیا در مراسم های ماه مبارک رمضان در سفارت شرکت کرده بودیم و آنها کاملا از این ماجرا اطلاع داشتند.

*یکی از مسئولان سفارت ایران در واتیکان می گفت سراغ این سوژه نروید برای ما دردسر دارد

یا وقتی یکی از مسئولان سفارت ایران در واتیکان فهمید ما چنین کاری را میخواهیم انجام دهیم توصیه کرد که این کار را انجام ندهید چون دردسر دارد!

به یاد دارم که بعد از ساخت مستند شهید «ادواردو آنیلی» یکی از مدیرانی تلویزیونی به موسسه آمد و بعد از بازدید بدون آنکه بداند این مستند را خودمان ساخته‌ایم، در حال توصیه به ما برای ساخت چنین مستند‌هایی بود و من از ایشان پرسدم شما می‌دانید چه کسی این مستند را ساخته است گفت نه؟ گفتم شما می‌دانید که این تیم چه دردسر‌هایی برای ساخت این مستند کشیده‌اند؟ گفت نه، به همین دلیل است که می‌گویم ما هیچ تیم و یا سیستمی برای حمایت از هنرمندان برای تولید این کارها نداریم.

*برای مستند ادواردو هم از جایی حمایت نشدیم

*  برای مستند شهید «ادواردو آنیلی» جایی از شما حمایت نکرد؟

شعبانی: در مستند اردواردو هیچ جایی از ما حمایت نکرد و تنها سازمان تبلیغات اسلامی مختصر حمایتی کردند ضمن اینکه ما در این کار مشکلات مالی نیز داشتیم.

*هنوز هم مثل همان سالها از مستندساز حمایت نمی شود

*  این مستند‌ها مربوط به ۱۱ سال پیش است. بالاخره امروز به جنگ نرم توجه بیشتری می شود. درست است؟

شعبانی: فکر نمی‌کنم تغییری کرده باشد چون مشکلاتی که برای شما نام بردم برای همین چند سال اخیر هم بوده و اصل ماجرا همان است که بود. البته باید دوطرفه به این ماجرا نگاه کرد چون ممکن است افرادی هم از این طرف یعنی مستند سازان کار خوبی ارائه نکرده باشند در حالی که به آنها اعتماد شده است و این افراد سابقه دیگران را نیز خراب کرده باشند

منبع: مشرق نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار