تاریخ انتشار :

 آگوستين زواليوس:

جوان کاتولیکی که بعد از تجربه چند دین و مذهب به تشیع رسید +عکس

اول سراغ ادیان شرقی و هندو و بودیسم رفتم و کتاب‌های زیادی خواندم حتی به تبعیت ازبودایی‌ها پنج سال گوشت نخوردم و گیاه‌خوار شدم بعد از آن کتاب‌هایی درمورد عرفان و تصوف خواندم و به صوفیان پیوستم ولی کم‌کم دیدم آن‌ها دین کاملی ندارند و معنویتی بینشان نیست چون عملا خانقاه صوفیان محلی برای ثروتمندان بودند از مردم پول می‌گرفتند و به دنبال منافع و موقعیت خودشان بودند در جلسات‌شان فقط ذکر داشتند نماز و ‌قرآن نمی‌خواندند به همین خاطر اصلا ارضاء نمی‌شدم.

 
به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) گفتگو از معصومه طاهری / آگوستین زوالیوس در شهر بوئنوس آیرس و در خانواده‌ای کاتولیک و معتقد به مسیحیت متولد شد. خلیل از همان بچگی به هنر علاقه زیادی داشت برای همین در رشته نقاشی ومجسمه‌سازی تحصیلات‌ دانشگاهی دارد اما از وقتی به لطف خدا با اسلام آشنا شد و به تشیع گروید همه چیز را به حال خود رها کرد و برای جستجوی حقیقت تشیع و تکمیل باورهای دینی‌اش راهی ایران شد

آگوستین زوالیوس جوان هنرمندی از کشور آرژانتین است که بعد از تشرف به اسلام نام  خلیل را بر خود نهاد. وی  در شهرب وئنوس آیرس و در خانواده‌ای کاتولیک و معتقد به مسیحیت متولد شد. خلیل از همان بچگی به هنر علاقه زیادی داشت برای همین در رشته نقاشی ومجسمه‌سازی تحصیلات‌ دانشگاهی دارد اما از وقتی به لطف خدا با اسلام آشنا شد و  به تشیع گروید همه چیز را به حال خود رها کرد و برای جستجوی حقیقت تشیع و تکمیل باورهای دینی‌اش راهی ایران شد و در رشته فقه و معارف اسلامی مشغول به تحصیل گشت تا روزی بتواند به عنوان مبلغ اسلامی در کشورش فعالیت دینی و تبلیغی داشته باشد و دیگر هموطنانش را هم با طعم دلچسب اسلام و تشیع آشنا سازد. چندی پیش با همکاری انجمن شهید ادواردو آنیلی با وی آشنا شدیم که متن گفت‌وگو پایگاه ۵۹۸ با این جوان شیعه آرژانتینی در ادامه می آید.چه چیزی باعث شد تا از مسیحیت به اسلام روی بیاورید  زیرا در هرحال تغییر دین  آن هم  دریک خانواده مقید کار ساده‌ای نیست؟بله ما خانواده‌ای مسیحی کاتولیک بودیم وخیلی هم به اصول دین مسیحیت پایبندی داشتیم اما هیچ وقت این  دین من را ارضا نمی‌کرد و ابهامات زیادی داشتم که مشکلات و ضعف‌های زیادی به‌خصوص در واتیکان مقر اصلی کاتولیک‌ها وجود داشت تااین‌که تصمیم گرفتم سایر ادیان را هم بشناسم و اطلاعاتم را بیشتر کنم به همین‌خاطر شروع به تحقیق کردم. اول سراغ ادیان شرقی و هندو و بودیسم رفتم و کتاب‌های زیادی خواندم حتی به تبعیت ازبودایی‌ها پنج سال گوشت نخوردم و گیاه‌خوار شدم بعد از آن کتاب‌هایی درمورد عرفان و تصوف خواندم و به صوفیان پیوستم ولی کم‌کم دیدم آن‌ها دین کاملی ندارند و معنویتی بینشان نیست چون عملا خانقاه صوفیان محلی برای ثروتمندان بودند از مردم پول می‌گرفتند و به دنبال منافع و موقعیت خودشان بودند در جلسات‌شان فقط ذکر داشتند نماز و ‌قرآن نمی‌خواندند به همین خاطر اصلا ارضاء نمی‌شدم.

بعد از آن یکی از دوستانم که چهارسال قبل ازمن شیعه شده بود را دیدم هربار با هم ملاقات داشتیم با هم دربارهمه چیزی از جمله اسلام مباحثه می‌کردیم  کم کم این دیدارها بیشتر شد و ارتباطم با او شدت گرفت یک‌بار گفت بیا برویم مسجد  شیخ آن قبلا مسیحی بوده و حالا شیعه شده است اسمش علی عبدالرحمان پل بود. آن‌جا با شیخ عبدالرحمان صحبت کردیم و سوالاتم را ازاو پرسیدم او جواب‌های من را یک به یک با حوصله می‌داد به لطف خدا پس ازشش ماه شهادتین گفتم وشیعه شدم.

همسر شما هم اهل آرژانتین است؟

نه بعد از تشرف به اسلام وقتی ایران آمدم هنوز ازدواج نکرده بودم با برادر همسرم که طلبه بود در مدرسه دینی آشنا شدم و بعد هم به واسطت ایشان با همسرم ازدواج کردم. ایشان شیعه و اهل سوریه است و در حال حاضر هم مشغول تدریس زبان عربی می‌باشد.

شما قبل از تشرف به اسلام در عرصه نقاشی و مجسمه‌سازی  فعالیت داشتید به عنوان جوان مسلمان از آمریکای لاتین به نظر شما چقدر می‌توان با ابزار هنر  اسلام را معرفی کرد؟

خیلی زیاد زیرا زبان هنر برای همه  مردم دنیا از هردین و نژاد و قومی که باشند قابل فهم است و می‌توانیم به کمک آن به‌صورت غیرمستقیم درمعرفی اسلام و به‌خصوص زندگی اهل بیت (علیهم‌السلام) که بهترین الگوی ما هستند از آن استفاده کنیم، چراکه امروز دنیا براساس تکنولوژی و ماشین طراحی وتنظیم شده است و مردم دچار خلاء وکمبود هستند برای همین هم کمتر با بیان عاطفی و روانی  آشنایی دارد در نتیجه زبان هنر به دلیل لطافت و تاثیرگذاری بالایی که دارد خیلی می‌تواند در تبلیغ و معرفی اسلام و زیبایی آن موثر باشد که نباید از آن غافل شد.

هنر روی خود شما چقدر تاثیرداشته است؟

بله. البته من هرچند در این حوزه هنری کار می‌کنم اما رسانه‌های تصویری بیشتر روی من اثر داشته است. از بچگی به سینما و تلویزیون خیلی علاقه داشتم و فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها  رادوست داشته‌ام از وقتی هم که شبکه هیسپان‌تی‌وی در آرژانتین  راه‌اندازی شد فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی را می‌دیدم. مانند سریال تلویزیونی«مختارنامه» که خیلی محتوایش را دوست دارم و حالا هم چشم انتظار اکران فیلم «حضرت محمد» هستم، زیرا شنیده‌ام که این فیلم درباره پیامبراسلام اطلاعات خوبی به تماشاگران می‌دهد و این کار بزرگی است؛ به خاطر این‌که امروزه مردم کمتر کتاب می‌خوانند و وظیفه رسانه‌های تصویری است تا اطلاعات را به شکلی دیگر به آنها تزریق نمایند و رسالت سنگین‌تری دارند .

شما فعالیت نمایشگاهی هم دارید؟

وقتی در آرژانتین بودم در حوزه مجسمه سازی با دوستان کارهای نمایشگاهی گروهی داشتم  اما حالا اینجا فعلا مشغول به درس هستم ان‌شالله می‌خواهم فرصتی دست داد باز هم فعالیت خود را شروع کنم .

عمده آثار شما درباره چه موضوعاتی بوده است؟

قبل ازاین که مسلمان بشوم بیشتر مجسمه‌هایم درباره اسطوره‌ها و داستانهای قومی و فولکلورها بود  چون خیلی هنرهای سنتی و قدیمی را دوست دارم ولی بعد از مسلمان شدن به داستان‌های زندگی اهل بیت و داستانهای قرانی ورود پیدا کردم تا هنرم را براساس مبانی اسلامی ارائه دهم و شیرینی پیان اسلام را انتقال بدهم.

با توجه به تبلیغات منفی موج ایران‌هراسی رسانه‌های صهیونیستی در آرژانتین نظرمردم درباره ایران چیست؟

اغلب مردم آرژانتین به دلیل شباهت نوشتاری کلمه ایران وعراق، ‌آنها را با هم اشتباه می‌گیرند و ایرانی‌ها عرب می‌دانند و کشورایران  را به کشور مردمان وسط شرق می‌شناسند؛ البته همان‌طورکه گفتید این‌جا خیلی علیه کشور ایران و دین اسلام تبلیغات منفی می‌شود اما مردم کشورمن موضع‌گیری‌شان حکومتی نیست و با مردم ایران هم مشکلی ندارند اگرهم چیزی هست همه به دلیل عدم شناخت واطلاعات است مردم آژرانتین رییس جمهور قبل  ایران احمدی‌نژاد را مردی شجاع می‌دانستند که جلوی اسراییل و آمریکا ایستاده است خیلی‌ها هم از طریق شبکه‌ها سخنرانی رهبر ایران را می‌شنوند و دوست دارند هرچند ایشان را درست نمی‌شناسند ولی برای‌شان جالب است که مقتدرانه وقوی جلوی استکبار ایستاده‌اند. به نظرمن مردم آرژانتین مثل ایرانی‌ها خانواده دوست و با فرهنگ غنی هستند و بسیار خانواده دوست‌ و پایبند به خانواده هستند مانند ایرانی‌ها. مردم ماهم با انگلیس مخالفند  وحرف‌های آمریکا را قبول ندارند.

چندی پبش امام خامنه‌ای نامه‌ای خطاب به جوانان اروپایی و آمریکایی نوشتند شما مسلمانان آرژانتینی برای این‌که نامه به دست جوانان کشورتان برسد چه کردید؟

ما ترجمه آن را در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌هایی که می‌توانستیم منتشر کردیم تا همه کسانی که ایشان را نمی‌شناسند بدانند رهبر مسلمانان جهان کیست و چه پیامی دارد به‌خصوص این‌که ایشان در نامه آورده بودند صرف ده دقیقه می‌توانید اسراییل را نابود کنید  این جمله کوتاه اما تاثیرگذاربسیار شجاعانه بود زیرا برای خیلی‌ها که اسراییل را قدرتی بزرگ می‌دانند ایشان به راحتی نابودی آن را اعلام کردند و برای همین اغلب مردم دوست داشتند  خوشبختانه نامه بااستقبال هم مواجه شد بعد از انتشار خیلی‌ها دوست داشتند تا بدانند رهبر مسلمانان دنیا چه نوشته ‌است از طرفی وقتی سبک نوشتاری ایشان را می‌دیدند  بیشتر شوق و اشتیاق نشان می‌دادند که چطور رهبری بزرگ، مهربانانه با آنها صحبت ‌می‌کند انگار با فرزندان شان حرف زده بود برخلاف تصویری که رسانه‌ها مدام از ایشان و اسلام نشان می‌دهند و این نشان از آگاهی و شناخت رهبر اسلام دارد که در بهترین موقعیت  زمانی نامه را نوشتند.

میلاد منجی بشریت امام زمان را در پیش رو داریم به عنوان نوشیعه و مسلمان  نسبت به ایشان چه احساسی دارید؟

احساسم قابل بیان نیست من قبل  از این امام زمان(عج) را نمی‌شناختم و حالا به عنوان مسلمان و شیعه می‌دانم امام و حجتی وجود دارد که مانند پدری مهربان نگران و منتظر ماست؛ یعنی این ما فقط نیسیتم که انتظار فرجش را می‌کشیم بلکه ایشان هم منتظر هستند  کسی که با وجود همه بدی‌ها باز هم برای ما دعا می‌کنند و ما را دوست دارند من خوشحالم و احساس می‌کنم  باید کاری انجام دهم تا به حضرت نزدیک‌تر بشوم  و لیاقت یاری و دیدار ایشان نصیبم شود این به زندگی من معنا می‌دهد  در حالی‌که قبل از مسلمان شدن این‌گونه نبودم و زندگی‌ام معنایی نداشت  اما حالا می‌دانم در یک مسیر حرکتی قرار دارم و تلاش می‌کنم تا به بیراه نروم و به ایشان نزدیک شوم  امام برای هدایت و سعادت ما انسانها امده تا زندگی خوبی داشته باشیم و این لطف و عنایت خداست.

جمکران هم می‌روید؟

بله زیاد. من همه چیزم را از امام خواسته‌ام؛ البته خجالت می‌کشم زیرا هرچه دارم از برکت و محبت ایشان است ولی با گناه کردنم ایشان را آزرده می کنم امیدوارم توفیق پیدا کنم و به حضرت نزدیک شوم و ایشان ازمن راضی باشد.

پایگاه ۵۹۸

اشتراک گذاری :


  1. ناشناس گفت:

    مردمان وسط شرق ..!! بهتر بود می نوشتید مردمان خاورمیانه

آخرین اخبار