تاریخ انتشار :

انور عبدالمالك ملندز

تازه مسلمان آمریکایی : واقعه غدیرخم تمام حجت مسلمانی من بود

همسرکلمبیایی و تازه مسلمان شیخ انور ملندز ‌گفت سوره «ناس» در بین سوره‌های قرآن بیشترین اثر را روی من گذاشته است.

انور عبدالمالک ملندز

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )، انورعبدالمالک ملندز تازه مسلمان آمریکایی اهل پنسیلوانیاست که به همراه همسر مسلمان شده کلمبیایی خود مهمان برنامه «عقیق» در شبکه تهران بود.

ملندز که پدری مسلمان و مادری مسیحی دارد در این برنامه گفت: به واسطه پدربزرگم مسلمان شده بودم ولی تنها اسم اسلام را داشتم و چیزی از آن نمی‌دانستم زیرا در فضا و محیط مسحی بزرگ شده بودم. هفده ساله بودم که خدا خواست تا با اسلام واقعی آشنا شوم، زیرا شوهرعمه‌ام شیعه بود و بچه‌های او هم مسلمان بودند دخترعمه‌ام از اسلام برایم می‌گفت و همین باعث شد تا نور اسلام بر دل خاک گرفته‌ام بتابد

41741

ملندز دو اصل مهم را در بیداری اسلامی خود موثر می‌دانست یکی وحدانیت  و توحید بود این‌که خدا یکی است و بزرگتر از همه چیز در دنیاست و دوم نبوت. پیامبران از آدم تا خاتم برای تمام مردم از طرف خدا رسالت هدایت داشته‌اند و به نوعی می‌توان گفت نور اسلام درهمه دنیا و درهمه زمان بوده است و نمی‌توان آن رامحدود  به عربستان و یا نقطه خاصی کرد.

جوان آمریکایی که طعم شیرین  تشیع را با تمام وجود چشیده بود می‌گفت: واقعه غدیرخم تمام حجت مسلمانی من بود زیرا به بهترین شکل حقیقت تشیع را را مطرح می‌کند و این خیلی برایم جالب توجه بود. بزرگترین اتفاق زندگی من،‌ شیعه شدنم بود. من امروز در کشوری شیعه هستم و زندگی در این کشور را دوست دارم زیرا به راحتی می‌توانیم  نماز بروم و امور عبادی و معنوی خود را انجام بدهیم بدون این‌که مشکلی و یا خطری وجود داشته باشد.

شیخ انور درباره اشنایی با همسرش گفت: مدتی در شیلی بود و برای نماز به مسجد می‌رفتم آنجا با یک مسلمان کلمبیایی آشنا شدم او به من گفت دختر جوانی است که به دنبال حقیقت اسلام می‌گردد  می‌توانی به او کمک کنی من قبول کردم و به این ترتیب با هم آشنا شدیم وقتی به آمریکا برگشتم مدام به این فکر می‌کردم که  آیا می‌توانم باز او را ببینم یا نه تا این‌که برایم ایمیلی فرستاد و گفت  مسلمان شده است این را نشانه خوبی دانستم  و برگشتم شیلی و به خواست خدا با هم ازدواج کردیم.

11774

ثمره ازدواج این زوج مسلمان شده دختر کوچکی بود به نام فاطمه حلیمه است همسر تازه مسلمان شیخ انور در این برنامه درباره دخترشان گفت وقتی باردار بودم نمی‌دانستم فرزندم پسراست یا دختر یک شب در خواب دیدم کسی که اصلا او را ندیده بودم و نمی‌شناختم به من گفت فرزندت دختراست نام او هم فاطمه حلیمه است. برایم جالب بود وقتی فهمیدم فرزندم دختر است برای همین نامش را فاطمه حلیمه گذاشتیم و دوست داریم ان شالله خوب و صالح بزرگ شود.

4411141

همسر ملندز فارسی را خوب نمی‌دانست و با زبان اسپانیایی حرف می‌زد و شوهرش ترجمه می‌کرد او می‌گفت حضرت فاطمه زهرا(سلام‌الله‌علیها)  را خیلی دوست دارم زیرا بهترین و کاملترین الگو برای تمام زنان هستند شخصیتی که جامع و کامل که با وجود جایگاه بزرگ و عظیم بسیارمتواضع و مردمی بودند.

انور عبدالمالک ملندز

ساکن شهر قم هستند او می‌گفت بهترین جا در قم بارگاه مطهر حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها) است که آرامش می‌گیرم و آنجا بیشتر  کنار قبر آیت‌الله  بهجت می‌روم .

امام خمینی شخصیتی بزرگی است که درک کامل ایشان برایم سخت است و این‌که چنان شخصیت و عالم برگ دارای روح لطیف بودن و شعر می‌گفتند خیلی هیجان انگیز و جالب است

انور عبدالمالک ملندز

اشتراک گذاری :


  1. علی گفت:

    مطلب زیبایی بود ما شیعیان بزرگترین نعمت خدا که هدایت به صراط مستقیم است را انطور که باید قدر نمیدانیم در حالیکه خداوند بر ما منت نهاد و ادامه دهنده راه رسول خدا شدیم و همانطور که دیدیم رهبری امام خمینی را که بار دیگر غبار از چهره اسلام محمدی زدود

آخرین اخبار