تاریخ انتشار :

کشیش‌هایی که در ماه رمضان روزه میگیرند

چرا برخی از کشیش‌ های مسیحی همزمان با مسلمانان روزه میگیرند؟

او نیز که به شدت از این تجریه هیجان‌زده بود، تصمیم داشت بار دیگر این تجربه به گفته خودش «برتر» را تجدید کند.

کشیش فیلیپ سامنر

کشیش فیلیپ سامنر

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،  مترجم طلعت عطری / کشیش فیلیپ سامنر، کشیشی در اولدهام بریتانیا و کشیش وسلی مارگودر، کشیش متودیست در تگزاس امریکا، دو کشیشی هستند که روزه ماه رمضان را تجربه میکنند. اولی هر ماه یک روز را در ماه رمضان روزه میگیرد و دومی تمام ماه رمضان را. این تجربه آنقدر برای آنها هیجان‌انگیز بود که این خبر را در اینترنت هم منتشر کردند.

برای کشیش سامنر، روزه در درجه اول راهی برای عبور از دنیای مصرف‌گرایی بیش از حد است. او در مطلبی که در سایت shareramadan.com منتشر کرده مینویسد: «روزه دست‌کم برای مدت کوتاهی ما را از چرخه مصرف دور کرده و ما را به تمرکز بر حضور خداوند در زندگیمان دعوت میکند». او همچنین گفته که میخواهد مسلمانان را درک کند و خوش را به جای آنها بگذارد.

او می‌افزاید: «بیدار شدن در وقت سحر و پیش از طلوع آفتاب برای سحری خوردن، به امید اینکه انرژی کافی را برای تمام روز به ما بدهد، برای بدن چیزی کاملا جدید است. وقتی تا غروب آفتاب روزه باشید میتوانید کسانی را که یک ماه روزه‌داری میکنند درک کنید».

فیلیپ سامنر از سال ۲۰۰۵، سال زلزله کشمیر، همه ساله یک روز در ماه رمضان روزه میگیرد. او با اشاره به تصاویر این فاجعه که در رسانه‌ها دیده بود میگوید: «با روزه گرفتن حس میکنید به کسانی که رنج میکشند نزدیک میشوید. درک میکنید که زندگی برای همه مردم دنیا آنقدرها هم آسان نیست».

وسلی مارگودر

وسلی مارگودر

تجربه‌ای برتر

کشیش سامنر تنها مورد نیست. در سال ۲۰۱۲ وسلی مارگودر تجریه خود از یک ماه روزه‌داری را در وبلاگ stateofbelief.com منتشر کرد. او نیز که به شدت از این تجریه هیجان‌زده بود، تصمیم داشت بار دیگر این تجربه به گفته خودش «برتر» را تجدید کند.

او می‌نویسد:« تا به حال هرگز کاری انجام نداده‌ام که تا این حد در هر دو بعد معنوی و اجتماعی آزادی‌بخش باشد. به دو دلیل تصمیم به روزه‌داری گرفتم. اول برای عمل به انضباط معنوی روزه و دوم برای همبستگی با مسلمانان امریکا که برای پذیرفته شدن در این کشور تلاش میکنند. نمیخواهم بگویم که تمام ابعاد روزه را درک کردم ولی به هرحال آن را تجریه کردم. میل دارم باز هم در سایه حضور دائم پروردگار زندگی کنم».

او همچنین در ادامه مینویسد:«مسلمانان به حمایت ما نیاز دارند. من به عنوان یک شخص مذهبی با مسلمانان بیش از افراد عادی فرهنگ خود ما، نقطه مشترک دارم. ایمان من هنگامی که با سایر مومنین پیوندهای واقعی برقرار میکنم، تقویت میشود. مهم نیست که مذهب آنان چه نام دارد».

مترجم طلعت عطری 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار