تاریخ انتشار :

سبک زندگی اسلامی

بالاخره مسلمان شدم + فیلم

الحمد لله رب‌العالمین و صلی الله علی سیدنا محمد و آله و صحبه. من دانشجوی مهندسی هستم و الحمد لله الآن مسلمان هستم و مشغول فراگیری زبان عربی، فقه اسلامی و حفظ قرآن کریم هستم.

 

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) باب پالمر از اهالی آتلانتا (در آمریکا) مسلمان شد. این جوان ۲۳ ساله در مورد تشرفش به اسلام در این ویدیو این گونه می‌گوید:

الحمد لله رب‌العالمین و صلی الله علی سیدنا محمد و آله و صحبه. من دانشجوی مهندسی هستم و الحمد لله الآن مسلمان هستم و مشغول فراگیری زبان عربی، فقه اسلامی و حفظ قرآن کریم هستم.

من در یک خانواده مسیحی بزرگ شدم اما خانواده من چندان مذهبی نبودند. اما به کلیسا و مراسم مذهبی می‌رفتم. در دبیرستان در پارتی‌های مختلف و مختلطی شرکت می‌کردم. در دبیرستان اطلاع چندانی از اسلام نداشتم. هیچ انگیزه‌ای برای شناخت دیگر ادیان نداشتم چون راحت و خوش بودم. بعد از دبیرستان با یک بانوی مسلمانی آشنا شدم او از فرهنگ پارتی‌های ما اصلاً خوشش نمی‌آمد. گرچه آشنایی ما برای مدت کوتاهی بود ولی من را به این اندیشه واداشت که حقیقت اسلام چیست؟ به مطالعه قرآن پرداختم و متوجه توحید در اسلام شدم. نماز خواندن مسلمانان را معنادار یافتم. بعد از آن دیدگاه قرآن کریم را نسبت به حضرت عیسی (ع) یافتم که او پیامبر خداست نه خدا. برای پرسیدن برخی سؤالات وارد مسجد شدم. کم کم زوایای مختلف اسلام برایم روشن شد. بالاخره مسلمان شدم.

سبک زندگی اسلامی متفاوت با فرهنگ سابقم بود. زندگی در اسلام پوچ و بی هدف نیست بلکه دارای هدف و مقصودی است. [هدف زندگی اسلام، سعادت دنیا و آخرت است] اسلام آوردنم را به مادرم و دوستانم گفتم. گفتم که اسلام قوانین خاصی راجع به خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها دارد: ما شراب نمی‌نوشیم، از گوشت خوک نمی‌خوریم و… آن‌ها نیز مجبور به رعایت احکام اسلامی نسبت به من شدند؛‌ مثلاً‌ هنگامی که به نماز بر می‌خواستم دوستانم می‌گفتند که ساکت باشید باب مشغول نماز است.

در معاشرت با مسلمانان یافتم که هر یک در پوشش و رنگ مختلف هستند. برایم سؤال شد که کدام از سنت پیامبر (ص) است؟‌ متوجه شدم که اسلام تفاوتی بین ملل مختلف و اقوام مختلف نمی‌گذارد و همه جزء امت اسلامی و برادر دینی هستند و پوشش‌ها متناسب به فرهنگ‌های مختلف است.

با افتخار همه جا مسلمانی خود را اعلام می‌کنم چرا که خداوند می‌فرماید:

وَ مَنْ أَحْسَنُ قَوْلاً مِمَّنْ دَعا إِلَى اللَّهِ وَ عَمِلَ صالِحاً وَ قالَ إِنَّنی‏ مِنَ الْمُسْلِمینَ؛ چه کسى خوش گفتارتر است از آن کس که دعوت به سوى خدا مى‏کند و عمل صالح انجام مى‏دهد و مى‏گوید: «من از مسلمانانم»؟ (فصلت/۳۳)

قرآن کریم نمی‌گوید که پیش خودش بگوید من مسلمانم بلکه اعلان کند که من مسلمان هستم. هر جا که امری مخالف اسلام بود انسان بگوید که من مسلمان هستم و نمی‌توانم این کار را انجام دهم. مردم با اسلام آشنا نیستند و باید اسلام را بشناسند.

سبحان الله و بحمدک. اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار