تاریخ انتشار :

حجت‌الاسلام والمسلمین فیض آبادی

اندیشه و رفتار دینی از دست آوردهای مهم تربیت دینی

یک کارشناس دینی گفت: تربیت قرآنی، اندیشه و عمل انسان را خدایی کرده و انسان را در چارچوب توحید هدایت می کند.

 

hozore kodakan dar jozkhani (4)

 

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )حجت‌الاسلام والمسلمین فیض آبادی در ویژه برنامه پرسمان دینی که بعد از نماز مغرب و عشاء، در رواق دارالهدایه با حضور زائران حرم مطهر رضوی برگزار شد، به بررسی راه کارهای تربیتی از منظر قرآن پرداخت.
وی با بیان اینکه ملاک در تربیت دینی همان تربیت قرآنی است، عنوان کرد: انسانی که در کنار نماز، خمس و مسائل عبادی خویش به دنبال بی حجابی، ربا، تهمت و… است از تربیت دینی کامل برخوردار نیست و او فقط هر آنچه که خودش «صحیح می داند» و «دوست دارد» را انجام می دهد.
این استاد حوزه با اشاره به زندگانی حضرت یوسف(س) ادامه داد: حضرت یوسف(س) نمونه ای از تربیت دینی و قرآنی بشمار می رود و این تربیت دینی کامل، ایشان را در برابر هوای نفس زلیخا، حفظ کرد.

نقش والدین در تربیت دینی
وی اندیشه و رفتار دینی را از دست آوردهای مهم تربیت دینی دانست و اظهار داشت: پدر و مادر نقش مهمی در تربیت دینی فرزند ایفا می کنند. از پدران و مادران صالح، فرزندان پاک و مقیّد به تعالیم اسلام به وجود می آید.
حجت الاسلام فیض آبادی افزود: روش کلی تربیت چیزی جز انس و عادت دادن کودک به داشتن صفات و رفتار پسندیده و رفع علاقه نسبت به رفتار ناپسند و صفات زشت نیست.
وی در ادامه اظهار داشت: «نگاه مادی و دنیوی به تربیت فرزند»، «تکبر والدین»، «خرافاتی بودن» و «خودپسندی» برخی از موانع تربیت دینی فرزندان به شمار می رود که بیشتر از ناحیه والدین صورت می گیرد.
این کارشناس دینی افزود: بسیاری از بزرگترها فقط امر و نهی می کنند، به کودک می گویند دروغ نگو، نماز بخوان، درست کار باش و … در حالیکه خودشان بر خلاف گفته های خویش عمل می کنند.
خطیب حرم مطهر رضوی ابراز داشت: کودکان ما آنگونه تربیت می شوند که خودمان هستیم نه آنگونه که ما می گوییم و می خواهیم.

منبع: آستان قدس رضوی

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار