تاریخ انتشار :

مشاهير

برخی از چهره های مشهوری که مسلمان شدند + تصاویر

نام اصلی او شکیل راشوان است که در عربی به معنای جنگجوی کوچک است. او در سال ۲۰۱۰ و در موسم حج با انتشار یک ویدئو در یوتیوب به جهان اعلام کرد مسلمان شده است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )، شاید خیلی از ما ندانیم که برخی از چهره های مشهور غربی اعم از بازیگران، خوانندگان و ورزشکاران مطرح مسلمان شده اند و یا دست کم در دوره ای اظهار مسلمانی می کرده اند. البته باید توجه کرد که صرف اظهار مسلمانی برای عده ای از این افراد مشهور، علی القاعده نشان از اسلام حقیقی آنها نیست. مسلمان ماندن به خصوص برای خوانندگان سیاه پوستی که رپ یا هیپ هاپ می خوانند به شدت سخت است. آنها که صدای خشن نسل جوان سیاه پوست و عقب نگه داشته شده اند، با مسلمان شدن مجبورند از موضوعات مختلف و البته پول بگذرند. برخی از آنها توانسته اند از موضوعات جنسی و خشونت گرا فاصله بگیرند اما عده ای دیگر مثلParis با قوانین سخت اسلام در مورد فحشا و مواد مخدر کنار نیامدند. در زیر با عده ای از افراد مشهور مسلمان در غرب آشنا خواهید شد.
به گزارش شفقناانگلیسی، یکی از اصلی ترین چهره های ورزش بوکس آمریکا و البته جهان مایک تایسون است. خیلی ها او را به خاطر گاز گرفتن گوش رقبا یا تاتوی عجیب روی صورتش یا یک ببر دست آموز که همیشه در کنار خود دارد، می شناسند؛ اما خیلی ها خبر ندارند او در سال ۱۹۹۲ و زمانی که در زندان بوده مسلمان شده است. وی مدعی است در زندان با کتاب های مالکولم ایکس آشنا شده و به اسلام گرویده است.
chappelles-show
اکثر ما دِیو چپل بازیگر آمریکایی را با چهره ای کودکانه، خندان و کمدی می شناسند. او که بازیگر فیلم های کمدی در هالیوود است در سال ۱۹۹۸ به اسلام گروید. او بعدها تلاش کرد به حج مشرف شود اما خودش می گوید می خواسته از طریق ترکیه به عربستان برود و در موسم حج شرکت کند که سعودی ها به او ویزا نداده اند.
یکی دیگر از چهره های مطرح در دنیای مد در غرب، جمیما خان است. او که زمانی همسر عمران خان- بازیکن مطرح کریکت تیم ملی پاکستان و سیاستمدار فعلی- بود پس از ازدواج با او مسلمان شد. او که بعنوان یک یهودی بزرگ شده و پرورش یافته بود گفت پس از طلاق از عمران خان نیز یک مسلمان معتقد باقی مانده است.
220px-JermaineJackson2007(cropped)
جرمین جکسون نفر بعد لیست ما است. او خواننده، نوازنده، گیتار بیس و آهنگساز آمریکایی است. او در شهر گری ایالت ایندیانا متولد شد و از اعضای گروه جکسون ۵ نیز بود. او برادر بزرگ‌تر خوانندگان معروف پاپ، مایکل جکسون و جانت جکسون است. شاید خیلی ها او را نشناسند اما جرمین در سال ۱۹۸۹ طی یک سفر به بحرین مسلمان شد. او زمانی هم همسر یک زن مسلمان افغانی بود. جرمین که در آئین شاهدان یهوه پرورش یافته بود گفته است پاسخ پرسش های خود را در مسیحیت نیافت اما در اسلام به آنها رسید.
شکیل اونیل
شکیل اونیل؛ همه می دانند که او خیلی بزرگ است؛ سیاه است؛ دستان بزرگی دارد و توپ بسکتبال به آن بزرگی در دستان او گم می شود؛ اما خیلی ها نمی دانند او مسلمان است. نام اصلی او شکیل راشوان است که در عربی به معنای جنگجوی کوچک است. او در سال ۲۰۱۰ و در موسم حج با انتشار یک ویدئو در یوتیوب به جهان اعلام کرد مسلمان شده است.
کریم عبدالجبار _Kareem-Abdul-Jabbar
فردیناند لوییس آلسیندور جی.آر را می شناسید؟ او همان کریم عبدالجبار خودمان است. بازیکن اسطوره ای و قهرمان ملی ایالات متحده و عضو تیم های میلواکی باکس و لس انجلس لیکرز. او از بسکتبال خداحافظی کرده اما اکنون در نیروی پلیس آمریکا استخدام شده است. وی پس از پذیرفتن دین اسلام در سال ۱۹۷۱ همانند مشت زن معروف محمد علی کلی نام خود را به کریم عبدالجبار تغییر داد. او تلاش کرده عربی یاد بگیرد و برای مطالعه اسلام در لبنان و عربستان زندگی کرده است.
 آیس کیوب
آیا می دانستید نام اصلی آیس کیوب چیست؟ نام اصلی این خواننده، بازیگر و فیلمنامه نویس مطرح آمریکائی اشی جکسون است. او در اوایل دهه ۹۰ میلادی و در ابتدای مطرح شدن خود بعنوان ستاره موسیقی به اسلام گروید. او در دین خود بسیار جدی است. جکسون در مورد اسلام نوشته است من خودم را یک مسلمان طبیعی می دانم؛ مساله ای که خداوند باعث آن شده است.
یکی دیگر از خوانندگان رپ آمریکایی که مسلمان شده است، باستا رایمز یا همان ترهور تاهیم اسمیت جونیور است. او مسلمان شد اما با خواندن چند آهنگ از جمله پول عربی از جامعه اسلامی انگلیس رانده شد.
جانت جکسون
با جرمین جکسون آشنا شدید اما او به اندازه خواهرشجانت جکسون  مشهور نیست. جانت جکسون خواننده آمریکایی نیز پس از سومین ازدواجش- با وسام المنا- اعلام کرد مسلمان شده است. مسلمان و البته باحجاب شدن او سروصدای زیادی در رسانه ها برپا کرد.

NEW YORK - OCTOBER 14:  Actress Ellen Burstyn arrives at the New York premiere of "W." at Ziegfeld Clearview Cinemas on October 14, 2008 in New York City.  (Photo by Bryan Bedder/Getty Images)

 Ellen Burstyn

اما شاید باورنکردنی ترین شخصیت در میان گروندگان به اسلام الن برستین باشد. این زن پابه سن گذاشته بازیگر به خاطر بازی در فیلم معروف جن گیر و مرثیه ای برای یک رویا بسیار معروف شد. خیلی ها خبر نداشتند که او در اوایل سی سالگی مسلمان شده است. وی از گرویدن به اسلام با عنوان باز شدن درب های حقیقت یاد کرده است.
منبع: شفقناانگلیسی
ترجمه: شفقنا

اشتراک گذاری :


  1. ناشناس گفت:

    واقعا عالی بود چرا در صدا وسیما اینها رو نمیگن اگر هم گفته میشه خیلی گذرابه نظر من باید جوانها بدونن این بیداریها رو

  2. نگاه قند گفت:

    واقعا تاثیر گذار بود….خدارا شاکرم که یکشیعه هستم

  3. نگاه قند گفت:

    واقعا تاثیر گذار بود….خدارا شاکرم که یک شیعه هستم

آخرین اخبار