تاریخ انتشار :

فابیو کاروالیو

با خواست خودم مسلمان شدم

روابط زن ها و مردها در ایران توجه مرا جلب کرد و وقتی دیدیم میان آن ها احترام و مرزبندی رعایت می شود علاقه مند شدم به اسلام و بعد هم که ازدواج کردم و با خواست خودم مسلمان شدم.

 

130960

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) • اصلا فکرش را نمی کردم روزی به ایران بیایم اما حرفه ام باعث شد به ایران بیایم و با دیدن مردم ایران و فرهنگ شان علاقه ام دو چندان شد و بعد از آشنایی با همسرم عاشق او شدم و ازدواج کردیم. اصلا به ماندن در ایران فکر نمی کردم، چه برسد به ازدواج.

البته خانواده همسرم در این راه خیلی به من کمک کردند. راستش را بخواهید هیجان زیادی داشتم برای رسیدن به هدفم، مصمم بودم و سایر مسائل برایم مهم نبود.

فرهنگ ایران با کشور من متفاوت است؛ ایران کشوری است با فرهنگ اسلامی در خاورمیانه که با برزیل تفاوت های زیادی دارند اما من ایران و فرهنگ اش را بیشتر از برزیل دوست دارم. باورتان نمی شود اما از وقتی لب به غذاهای ایرانی به خصوص کوبیده و قورمه سبزی زدم دیگر به غذاهای برزیلی فکر نمی کنم.

خانواده ام وقتی خبر ازدواج با یک دختر ایرانی شنیدند تعجب نکردند؛ بلکه ترسیدند، چون چیزهای خوبی از ایران نشنیده بودند اما وقتی با سیمین به برزیل رفتیم و آن ها دیدنش، نظرشان عوض شد اما هنوز ترس داشتند تا این که به ایران آمدند و فهمیدند مسایلی که در مورد ایران گفته می شود وجود ندارد. الان راضی هستند.

روابط زن ها و مردها در ایران توجه مرا جلب کرد و وقتی دیدم میان آن ها احترام و مرزبندی رعایت می شود علاقه مند شدم به اسلام و بعد هم که ازدواج کردم و با خواست خودم مسلمان شدم.

می توانم تا چندسال دیگر دروازه بانی کنم؛ ولی دوست دارم دخترم ایزابلا جعفری کاروالیو دوسانتوز را در ایران و به شیوه ایرانی تربیت کنم، در برزیل آزادی بیش از حد برای تربیت دختربچه ها مشکل ساز است.
دروازه بان برزیلی هر چه زمان گذشت از فرهنگ ایران و آداب رسوم ایرانی خوشش آمد و در نهایت حاضر شد مسلمان هم شود؛ او که برخلاف هموطنانش مخالف بی بند و باری های رایج در کشورش بود، سبب شد تا پایه های زندگی اش را با یک آبادانی اصیل شکل دهد تا زیاد هم از برزیل دور نشود.

او چون تا حالا در کشورهای مسلمان بازی نکرده بود، حجاب ایرانی ها برایش پدیده تازه ای بود. با خانواده ام مشکل نداشت، اما اوایل کمی سخت بود چون پذیرش این موضوع برای خانواده ام کمی دشوار بود.

منبع: ایراناز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار