تاریخ انتشار :

شکست سیاست هندوها؛

خانواده های مسلمان هند دوباره به اسلام بازمی گردند

چند ماهی بود اخبار ناخوشایندی از تلاش هندوهای افراطی برای برگرداندن خانواده های مسلمان از دین آباء و اجدادیشان مخابره می شد. آنها به روستاهای عمدتاً فقیرنشین و دارای جمعیت مسلمان یورش می بردند و با انواع تبلیغات و کمک های مادی، تلاش می کردند مسلمانان را به آیین هندو بکشانند؛ اما به نظر می رسد نشانه های شکست این سیاست نیز به خوبی درحال آشکار شدن است.

30aab8205c0ce9d371e8382ab23e9e41_M

 

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )یکی از بهترین نمونه های شکست سیاست اسلام زدایی هندوهای افراطی در شهر زیبای آگرا در شمال هندوستان و در ایالت اوتارپرادش نمایان شده است. به تازگی یک خانواده مسلمان آگرایی که چندماه پیش، همگی هندو شده بودند، دوباره به آغوش اسلام بازگشتند. این خانواده چندماه پیش در یک مراسم به نام «قارواپسی» یا «بازگشت به خانه» و به بهانه برگرداندن خانواده های مسلمان به دین نیاکانشان، هندو شده بودند.

خانواده رحمت مدتی بود هندو شده بودند. از وقتی او، همسر و دو پسرش اسلام را کنار گذاشته بودند، از طرف همسایه ها و فامیل طرد شده بودند، اما نکته اینجاست که رهبران اسلامی آگرا به هیچ کس اجازه تعرض به آنها را نداده بودند.

در نهایت با کمک یکی از این رهبران محلی به نام قاضی صاحب، همه مسلمانان منطقه در مسجد محل جمع شده و با برگزاری نماز عصر، بازگشت این خانواده به اسلام را جشن گرفتند.

گفتنی است جداشدن این خانواده ها از اسلام درحقیقت جدایی آنان از جامعه دیرپای اسلامی هند بوده است، چرا که هیچ یک از همسایه ها از آنان برای مراسم مختلف از جمله ازدواج و ترحیم دعوت به عمل نمی آورند. به همین خاطر چندماه پس از اجرای مراسم بازگشت به هندو، برخی از خانواده های مسلمان با دریافت قول پرداخت پول و دادن زمین به آیین هندوییسم گرویده اند که تنها در آگرا ۱۷ خانواده دوباره به اسلام بازگشته اند. در این میان نقش علمای اسلامی در پذیرش مجدد خانواده های هندوشده بسیار حایز اهمیت بوده است.

منبع: شفقنا -onislam

 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار