تاریخ انتشار :

تا سال ۲۰۵۰ درصد رشد جمعیت مسلمانان دو برابر رشد جمعیت دنیا باشد

چرا جمعیت مسلمانان روز به روز بیشتر می‌شود؟

رشد قابل انتظار دین اسلام و تبدیل شدن آن به نخستین دین در جهان از لحاظ جمعیتی، مهم ترین یافته پژوهش اخیر موسسه افکارسنجی و تحقیقاتی آمریکایی Pew درباره آینده ادیان بوده است.

777689

 

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،طبق آمارهای منتشر شده انتظار می رود تا سال ۲۰۵۰ درصد رشد جمعیت مسلمانان دو برابر رشد جمعیت دنیا باشد و در نهایت دین اسلام با سبقت گرفتن از مسیحیت پر جمعیت ترین دین جهان شود. تا سال ۲۰۵۰ جمعیت جهان ۳۵ درصد افزایش خواهد یافت و جمعیت مسلمانان از ۱.۶ میلیارد نفر در سال ۲۰۱۰ به ۲.۸ میلیارد نفر در سال ۲۰۵۰ خواهد رسید که معادل رشدی ۷۳ درصدی است. درصد رشد ادیان مختلف در جهان را در نمودار زیر می توانید ببینید:

1677364

در حالی که مسلمانان در سال ۲۰۱۰ حدود ۲۳.۲ درصد از جمعیت را دنیا را تشکیل می دانند، پیش بینی می شود در سال ۲۰۵۰ بیش از ۲۹.۷ درصد از دنیا را افراد مسلمان تشکیل دهند که چیزی در حدود سه نفر در هر ده نفر است.

برای مثال، پیش بینی می شود در هند، جمعیت مسلمانان از ۱۴.۴ درصد در سال ۲۰۱۰ به ۱۸.۴ درصد معادل ۳۱۱ میلیون نفر در سال ۲۰۵۰ برسد. کشور نیجریه نیز که در حال حاضر شمار برابری از مسیحیان و مسلمانان دارد، انتظار می رود مسلمانان حدود ۶۰ درصد از جمعیت این کشور را در سال ۲۰۵۰ تشکیل دهند.

از مهمترین دلایل این رویداد می توان به تغییر دین از سایر ادیان به اسلام، جوان تر بودن جمعیت مسلمانان نسبت به سایر ادیان و فرزندآوری بیشتر در بین مسلمانان اشاره کرد. نقشه تغییر دین افراد در جهان نشان می دهد تا سال ۲۰۵۰ تغییرات به سمت افزایش گرایش به مسلمانان شدن و کاهش گرایش به مسیحیت خواهد بود به صورتی که انتظار می رود تا آن سال ۶۰ میلیون از مسیحیان تغییر دین دهند و اکثریت آن ها به اسلام روی آورند.

میانگین سن جمعیت مسلمان در دنیا از ادیان دیگر جوان تر است. برای مثال در سال ۲۰۱۰ میانگین سن مسلمانان ۲۳ سال بوده در حالی که میانگین سن غیر مسلمانان در همین سال ۳۰ سال بوده است.

درصد زیادی از جمعیت مسلمان در دنیا در حال رسیدن به سن ازدواج و فرزندآوری اند و این موضوع نیز به پیشی گرفتن آن ها از سایر ادیان کمک خواهد کرد. بعلاوه، تقریبا در تمام مناطقی که جمعیت قابل ملاحظه مسلمانان وجود دارد، نرخ فرزندآوری آنان بیش از سایر ادیان است. هر زن مسلمان بطور میانگین ۳.۱ فرزند دارد در حالی که هر زن از مسیحیان بعنوان بزرگترین دین حال حاضر در جهان، بطور متوسط ۲.۷ فرزند می آورد.

کیوان ابراهیمی

منبع: مهر

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار