تاریخ انتشار :

اریدیو سالازار

کارگردان تازه مسلمان هالیوود : سینمای ایران با پوشش حجاب و تکنیک سینما می توند در سطح عالی عمل کند

کارگردان مسلمان آمریکایی که با مستند سینمایی حج در بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر شرکت کرده است، گفت: نقش سینمای ایران در معرفی فرهنگ واقعی اسلام در جهان بی بدیل است.

 

81592367-6424623

 

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )، اریدیو سالازار  با بیان این که سینما به واسطه جذابیت های پنهان و آشکار تصویر و داستان گویی، توانایی برقراری عمیق ترین ارتباط را با مخاطبان دارد، افزود: به همین دلیل است که از این هنر نه تنها برای سرگرم سازی که برای انتشار و انعکاس جهان بینی های مختلف دولت ها و حکومت ها نیز استفاده می شود.

وی یادآور شد: سینمای هالیوود همواره یکی از بسترهای مطرح کننده فعالیت های جنگی آمریکا در کشورهایی است که به خاطر منافع این کشور درگیر جنگ های خانمان سوزی شده اند.

این کارگردان مسلمان خاطرنشان کرد: با توجه به چنین ویژگی سینما، می توان از آن به عنوان هنری برای معرفی و بازتاب روح والای انسانیت و مفاهیم گمشده در دنیای مدرن امروز چون عشق، خانواده و علاقه به میهن و پرچم را بازتاب داد.

سالازار با ابراز رضایت از حضور در ایران به واسطه برگزاری جشنواره فیلم فجر، سینمای ایران را افتخار جهان اسلام دانست و تصریح کرد: برخی کشورهای مسلمان در آثار سینمایی و تلویزیونی خود تنها به سبب عنصر جذابیت یا دست یابی به زبان جهانی، مساله حجاب را در آثار سینمایی خد جدی نمی گیرند که به اعتقاد من هنر این کشورها نمی تواند بازتاب دهنده فرهنگ متمرکز مردمان آن کشورها باشد.

وی ادامه داد: اما سینمای ایران با رعایت حجاب به عنوان یکی از اصول اسلامی در آثار سینمایی خود نشان می دهد که وقتی قدرت یک اثر سینمایی و شیوه های تکنیکی آن بر علم و هنر سینما استوار باشد می توان به موفق ترین شکل ممکن به تولید آثار سینمایی پرداخت به گونه ای که علاوه بر درخشش در جشنواره های جهانی در ارتباط گیری با مخاطبانی که حتی غیرمسلمان هستند بالاترین اقبال را به دست آورد.

کارگردان مستند سینمایی حج همچنین سینما را زبان و بستری برای معرفی ارزش های انسانی دانست و تاکید کرد: یکی از الگوهای من برای رسیدن به سینمای متعهد، هنر فیلمسازی هنرمندان ایران است چرا که آنها در کنار تولید یک اثر هنری همواره ظریف ترین لایه های انسانیت و هویت اسلامی را در آثارشان بازتاب می دهند و دقیقا به دلیل این همنشینی قوی و هنرمندانه است که سینمای ایران به کلاس جهانی در بین کشورهای صاحب سینما دست یافته است.

بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر از شنبه گذشته (پنجم اردیبهشت برای نخستین بار به صورت مستقل از بخش ملی که بهمن ماه سال گذشته برگزار شد، آغاز شده و تا امروز در تهران ادامه دارد.

در این جشنواره ۴۲ فیلم در سه بخش سینمای سعادت (فیلم های سینمایی جهان)، جلوه گاه شرق (فیلم های کشورهای اسلامی و منطقه) و هنر و تجربه رقابت می کنند.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار