تاریخ انتشار :

گفتگو با حجت‌ الاسلام (عبدالکریم) فیلیپ ریکاردو پاز

خدا رو شکر کردم که جهنمی وجود دارد تا این دروغگوها به آن بروند!

حجت‌الاسلام”پاز” مسیحی مسلمان شده‌ای از آرژانتین است که اکنون مسولیت امام جمعه شیعیان این کشور را به عهده دارد؛ او از شاهدان عینی جمعه خونین سال۶۶ است.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،   جمال طاهریحجت‌الاسلام “(عبدالکریم) فیلیپ ریکاردو پاز” مسیحی مسلمان شده‌ای از آرژانتین است که اکنون مسولیت امام جمعه شیعیان این کشور را به عهده دارد؛ او سی سال پیش به مکتب تشیع گروید به گفته خودش چون رشته تحصیلی او فلسفه بود، روی ادیان و فلسفه‌های مختلف تحقیق ومطالعه زیادی داشت. در۱۸سالگی  به اروپا رفت  و همان‌جا با اسلام آشنا شد. آن زمان درکشورهای شرقی مثل هند عرفان‌‌هایی وجود داشت که عده‌ای را جذب می‌کرد. عده دیگری هم به دنبال انقلاب مسلح  و نظام سوسیالیستی بودند از طرفی مساله صوفی‌گری هم در آن زمان مطرح بود، لذا “فیلیپ”برای رفع کنجکاوی و کسب اطلاعات بیشتر شروع به مطالعه درباره ادیان کرد؛ سرانجام او بعد ازچهارسال تحقیق به یک نقطه مشترک رسید و دریافت که همه ادیا ن ازگذشته صحبت می‌کنند و برای زمان کنونی حرف تازه‌ای ندارند تا این‌که کنفرانسی درباره اسلام برگزار شد. موضوع آن درباره زندگی پیامبراسلام بود و درآنجا بود که فیلیپ جوان اسلام  را رسانه‌ای زنده و پویا دید؛ دینی استوار و منطقی که ادامه ‌دهنده توحید و از نسل ابراهیم نبی است. درطول۱۴۰۰تحریف وتغییری نداشته و ازسویی دیگر رفتارمسلمانان برایش جالب بود. آنها در زندگی به تکالیف دینی خود مقید بودند. برای همین‌ها بود که درعرض یک هفته اسلام را قبول کرد؛ دوسه ماه بعد به مسجد توحید که مربوط به ایرانی‌هاست دعوت شد؛ آن‌جا فیلم‌ها و عکس‌هایی از انقلاب ایران، امام خمینی و سخنرانی‌های ایشان به او نشان ‌دادند. اولین باربود که این چیزها را می‌دید. حجت‌الاسلام پاز که بعد از تشرف به اسلام نام “عبدالکریم” را برخود نهاد از شاهدان عینی جمعه خونین حج در سال ۶۶است برای همین فرصتی دست داد تا  با کمک انجمن شهید ادورادو آنیلی پای خاطرات ایشان بنشینیم.

در رابطه با ایشان اینجا بخوانید

امام جمعه آرژانتین

صاحب نیوز: شما سال ۶۶ به حج تمتع مشرف شدید؟

بله؛ بعد از تشرف به تشیع، با کاروانی ازمسلمانان غیرایرانی ما را به حج تمتع فرستادند که مصادف بود با آن واقعه تلخ حج که به شدت ناراحت کننده بود. در کاروان ما مسلمانان سیاهپوستی بودند که تحت تاثیر جریان مالکوم ایکس در آمریکا آمده بود و شیعه شده بودند.

صاحب نیوز: چه چیزی باعث شد تا آن اتفاق رخ دهد  وصعودی‌ها آن حملات وحشیانه را علیه حجاج بیت‌الحرام به‌راه بیندازند؟

یادم می‌آید موقعی که قراربود تظاهرات ۱۵۰هزارنفری برای برائت از مشرکان انجام شود ۲کیلومتر تا حرم درطول مسیرباید می‌رفتیم. حجاج ازهمه جا بی‌خبربودند که نا گهان وهابی‌ها از بالای پلی که در مسیر راه‌مان قرار داشت و ساختمان‌های اطراف سنگ‌های بزرگی بر سرمان ‌انداختند. مردم با این سنگ‌ها مواجه شدند خیلی‌ها به شدت مجروح  و حتی کشته شدند. وقتی هم حجاج می‌خواستند فرارکنند پلیس تمام را‌هها  را بسته بود و ناجوانمردانه به سمت آنها تیراندازی می‌کرد.

حجت‌الاسلام "(عبدالکریم) فیلیپ ریکاردو پاز

صاحب نیوز: به نظر می‌رسد یک برنامه از قبل طراحی شده بوده درست است؟

بله؛ صد درصد. آنها منتظر برگزاری مراسم برائت ازمشرکان، درکمین حجاج بودند. یک برنامه از قبل طراحی شده بود که در آن حجاج در تله گیرافتادند و وهابی‌ها از همه طرف با هرچه دراختیارشان بود به حجاج حمله‌ور شدند زنان و مردان بدون سلاح که درمیان‌شان افراد بیمار و سالمند هم وجود داشت تصورش را بکنید که چه شرایط بدی درست شده بود.

صاحب نیوز: عکس‌العمل رسانه‌ها بعد ازاین هجوم وحشیانه چه بود؟

متاسفانه آن زمان صدایی از هیچ رسانه‌ای بلند نشد و عجیب آن‌که تا یکی دو روز واقعه جمعه خونین مکه انعکاسی نداشت. آنها سکوت عمدی اختیارکرده بودند؛ بعد از آن هم که دست به‌کار شدند ناجوانمردانه اعلام کردند ایرانی‌ها به عرب‌ها حمله‌ور شده بودند و پلیس عربستان برای برقرار امنیت و سلامت مردم و جامعه ناچار وارد عمل شده؛ یعنی کاملا واقعه را برعکس نشان دادند.

صاحب نیوز: مگر چه شعارهایی درمراسم برائت از مشرکان داده می‌شد که اعلام کردند پلیس برای امنیت وارد عمل شد؟

شعار ما آن روز تنها «الموت اسراییل» و «الموت آمریکا» و«اتحدوا مسلمون» بود وهیچ ارتباطی با عرب‌های عربستان و سلب امنیت فضای عربستان نداشت، تا پلیس را آن‌طور به میدان بکشاند و انگشت اتهام به ایرانیان وارد کند. درشعارهای ما تنها اسلام مطرح بود.

صاحب نیوز: بعد از کشتار حجاج  شما را اذیت نکردند؟

بعد از آن به مدینه که رفتیم، پلیس درمدینه  زیاد بود حتی وقتی می‌خواستیم برای دعای کمیل کنار قبرستان بقیع برویم. از بعثه حضرت امام خمینی(ره) پیام آمد که در هتل‌های خودتان دعا بخوانید احتمال خطر وجود دارد. موقع برگشت به کشورمان در فرودگاه  پلیس زیادی آمده بود. رسانه‌ها زنان ایرانی‌ای را نشان می‌دادند که چاقو و قیچی زیر چادربرای حمله داشته‌اند. من با دیدن این اخبار خدا روشکر کردم که جهنمی هست تا این افراد دروغگو در آن بروند؛ زیرا حقیقتا درحق ایرانی‌ها خیلی ظلم شد.

امام جمعه آرژانتین

صاحب نیوز: بعداز انعکاس وارونه حقیقت توسط رسانه‌ها، مردم درآرژانتین چه عکس‌العملی نشان دادند؟

متاسفانه در آرژانیتن به دنبال اخبار دروغ رسانه‌ها مردم  خشمگین و عصبی می‌خواستند به سفارت ایران حمله کنند ما وقتی متوجه شدیم بلافاصله ازعربستان، اتفاقات وحقیقت ماجرای رخ داده را با تلفن خبر دادیم و به‌گوش مردم رساندیم  و گفتیم حقیقت چیز دیگری است ما خودمان ازشاهدان عینی واقعه حج هستیم؛ به حکم وظیفه ازهمان «مکه» حقایق را افشا نمودیم، تا مردم تحت تاثیر رسانه‌ها قرار نگیرند و عکس‌العمل بدی نشان ندهند.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار