تاریخ انتشار :

روحینا ملک (Rohina Malik)

آغاز برنامه جدیدی در آمریکا درباره زنان مسلمان

ه گفته ملک، این اثر بر اساس واقعیتی است که تخیل را هم در خود گنجانده است. هم‌اکنون یک خانم مسلمانی که حجاب بر سر دارد با نگاه‌های بد مردم مواجه شود و در این پی محیط خطرناکی برای مسلمانان به وجود آمده است

 

 

 

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )اثر نمایشی Unveilled داستان عشق، دلسوزی، فرهنگ و شکیبایی را از دید پنج زن مسلمان نشان می دهد که برای خوردن عصرانه دور هم جمع شده اند.

یکی از نویسندگان و بازیگران مسلمان آمریکا درباره کارهای هنری خود می‌گوید. روحینا ملک (Rohina Malik) روز یکشنبه در موزه Benicia Historical برنامه‌ای تحت عنوان “Unveiled” اجرا می‌کند. روحینا از نژاد هندی – پاکستانی، متولد انگلستان است و تا ۱۵ سالگی نیز آنجا زندگی می‌کرده است. او در سال ۲۰۰۸ این نمایشنامه را نوشت و در سراسر کشور به اجرای آن پرداخت.

کار او به‌شدت با حمایت بینندگان و تماشاگران روبرو شد و نشان داد همه مردم در سراسر جهان، مشتاق شنیدن صدای مسلمانان به‌ویژه از طرف یک خانم است.

مسیحیان کلیسای سنت بال نیز چنین کاری انجام داده بودند. آن‌ها می‌خواستند با استفاده از آثار هنری، مردم را به مسیحیت دعوت کنند.

اعتقاد این بانوی مسلمان بر این است که مردم باید راجع به فرهنگ‌های گوناگون بیاموزند. او در مصاحبه با timesherald گفت: “بعد از اتفاق یازده سپتامبر تصویر بسیار بدی از اسلام در سراسر دنیا به وجود آمد و الآن زمانی است که مردم قسمت‌های مثبت اسلام را از زبان بانوان مسلمان بشنوند.”

روحینا معتقد است اثر نمایشی Unveilled داستان عشق، دلسوزی، فرهنگ و شکیبایی را از دید پنج زن مسلمان نشان می‌دهد که برای خوردن عصرانه دورهم جمع شده‌اند.

به گفته ملک، این اثر بر اساس واقعیتی است که تخیل را هم در خود گنجانده است. هم‌اکنون یک خانم مسلمانی که حجاب بر سر دارد با نگاه‌های بد مردم مواجه شود و در این پی محیط خطرناکی برای مسلمانان به وجود آمده است. روحینا عامل اصلی این تبعیض را قبل از هر چیز دیگر، محیط می‌داند. او در ادامه صحبت‌های خود افزود: “امیدوارم این اثر سرگرم‌کننده باشد و باعث ایجاد گفتگو بین مردم شود و ما واقعاً بتوانیم مثل مردم هر کیش و آیین دیگری صادقانه حرف‌های خود را بیان کنیم.”

منبع: نیکو

مترجم:هدی سلیمی

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار