تاریخ انتشار :

گزارش

قرآن از دیدگاه تازه مسلمانان + تصاویر

در قرن پیش رو نیز انسان در جستجوی منبعی است که سرخوردگی ها و اضطراب های خود را درمان بخشد و چاره ای برای معظلات زندگانی خویش بیابد؛ بنابراین از آنجایی که قرآن کلام الهی است و دربردارنده عمیق ترین مفاهیم هدایت بخش است توانسته است آرامش حقیقی را برای مخاطبان خود به ارمغان آورد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) قرآن در بردارنده عالی ترین معارف الهی است که روز به روز بر جمع ارادتمندان به این کتاب الهی افزوده می گردد. در حقیقت تاثیرات قرآن نه تنها بر انسان های عصر نزول آن؛ بلکه تا به امروز نیز تشنگان حقیقت را از زلال معارف بلند خود سیراب ساخته است.

در قرن پیش رو نیز انسان در جستجوی منبعی است که سرخوردگی ها و اضطراب های خود را درمان بخشد و چاره ای برای معظلات زندگانی خویش بیابد؛ بنابراین از آنجایی که قرآن کلام الهی است و دربردارنده عمیق ترین مفاهیم هدایت بخش است توانسته است آرامش حقیقی را برای مخاطبان خود به ارمغان آورد.

نوشتار پیش برخی از احساسات زیبای تازه‌مسلمانان مسیحی را پس از مطالعه قرآن بیان می نماید.

 

 

قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) جان من هستند.

تینا ماری هاسکی دختر کشیش مسیحی :

اگرحضرت عیسی(علیه السلام) خدا باشد یعنی روز کریسمس می‌شود روز تولد خدا، از سوی دیگر هم اگر بپذیریم که حضرت عیسی(علیه السلام) را به صلیب کشیدند و کشتند یعنی خدای ما هم مرده است و هم اکنون ما خدا نداریم، بنابر این نتوانستم این باور را مثل قبل چشم‌بسته قبول کنم. وقتی قرآن خواندم، دیدم سوره توحید خدا را به شایسته‌ترین حالت ممکن به تصویر می‌‌کشد. اینکه خدا یکی است. فرزند یا پدر و مادری ندارد، بی‌نیاز از هر چیز از جمله استراحت و خوراک است و هیچ همتا و همانندی ندارد. سوره مبارک توحید جواب تمام سوالات من بود…… قرآن یک نور است. هنگام قرآن خواندن احساس می‌کنید که خدا با شما حرف می‌زند…. قبل از اسلام آوردن من سنگ بودم ولی الان همانند تغییر شب به روز اخلاقم عوض شده است، قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) جان من هستند. دلم نرم شده است و با کوچکترین ذکر خدا و اهل بیت(علیهم السلام) دل شکسته پیدا می‌کنم. کاملاً عوض شده‌ام.

 

 

آموزه‌های قرآن خرد و جان را به شگفتی وا می‌دارد.

علی الشیخ مستبصر مسیحی :

دریافتم که قرآن کریم، تنها کتاب آسمانی است که از تحریف دور مانده و آموزه‌ها و فرمانهای آن خرد و جان آدمی را به شگفت وا می‌دارد؛ کتابی که در آن به روشنی می‌توان نفحه الهی را احساس کرد.

من به خاطر قرآن مسلمان شدم

 

تنها چیزی که مرا ثابت قدم نگه داشت و مرا آرام می کرد در یک کلمه نهفته است و آن واژه “قرآن” است. در آن ایام سختی، شبها همیشه در اینترنت به دنبال سایت های اسلامی بودم و تا صبح از روی سایت ها قرآن می خواندم…….من به خاطر قرآن مسلمان شدم و همه گذشته خود را کنار گذاشتم و به خاطر قرآن مهاجرت کردم و به کشوری آمدم که تا به حال آن را ندیده بودم و قرآن برای من منبع نور و بزرگی و راه نجات بود. مهم این است که فردی که قرآن می خواند هدایت می خواهد یا نه.

 

 

گمشده زندگی ام را یافتم

ترزا کیم کرانفیل:

بعدها با این فرد ایرانی ازدواج کردم و در اثر آشنایی با او با قرآن کریم آشنا شدم و این کتاب آسمانی را گمشده خود یافتم………آشنایی با قرآن جذاب ترین و شگفت انگیزترین پدیده زندگی من است. جایگاه قرآن در زندگی من این بود که توانست جاهای خالی زندگی مرا پس از اسلام آوردن پر کند و این برای من یک معجزه بود که توانستم اینگونه راحت به کمک قرآن با شرایط پس از اسلام آوردنم کنار بیایم. قرآن به من فهماند که دنیای دیگری نیز برای امیدوار بودن هست. این ها همگی به من روحیه و امید برای باقی ماندن بر اسلام می داد.

خیلی زیاد؛ با قرآن آرامش می گیرم

خیلی زیاد؛ با قرآن آرامش می گیرم، شاید بهتر است بگویم از بین سوره های قرآن بیشترسوره «الرحمن» را دوست دارم و می خوانم و بیشتر از همه، آیه « فبأی الاء ربکما تکذبون» که بارها و بارها خداوند برای انسان فراموش کار دلیل می آورد برایم دلچسب است

 

 

قرآن پاسخ به سوالات اساسی من بود.

خانم بالداچینو، بانوی استرالیایی کاتولیک :

سوره “اخلاص” را خواندم و بسیار تحت تأثیر آن قرار گرفتم. … من در این سوره، پاسخ دو سوال اساسی و مهم خودم را که در واقع معضلات من در مسیحیت بودند و مسیحیت و جواب های آن نمی توانست مرا قانع سازد، به دست آوردم: وحدانیت در برابر تثلیث و دوم این که خداوند فرزندی ندارد و بنابراین پیامبران فرزندان خدا نیستند و فرستادگان خداوندند. برخلاف باور مسیحی که عیسی(ع) و پیامبران الهی را فرزندان خدا می داند

 

قرآن الهام بخش من بود.

ویکتوریانو روزی تازه مسلمان روس :

بله قرآن پاسخ تمام سئوال‌ها را در بردارد صحبت مستقیم خداوند با بنده‌اش است خیلی پیش آمده، از قرآن خواسته‌ای داشتم به آن رسیده‌ام و نخستین چیزی که الهام بخش من بود قرآن است……… پس از مطالعه اولیه قرآن فرصتی بیشتر خواستم و هر وقت مطالعه می‌کردیم احساس آرامش عجیبی داشتم و دوست داشتم بیشتر قرآن بخوانم .

1750098 (1)

حقوق زنان در قرآن

ایوان ریدلی :

قرآن کریم کلام خداوند است و هیچ بشری توانایی نوشتن این‌چنین کتابی را ندارد و از زمان نزول تاکنون تحریف نشده است، لذا همین موضوع به‌تنهایی کافی است که بگوییم اسلام خاتم تمام ادیان الهی است… در قرآن کریم هیچ حقوقی از زنان ضایع نشده و زنان از حقوق و جایگاه معنوی، اجتماعی و فرهنگی برابر با مردان برخوردار هستند و صراحتاً در قرآن به مساوی بودن حقوق مرد و زن در آموزش، جایگاه اجتماعی و معنویت تأکید شده است.

 

8398169

قرآن هرگز نمی تواند از سوی هیچ کس غیر از آفریننده انسان ها باشد.

آنجلا دختر تازه مسلمان آمریکایی :

از میان همه کتاب های آسمانی قرآن تنها کتابی است که هرگز تغییری بر روی آن به خار تناسب پیدا کردن با منافع در حال تغییر انسان ها در طول تاریخ انجام نشده است… من بعد از دو بار خواندن هر سوره از قرآن و یادداشت کردن مطالب مهم آن به این نتیجه رسیدم که این کتاب هرگز نمی تواند از سوی هیچ کس غیر از آفریننده انسان ها برای ما فرستاه شده باشد و شکی نیست که نویسنده این کتاب آسمانی بشتر از آنچه من درباره خود می دانم مرا می شناسد.

61739510

سراسر آیاتش نور بود

ساره بای سای تازه مسلمان مسیحی :

به قرآنی رسیدم که سراسر آیاتش نور بود و نوید بخش آزادی و عدالت و عدم جنگ و خونریزی برای مردم سراسر جهان است که امت واحد اسلام را نوید بخش است که از آموزه های علاقمندان مسیحیت نیز است .با مطالعه بیش از پیش قرآن این کتاب آسمانی، به این نتیجه رسیدم که تصویر ذهنی خود را باید از اسلام اصلاح کرده و آن واقعیتی را که بدون شناخت ، برخی از هم کیشان من در ارتباط با قرآن کریم در ذهن من حک کرده بودند با واقعیت موجود و شناخته شده برای من ، تفاوت و فاصله‌ای بسیار داشت

14077011

قرآن به انسان روح حق می دهد

دیمیتری کارتاشف اهل کشور روسیه :

بعد از آن قرآن را مطالعه کردم و وقتی که این کتاب آسمانی را خواندم دریافتم که قرآن به حق است و به انسان روح حق میدهد و بعد از دو سال مطالعه در نهایت به دین اسلام گرایش یافتم…….. من فهمیدم که قرآن نکات بسیار روشنی درباره توحید دارد، وقتی درباره مسیحیت مطالعه داشتم متوجه نشدم که منظور از پدر، پسر روح القدوس چیست و اینکه عیسی پسر خدا است را از کجا آورده اند ولی قرآن به روشنی گفت که خداوند یکتا است و این مسئله برای من بسیار مهم بود.

64772512

قرآن واقعاً یک معجزه وصف ناشدنی است

دیانا تران گوسو(هاجر حسینی)؛تازه مسلمان امریکایی :

– من زیاد قرآن می خوانم ولی به جرأت می توانم بگویم هر بار که یک آیه از قرآن را تکرار می کنم در هر بار تکرار آن نکات جدید و بدیع و شگفت انگیز و حتی باور نکردنی در آن می یابم. قرآن واقعاً یک معجزه است که وصف شدنی نیست. قرآن تمام شدنی نیست و بی انتها معنا می شود از آن یافت.

29368513

قرآن و دعوت به تعقل و تدبر

بانوی تازه مسلمان کانادایی:

اسلام از شما نمی­خواهد که عقیده­ای را بدون پرسش پذیرا شوید. و وقتی مجدداً به قرآن مراجعه کردم دوباره با همین حقیقت روبه رو شدم که؛ پروردگار بندگانش را به سوال کردن و تعمق در امور فرمان داده، مسئله­ای که با آن در انجیل روبه رو نشدم.

 

39093414

با آیه آیه قرآن هزاران بار به این مسیر ایمان آوردم.

الکساندر لو

خدا به دنبال من بود و برای همین آیه آیه ای که از سخنانش در قرآن می خواندم برایم جذاب بود و به محض خواندن آیات همان لحظه آن آیات را با دل و جان و تمام وجود می پذیرفتم. من نه اینکه یک بار ایمان آورده باشم بلکه با آیه آیه قرآن هزاران بار تا به حال به مسیری که در آن قرار گرفته ام ایمان آورده ام. همه آیات قرآن برایم مثل روز روشن هستند و منطقی وعقلانی بودن آنها علت اصلی ایمان من به خدا و سخنانشان است.

41732115

خانواده نروژی که تحت تاثیر قرآن مسلمان شدند
لیندا نایمن و فروده سیگوارستن، زن و شوهر نروژی لیندا نایمن

ما به مسجد رفتیم و به مدت بیست دقیقه به تلاوت قرآن گوش کردیم، آن زمان بود که قطرات اشک از چشمان ما جاری شد و از برخورد خوب مسلمانان با من و خانواده ام تصمیم گرفتم به اسلام روی آورم.وی افزود: زمانی که به قرآن گوش می کردم احساس سبکی داشته و واقعا احساس آزادی می کردم. واقعا خوشحال هستم که اسلام را به عنوان دین خود انتخاب کردم و خانواده هم از روی آزادی این انتخاب را کرده اند.گفتنی است که این فرد در صفحه رسمی اش در فیس بوک اعلام کرده است که از این پس خود و خانواده اش به تبلیغ اسلام در نروژ و هرکجا که سر کنند می پردازد.

شهید ادواردو انیلی

احساس کردم که آن را می‌فهمم و قبول دارم.

شهید ادواردو (مهدی) آنیلی تنها پسر و وارث سناتور و میلیاردر ایتالیایی جیووانی آنیلی .

«در نیویورک که بودم یک روز در کتابخانه قدم می‌زدم و کتاب‌ها را نگاه می‌کردم چشمم افتاد به قرآن. کنجکاو شدم که ببینم در قرآن چه چیزی آمده‌است. آن را برداشتم و شروع کردم به ورق زدن و آیاتش را به انگلیسی خواندم، احساس کردم که این کلمات، کلمات نورانی است و نمی‌تواند گفته بشر باشد. خیلی تحت تأثیر قرار گرفتم، آن را امانت گرفتم و بیشتر مطالعه کردم و احساس کردم که آن را می‌فهمم و قبول دارم».

12130718

مبانی عقلانی زندگی کردن را در آن کتاب یافتم

تشرف جوان بریتانیایی به تشیع

تا اینکه سفر روحانی‌ام رخ داد. به مطالعه مصر باستان و خطوط باستانی آنها مشغول شدم. موضوعی که کاملاً جالب بود. به مطالعه دیوارها، دیاگرام‌ها و … پرداختم. سپس به مطالعات کتابخانه ای درباره کاتولیک پرداختم. تثلیث و دیگر اصول را بررسی کردم تا به قرآن رسیدم و آن را مطالعه کردم؛ کتابی که مسایل زیادی به من آموخت، کتابی استثنایی بود، فراتر از معانی عادی بود. نمی‌توانست کتابی باشد که توسط انسان ارائه شده باشد. مبانی عقلانی زندگی کردن را در آن کتاب یافتم. در سخن گفتن هیچ خجالتی از چیزی ندارد و از هیچ چیزی نمی‌ترسد.

1299819

 

قرآن کتاب بسیار عقلانی و مبتنی بر فهم و شعور بشری است.

«شان استون» پسر «الیور استون»، فیلمساز مشهور سینمای آمریکا

«قرآن کتاب بسیار عقلانی و مبتنی بر فهم و شعور بشری است. اگر قرآن را بخوانید، به وضوح خواهید دید که گفته‌هایش درباره حضرت مسیح که آن را یک پیامبر الهی می‌داند، چقدر مبتنی بر عقل و منطق است. در قرآن به تمامی ادیان ابراهیمی از حضرت ابراهیم گرفته تا حضرت موسی از همه و همه با احترام یاد شده است.»

 

 

قرآن تمام ساخته های واتیکان را در ذهنم فرو ریخت.

مستبصر ایتالیایی

اولین بار که با اسلام آشنا شدم در یک کتاب فروشی در رم ایتالیا در کشور خودم بود که ترجمه قرآن را به زبان ایتالیایی دیدم. یک سوره کوچک بود ترجمه سوره این بود. به نام خداوند بخشنده مهربان، بگو اوست خدای یکتا و یگانه، خدایی که نیاز همه به او و او بی نیاز از همه است، پدر کسی نیست و از کسی نیز متولد نشده است. بی مانند و یکتا است. (سوره توحید) این جملات مانند بمبی قوی تمام ساخته های واتیکان را درباره پدر و روح القدس و… در ذهنم فرو ریخت.

 

من به خاطر قرآن مسلمان شدم

دکتر والریا پوروخوا، مترجم قرآن به زبان روسی: «من به خاطر قرآن مسلمان شدم. قرآن را مطالعه کردم؛ در آن دقیق شدم و عمیقاً تفکر کردم و دیدم دین ما، دین یهود و همه ادیان الهی، محدود به زمانی خاص بوده اند. این در حالی است که پیامبران این ادیان، وعده و مژده دینی ماندگار و جاودانه را داده اند. وقتی درباره دین اسلام و قرآن تحقیق و مطالعه کردم، با اطمینان قلبی، اسلام را به عنوان تنها دین ماندگار پذیرفتم و مسلمان شدم».

 

قرآن عامل تحول و هدایت

بتی باومن :

هر چه که بیشتر قرآن را مطالعه می کنم بیشتر به خدا نزدیک می شوم . من فکر می کنم وظیفه هر مسلمان است ( تا آنجا که می تواند ) قسمتی از وقت خویش را صرف مطالعه ، فهم و حتی حفظ قرآن کند . بدون راهنمایی قرآن زندگی برای ما پوچ و بی معنی است . زمانی که قرآن را مطالعه می کنم احساس می کنم که به دنیای دیگر وارد شده ام و در نتیجه سفر من به اسلام دارای لذتی پایان ناپذیر و سعادتی جاویدانی می گردد. اینک خورسید از غرب طلوع می کند.

 

مستبصر مسیحی

«کتابی که به من دادی معجزه است از طرف خداوند چرا شما بر سر نوک قله ها نمی روید و داد بزنید که این کتاب سعادت است.»

منبع: فرقه نیوز

سید رضا موسوی

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار