تاریخ انتشار :

تایوان

تأکید بر فراهم‌آوردن ترجمه قرآن به زبان‌های مختلف برای اقلیت‌های مسلمان

شرکت‌کنندگان در همایش «اقلیت‌های مسلمان و چالش‌های معاصر» در شهر «تایپه»، پایتخت تایوان، بر ضرورت فراهم‌آوردن ترجمه قرآن به زبان‌های مختلف و کتب اسلامی برای اقلیت‌های مسلمان در مناطق مختلف جهان تأکید کردند

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )، این همایش روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، ۲۴ و ۲۵ فروردین‌ماه به همت انجمن جهان اسلام  و با همکاری وزارت امور خارجه تایوان و انجمن اسلامی این کشور در شهر تایپه، پایتخت تایوان برگزار شد.
در این همایش، بر ضرورت همبستگی و ارتباط هرچه بیشتر مسلمانان به منظور تعمیق احساسات برادری و تقویت گرایشات اسلامی تأکید شد.
علمای شرکت‌کننده در این همایش، اقلیت‌های مسلمان در مناطق جهان را به تمسک به اسلام براساس شیوه اعتدالی و میانه‌رو آن تشویق کردند و از آنان خواستند تا در جوامع خود، الگوی منش، تعامل، عامل پیوند و گفت‌وگو و ارتباط با دیگران باشند.
در این همایش همچنین، بر ضرورت حمایت از اقلیت‌های مسلمان در مناطق مختلف جهان به منظور حفظ هویت و فرهنگ آن‌ها تأکید شد و از اقلیت‌های مسلمان خواسته شد که یک نیرو و قدرتی مثبت و سازنده در جامعه باشند و تصویری صادق و راستین از اسلام ارائه دهند.
فراهم‌آوردن ترجمه‌های معانی قرآن کریم و کتاب‌های اسلامی که احکام اسلام را به زبان محلی بیان می‌کند برای اقلیت‌های مسلمان از دیگر موضوعات مورد تأکید در این همایش بود و اهتمام بیشتر به اقلیت‌های مظلوم مسلمان در برخی کشورها و کمک به اقلیت‌های مسلمان در ساخت مدارس، مساجد و مراکز اسلامی نیز در این همایش مورد توجه قرار گرفت.
همچنین ایجاد فرصت‌های مطالعاتی برای اقلیت‌های مسلمان در دانشگاه‌های جهان اسلام به منظور مشارکت آنان در تربیت مبلغان، پیشوایان، مفتیان و مدرسان و ارائه خدمات و کمک به وسایل جمعی و تبلیغاتی این اقلیت‌ها برای مشارکت در ترویج بیداری و آگاهی اسلامی و بررسی چالش‌هایی که مسلمانان با آن روبرو هستند، از جمله مسائل مورد تأکید این همایش بود.
این همایش از تلاش‌ و مجاهد‌ت سازمان‌های اسلامی فعال در عرصه حمایت از این اقلیت‌های مسلمان قدردانی کرد و مجامع فقهی را برای توجه به بررسی مسائل شخصی اقلیت‌های مسلمان دعوت کرد.

منبع : ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار