تاریخ انتشار :

مقبول پاتل

افتتاح کلینیک دندانپزشکی رایگان در کالیفرنیا توسط یک پزشک مسلمان

مقبول پاتل، پزشک مسلمان هندی‌تبار در آمریکا، یک کلینیک دندانپزشکی رایگان با نام «الشفا» در ایالت «کالیفرنیا» آمریکا تأسیس کرد

85877527365950147751305091200

 

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )، به نقل از پایگاه خبری «ورلد بولتین»، این کلینیک که در ایالت کالیفرنیا واقع شده، رایگان بوده و به بیماران صرف‌نظر از درآمد، پیشینه اجتماعی، مذهب، نژاد و قومیت آن‌ها خدمت‌رسانی می کند.
مقبول پاتل که در اواخر سال ۲۰۱۴ میلادی موفق به دریافت مجوز برای تأسیس این کلینیک شد، در این باره می‌گوید: من همیشه ساخت چنین مرکزی را در ذهن داشتم، جایی که بتواند به افراد فاقد بیمه خدمت‌رسانی کند. همیشه به دنبال چنین فرصتی می‌گشتم.
وی می‌افزاید: من به جامعه مدیون هستم و به عنوان یک مسلمان انجام چنین کاری را وظیفه خود می‌دانم.
مقبول پاتل که فردی فعال در جامعه است، بعد از حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر سعی کرده نگرش منفی مردم نسبت به اسلام را اصلاح کند. به همین دلیل با جامعه مسلمانان در کالیفرنیا ارتباط برقرار کرده و مراسمی را به عنوان درهای باز مساجد برگزار می‌کند که هدف از آن آشنایی هر چه بیشتر مردم با اسلام است.
وی هم چنین یکی از افرادی است که در مراسم افطار سالانه ماه مبارک رمضان مشارکت دارد، در این مراسم شهروندان با باورهای مختلف در کنار هم جمع می‌شوند.
عمر زکی، یکی از دوستان پاتل درباره او می‌گوید: مقبول به عنوان یک مسلمان برای خدمت‌رسانی احساس وظیفه می‌کند و این کارها را بدون آنکه کسی از او بخواهد انجام می‌دهد. او سعی دارد به همه ثابت کند که مسلمان خوب چه کسی است. ما مسلمانان آمریکایی به پاتل‌های بیشتری نیاز داریم.
پاتل، متولد هندوستان بوده و در خانواده‌ای بزرگ و نسبتا فقیری چشم به جهان گشوده است. دو نفر از فرزندان وی هم اکنون دندانپزشک هستند و پسر کوچکش نیز در دانشگاه «ریور ساید» مشغول به تحصیل در این رشته است.

منیع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار