تاریخ انتشار :

سوره منافقون

فضیلت و خواص سوره منافقون

در باب موضوع منافقان ، آیات الهی وسور کتاب وحی نیز سکوت را شکسته و از باب اهمیت این موضوع ، سوره ای را به این دسته از دشمنان دوست نما تقدیم کرده و سفارش به خواندن آن نیز کرده اند .

 

 

12481

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،در باب موضوع منافقان ، آیات الهی وسور کتاب وحی نیز سکوت را شکسته و از باب اهمیت این موضوع ، سوره ای را به این دسته از دشمنان دوست نما تقدیم کرده و سفارش به خواندن آن نیز کرده اند .
یکی از دلایل سفارش به تلاوت سوره منافقون ، این است که می خواهد به انسان تذکر دهد که هرچه بیشتر خود را ازاین صفت غیر انسانی مصون بدارند و باب دوستی و رفاقت را با این دسته از انسان ها پاره کنند .
این سوره در مدینه نازل شده و شصت و سومین سوره قرآن کریم است و ۱۱ آیه دارد.
در فضیلت این سوره از رسول گرامی اسلام صلی الله علیه واله وسلم روایت شده است: هر کس این سوره را قرائت نماید از نفاق مبرا می شود.

امام صادق علیه السلام نیز فرموده اند: برای هر مؤمنی لازم و شایسته است که اگر شیعه ما است سوره جمعه و اعلی را در شب جمعه بخواند و در نماز ظهر روز جمعه سوره جمعه و منافقون را قرائت نماید که اگر چنین کند مانند ان است که معادل عمل پیامبر خدا را انجام داده است و پاداش کارهای او و ثوابهای او فقط بهشت است.
آثار و برکات سوره

 

درمان دمل ها
از رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم نقل شده است: هر کس سوره منافقون را قرائت کند از شک و نفاق در دین دور خواهد بود و اگر برای دمل ها خوانده شود از بین می رود و اگر برای درمان دردهای باطنی و درون بدن خوانده شود آرام می گیرد. ۳

برای درد چشم
از رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم روایت شده: اگر برای بیمار و علیل و درمندی خواند شود شفا یابد. و امام صادق علیه السلام فرمودند: این سوره را برای درد چشم بخواند دردش آرام گرفته و از بین می رود… ۴

برای دفع شر دشمنان و اذیت و آزار آنها
آیه ۴ سوره منافقون را بر روی یک مقدار خاکی که پاک است و خورشید بر آن نتابیده است(یعنی از باطن زمین برداشته شود) بخوانند و مخفیانه و بدون اینکه دشمن آن را ببیند به رویش بپاشند از شر دشمن در امان خواهد ماند.۵

منبع:
پایگاه اینترنتی انهار -استوا
 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار