تاریخ انتشار :

خلیل (آگوستین) زوالیوس

وهابی ها از روحیه انقلابی و ظلم ستیزی مردم آرژانتین سوء استفاده میکنند

در آرژانتین جوانان اکثرا دچار بحران های روحی می شوند به دلیل اینکه برنامه مشخصی برای زندگیشان ندارند و عموما سردر گم هستند و اکثرا به افسردگی مبتلا می شوند و یک الگو برای زندگی ندارند و مدام در نوسان هستند و الگویی در زندگی ندارند. هدفمندی زندگی دوستم برای من بسیار جالب بود و اینکه می دانستم به دنبال یک مسیر مشخص بود.

 

 

12410_963

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،به نقل ازپایگاه مسلمانان جهان:خلیل (آگوستین) زوالیوس: من از پایتخت آرژانتین هستم. از خاندان اسپانیایی و ایتالیایی تبار. خانواده ام کاتولیک هستند. من در دانشگاه در آرژانتین رشته هنر و انسان شناسی خوندم. ۶ سال پیش شیعه شدم. اول فارسی یاد گرفتم و حدود سه سال است که در قم علوم دینی می خونم.

پایگاه مسلمانان جهان: تعداد مسلمانان آرژانتین چقدر و چگونه هست؟

خلیل (آگوستین) زوالیوس: حدود ۷۰ درصد از جمعیت کشور کاتولیک هستند و حدود ۲۵ – ۲۰ درصد پروتستان هستند. یهودی ها حدود ۳۰۰ هزار نفر هستند تقریبا، ابتدا اسپانیایی و بعد ایتالیایی ها، و همچنین از سوریه، لبنان و همچنین ترک ها هم هستند و بعد هم یهودی ها، که البته به دستورات دینشان کمتر عمل میکنند و زیاد پایبند نیستند. مسلمانان در آرژانتین به یک درصد هم نمیرسند. اما وهابی ها آنجا بسیار تبلیغ می کنند و از فضاهای مجازی مثل فیس بوک و به طور کلی از اینترنت بسیار بسیار برای اهداف منفی شان استفاده می کنند.

پایگاه مسلمانان جهان: وهابی ها بیشتر به دنبال جذب چه کسانی هستند؟

خلیل (آگوستین) زوالیوس: آنها روی همه دین ها تاکید دارند و به دنبال همه مردم از همه دین ها هستند که آنها را جذب کنند، اما رفتار خوبی ندارند و به دین خیلی عمل نمی کنند. یکی از دوستان ما به آفریقای جنوبی رفته بود و در یک مدرسه وهابی درس می خواند و می گفت که با اون بدرفتاری میشده و او را می زدند.

پایگاه مسلمانان جهان: به نظر شما چرا وهابی ها بیشتر به دنبال مردم آمریکای لاتین هستند و بخصوص آرژانتین؟

خلیل (آگوستین) زوالیوس: به نظر من به دلیل اینکه مردم در آمریکای لاتین روحیه انقلابی و ظلم ستیزی دارند و ضد امپریالیسم و امریکا هستند و کلا روحیه ضد استکباری دارند، بنابراین وهابی ها در تبلیغات گسترده ای که دارند برای فریب دادن مردم اینگونه اعلام میکنند که ما ضد ظلم هستیم و با استکبار مبارزه میکنیم و مردم را با این شعارها فریب می دهند و مردم هم چون شناخت صحیحی ندارند به طرف آنها جذب می شوند، وهابی ها از روحیه انقلابی و ظلم ستیزی مردم آرژانتین سوء استفاده میکنند.

پایگاه مسلمانان جهان: نگاه مردم آرژانتین به آمریکا چگونه است؟ و آیا به آمریکا اعتماد دارند یا خیر؟

خلیل (آگوستین) زوالیوس: کشور آرژانتین اکثراً مهاجرین هستند و در پی حکومتهای مختلف به وجود آمده اند و بیشتر به دنبال یک حکومتی هستند که مثل اروپا باشد نه مثل امپریالیسم یا کمونیسم و آنها به امریکا اعتماد ندارند و کلاً با آن مبارزه می کنند.

پایگاه مسلمانان جهان: مردم آرژانتین نسبت به ایران و مردمش و رهبر انقلاب اسلامی چه نظری دارند؟

خلیل (آگوستین) زوالیوس: متأسفانه آرژانتینی ها زیاد ایران و حکومتش را نمی شناسند. اما وقتی می گویی «پارس»، بیشتر آشنا هستند این به واسطه تمدن، ادبیات و هنر پارس است. آنها سعدی و مولانا را می شناسند، ولی انقلاب ایران را زیاد نمیشناسند و متأسفانه صهیونیسم تصویر منفی از ایران نشان داده و در فضاهای تبلیغاتی مجازی بسیار بر ضد ایران تبلیغات می کند و چون پول و قدرت دارند و رسانه ها در سیطره آنهاست بنابراین اطلاع رسانی غلط می شود. وقت به آرژانتینی ها می گویم مسلمان هستم، فکر میکنند بن لادن رهبر ما هست و همه ما ریش بلند داریم و یک تفنگ در دستمان هست. صهیونیسم سعی میکند اسلام و مسلمانان را اینطور معرفی کند. اما کسانی که اطلاع دارند و به دنبال واقعیت می روند نگاه مثبتی به اسلام دارند، چون می فهمند که مردم ایران هم یک انقلاب با شکوه داشته اند و ضد ظلم هستند و به خصوص به آقای احمدی نژاد بخصوص بعد از سخنرانی شان در سازمان ملل نگاه مثبت دارند.

پایگاه مسلمانان جهان: آرژانتینی ها نسبت به اسرائیل چه نگاهی دارند؟

خلیل (آگوستین) زوالیوس: همه چیز به عدم اطلاع آنها بر میگردد و اینکه اطلاعات درستی ندارند و به همین دلیل به راحتی گول تبلیغات صهیونیسمی و هابی ها در رسانه ها و فضای مجازی می خورند. مثلا آنها به مردم می گویند شما درباره داستان فلسطین اطلاع ندارید و نمیتونید داستان رو بفهمید چون کمی پیچیده است!. اما یکی از خوبی های استفاده از اینترنت این هست که مردم به دنبال واقعیت میروند و توی سایتها با جستجو صحت اطلاعات را بررسی می کنند و اسلام واقعی را پیدا می کنند. بسیاری از کسانی که کمونیست بودند با کتابهای شیعیان مسلمان شدند، چون مردم به دنبال « حقیقت» هستند. آرژانتین ظاهراً با صهیونیسم مخالفت میکند، اما در سطح بالا توان مقابله با آنها را ندارد چون آنها هم پول دارند و هم قدرت. اما اخیراً مردم بیدار شده اند و می دانند چهره واقعی اسرائیل چیست.

پایگاه مسلمانان جهان: تأثیر مسلمان شدن شما بر خانواده و اطرافیانتان چگونه بوده؟

خلیل (آگوستین) زوالیوس: متأسفانه همانطور که خدمتتون عرض کردم، چون اطلاعات صحیح مردم درباره اسلام بسیار کم و منفی است و آنها تصور میکنند که مسلمان شدن یعنی عرب شدن و یا تروریست شدن، مثلا پدر من وقتی فهمیدند که من می خواهم مسلمان شوم بسیار ترسیدند و گفتند میخواهی تروریست شوی؟ و من برای ایشون توضیح دادم که اینطور نیست و تبلیغاتی که علیه مسلمانان شده منفی و اشتباه است و من با مسلمان شدن به دنبال حق هستم و به دنبال نور واقعیت هستم. و خوشبختانه موج مثبتی را در بین اطرافیان و خانواده ام ایجاد کردم. پدر من وکیل هستند و ایشان از اینکه من هم در ایران رشته ای تقریبا شبیه رشته ایشان می خوانم و به دنبال واقعیت هستم ابراز خوشحالی می کنند. متاسفانه برخی مردم فکر می کنند که مسلمانان به زنان ظلم می کنند، در صورتیکه وقتی وارد دنیای واقعی اسلام می شوند و رفتار یک مسلمان را با مادر، همسر، دختر و یا مادرش می بینند می فهمند که اشتباه کرده اند.

پایگاه مسلمانان جهان: شما فرمودید که با دیدن اخلاق خوب دوستتان بعد از مسلمان شدن ایشان به اسلام علاقه پیدا کردید و به دنبال اسلام رفتید، برای ما توضیح بدید که این تغییر احوالات و رفتار دوستتان چه بوده که شما را به سمت اسلام سوق داده؟

خلیل (آگوستین) زوالیوس: من و دوستم از چند سال قبل با هم دوست هستیم و در واقع هم مسیر بودیم تا دانشکده، وقتی ایشان مسلمان شدند من متوجه شدم که رفتار ایشان بسیار تغییر کرده است. ما در دانشکده هنر درس می خواندیم و متأسفانه اغلب دانشجویان هنر یک حس خود برتر بینی و خودخواهانه و متکبرانه دارند. دانشجوها بسیار مغرور و خودپرست هستند، اما دوست من بعد از اینکه به اسلام مشرف شد بسیار خوش اخلاق شد، بسیار متواضع شد و رفتار فروتنانه ای در پیش گرفت. به پدربزرگ و مادربزرگش سر می زد، با مادر و پدرش با مهربانی رفتار می کرد و در واقع چیزی که برای من بسیار جالب بود این بود که زندگی ایشان « هدفمند » شده بود و دارای یک برنامه ریزی و یک خط مشی شده بود.

در آرژانتین جوانان اکثرا دچار بحران های روحی می شوند به دلیل اینکه برنامه مشخصی برای زندگیشان ندارند و عموما سردر گم هستند و اکثرا به افسردگی مبتلا می شوند و یک الگو برای زندگی ندارند و مدام در نوسان هستند و الگویی در زندگی ندارند. هدفمندی زندگی دوستم برای من بسیار جالب بود و اینکه می دانستم به دنبال یک مسیر مشخص بود.
پایگاه مسلمانان جهان: با توجه به اینکه شما با دیدن اخلاق خوب دوستتان به اسلام علاقمند شدید، حال اگر این ارزشهای اخلاقی را در یک مسلمان نبینید باز به مسیحیت بر میگردید؟ و پشیمیان می شوید از مسلمان شدن؟

خلیل (آگوستین) زوالیوس: ( با لبخند) نه اینطور نیست، چون من به دنبال حقیقت هستم و سعی میکنم که یک رفتار درست را تشخیص بدهم، مثلا بعضی مسائل در فرهنگ آمریکای لاتین با ایران متفاوت است اما من باید قدرت تشخیص داشته باشم تا بتوان حقیقت را بفهمم. شاید من یک رفتاری را ببینم که به نظر من جالب نباشد اما جزء فرهنگ یک کشور باشد، مثل تعارف کردن در فرهنگ ایرانی، اما هرگز این باعث نمیشود که نظر من نسبت به ایران و مسلمانان عوض شود، چون من بچه نیستم که به سادگی نظرم برگردد.

به نظر من اخلاق خوب و ارزشهای اخلاقی بهترین چیزی است که ما با آن می توانیم اسلام را تبلیغ کنیم. ارزشهای اخلاقی همیشه می تواند خوب عمل کند و ما باید یک چهره خوب از مسلمانان به مردم نشان بدهیم.

پایگاه مسلمانان جهان: به نظر شما در اوضاع بسیار بد رسانه ای و در شرایطی که حجم گسترده ای از رسانه ها در اختیار صهیونیسم هستند، چطور می توان اسلام را تبلیغ کرد؟

خلیل (آگوستین) زوالیوس: خب همانطور که عرض کردم آنها ( صهیونیسم ها و وهابی ها)، پول بسیار زیادی دارند و به همین دلیل قدرت دارند. اما ما می توانیم با هدفمندی به اشاعه فرهنگ اسلامی درست بپردازیم. رعایت و ترویج ارزشهای اخلاقی بهترین راه تبلیغ برای اسلام است. هرچند که راه بسیار طولانی است و زمان زیادی نیاز دارد . به همین دلیل باید در این زمنیه صبور بود.

مثلا در آرژانتین یک روحانی هست به نام « شیخ علی» که اصالتاً آلمانی هستند، ایشان اول صوفی بوده اند و بعد شیعه شدند. ایشان بسیار انسان درست و خوبی هستند و در واقع مثل یک الگو هستند. ایشان راهنمای دوست من بودند برای مشرف شدن به اسلام. مسلمان شدن با حرف نیست. با عمل هست. در واقع ایشان(شیخ علی) با عمل و اخلاق خوب و کتابهایی که به من دادند من را برای مسلمان شدن تشویق کردند. بهترین روش اخلاق خوب هست و اینکه مسلمانان قلبشان را با اهل بیت پیوند بدهند.
پایگاه مسلمانان جهان: شما تا الان به کربلا مشرف شدید؟آنجا چه حال و هوایی داشتید؟

خلیل (آگوستین) زوالیوس: بله تا الان دو بار به کربلا رفتم. و بسیار حس خوبی بود. ابتدا درک زیادی نداشتم اما الان، بهتر کربلا و محرم را درک میکنم. اولین بار در ماه شعبان به کربلا رفتم و برایم عجیب بود که چرا مردم گریه می کنند. آن موقع نمی توانستم اشک بریزم، بسیار برایم جای سئوال بود که چرا من نمی توانم گریه کنم، فردی در آنجا گفت اول به حرم حضرت ابوالفضل علیه السلام برو اجازه بگیر و بعد به زیارت امام حسین علیه السلام برو. رفتم و حسابی منقلب شدم و هنگامی که بعداز آن به سمت حرم امام حسین علیه السلام می رفتم بسیار گریه کردم.
پایگاه مسلمانان جهان: تصور ذهنی شما از امام خمینی چیست؟

خلیل (آگوستین) زوالیوس: ایشان یک معنویت حقیقی داشتند. یک انسان واقعی بودند که تمام زندگیشان را برای کمک به دیگران گذاشتند و به مردم خدمت کردند. زمانیکه من به دنبال یک الگو بودم، به زندگی ایشان دقت کردم. ایشان مردی بودند که در جنبه های مختلف رشد کرده بودند، هم سیاسی بودند و هم اجتماعی و هم انقلابی و در واقع ابعاد مختلفی از روحشان را پرورش داده بودند. آگاه به زمان خودشان بودند و به همه مسائل زمانشان احاطه داشتند و از مظلومین دفاع می کردند و به نظر من یک الگوی بسیار قوی برا ی همه انسان ها می توانند باشند، مانند یک قدیس.
پایگاه مسلمانان جهان: کلام آخر، اسلام را برای ما در جمله ای کوتاه بیان کنید

خلیل (آگوستین) زوالیوس: اسلام یعنی فهمیدن معنی زندگی، یعنی درک و فهم اینکه خدا از ما چه می خواهد و درک زندگی است و اینکه ما بدانیم وظیفه ما در این دنیا چیست.

 

 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار