تاریخ انتشار :

در حاشیه دیدار از کتابخانه آیت‌الله‌ مرعشی نجفی

سجده‌ای که بانوی مسیحی را مسلمان کرد

در آن مهدکودک، کتاب‌ها و عکس‌هایی از عبادات مسلمان‌ها مشاهده کردم، عکس مسلمانی را در حال سجده دیدم و در عالم کودکی آن حالت را بسیار روحانی و معنوی یافتم و …

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )«خانم شمس آفا» از توکیوی ژاپن، در حاشیه دیدار از کتابخانه آیت‌الله‌ مرعشی نجفی در گفتگو با مرکز خبر حوزه، اظهار داشت: در باور من نمی‌گنجد که چگونه یک نفر چنین توفیقی دارد که بتواند این کتابخانه بزرگ را پدید بیاورد، این کتابخانه نشان از همت آن بزرگوار دارد.

وی به علاقه‌مندی خود از علوم اسلامی اشاره کرد و اذعان نمود: ده ساله بودم که به اسلام علاقه‌مند شدم و در بزرگسالی به آرزوی دوران کودکی خود تحقق بخشیدم، اکنون به مدت پانزده سال است که به دین اسلام گردویدم.

خانم شمس آفا، با اشاره به دوران کودکی خود و حضور در مهد کودک مسیحیان، خاطرنشان کرد: در آن مهدکودک، کتاب‌ها و عکس‌هایی از عبادات مسلمان‌ها مشاهده کردم، عکس مسلمانی را در حال سجده دیدم و در عالم کودکی آن حالت را بسیار روحانی و معنوی یافتم و بسیار در من تأثیرگذار شد به گونه‌ای که در بزرگسالی تصمیم خود را عملی ساختم و به دین اسلام گرویده و شیعه شدم.

این بانوی ژاپنی در حالی که اشک از چشمهایش جاری بود، عنوان کرد: اکنون که این مصاحبه را انجام می‌دهم، دوباره همان حس ده‌ سالگی و لحظه مشاهده عکس سجده آن مسلمان در ذهنم تداعی شد و لذت آن را احساس می‌کنم.

خانم شمس آفا، با ابراز این که برای بار نخست است که به ایران مسافرت می‌کند، ادامه داد: پس از مشاهده تهران و شهر مقدس قم، همان چیزهایی را که در ذهن خود از ایران داشتم را به عیان مشاهده کردم، هرچند در سفارت ایران نیز عکس‌ها و کتاب‌هایی از ایران دیده بودم و آشنایی اجمالی با ایران و فرهنگ آن داشتم.

وی موقعیت علمی شهر مقدس قم را مورد توجه قرار داد و افزود: قم، می‌تواند به عنوان شهر محوری جهان اسلام تبدیل شود، مکان‌ها و شخصیت‌های بزرگی را در قم دیدم، اما معتقدم که تبلیغات این شهر و ذخایر در آن باید بیشتر باشد، تا جهانیان با آن آشنا شوند.

شمس آفا با بیان اینکه در ایران برخوردهای مناسبی از شخصیت‌های ایرانی داشتم از همه آنها تشکر می‌کنم، اضافه ساخت: خدا را شاکرم که به آروزی قلبی و دیرینه خود رسیدم و دیشب را در مسجد جمکران گذراندم و در آنجا به راز و نیاز و تلاوت قرآن پرداختم.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار