تاریخ انتشار :

جشنواره فجر

دختر بازیگر محجبه جشنواره فجر کیست؟

سحر احمدپور که بیست و دو سال سن دارد، فارغ التحصیل کاردانی نگارگری (نقاشی ایرانی) است و اولین تجربه بازیگری اش در فیلم “چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت” مورد تحسین منتقدان قرارگرفته است.

 

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،سحر احمدپور با حضور محجبه خود در کاخ جشنواره فجر همه را متحیر کرد این بازیگر جوان ارزشی در حالی به جشنواره فجر آمده که در چند سال اخیر سالن جشنواره به سالن‌های مد و خود نمایی مانکنهای غرب زده تبدیل شده، اما حجاب کامل او مانند روحی تازه بر کالبد جشنواره‌ای که نام فجر را بدک می کشد و در ایام جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود منتقدان را به آینده سینمای ایران امیدوار کرد. هرچند وی برای حفظ این موقعیت باید تلاش کند. انچه در ادامه می خوانید گفتگوی وی با سایت رسمی جشنواره است:

سحر احمدپور بازیگر نقش ستاره در فیلم “چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت” گفت: بازی در این فیلم اولین تجربه بازیگری من بود و قبل از این هیچ تجربه ای نداشتم؛ اگرچه بازیگری از کودکی آرزوی من بود و خوشحالم که اولین تجربه من کار کردن با گروه آقای جلیلوند بود.

 

 

احمدپور در مورد چگونگی برگزیده شدنش برای این نقش، ضمن بیان اینکه هیچ دوره بازیگری را پشت سر نگذاشته توضیح داد: توسط یکی از دوستان چهره من به آقای جلیلوند معرفی شد. سه دور از من تست گرفته شد و برای نقش ستاره برگزیده شدم.
وی با اشاره به نقشی که در فیلم بر عهده گرفته بود ادامه داد معصومیت ستاره را دوست داشتم و در تمام مدتی که این نقش را بازی می کردم دلم برای ستاره می سوخت و موقع دیدن فیلم حتی بغضم می گرفت.
احمدپور که با حجاب برتر در نمایش فیلمش حاضر شده بود افزود: تصور نمی کردم پدرم با بازی کردن من در این فیلم موافقت کند ولی خوشبختانه او براحتی با بازیگری من موافقت کرد.
این بازیگر جوان با اشاره به سختی های اولین تجربه بازیگری اش اظهار داشت: کار بسیار سختی بود و در سکانس ملاقات زندان کاملا بریده بودم و دیگر نمی توانستم گریه کنم و اگر کمک خانم عبیسی و حمایتشان نبود از پس آن سکانس برنمی آمدم.
سحر احمدپور درباره احتمال ادامه پیشه بازیگری افزود: در یک کلام می توانم بگویم هر چه خدا بخواهد، اما نمی توانم کتمان کنم که دوست دارم باز هم کار با آقای جلیلوند و گروه خوبشان را تجربه کنم. البته در حال حاضر بیشتر دلم می خواهد در رشته خودم ادامه تحصیل بدهم.
سحر احمدپور که بیست و دو سال سن دارد، فارغ التحصیل کاردانی نگارگری (نقاشی ایرانی) است و اولین تجربه بازیگری اش در فیلم “چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت” مورد تحسین منتقدان قرارگرفته است. فیلم “چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت” اولین تجربه کارگردانی وحید جلیلوند، در سومین سانس روز دوم سی و سومین جشنواره فیلم فجر در کاخ جشنواره به نمایش درآمد.

گفت‌وگوی سحر احمدپور:

برای حضورم در این فیلم، یکی از اقوام وحید جلیلوند مرا به ایشان معرفی کردند و همین جا لازم است از ایشان هم تشکر ویژه‌ای داشته باشم. او ادامه داد: تا به حال هیچ گاه حتی کلاس بازیگری نرفتم و تجربه حضور در هیچ اثر هنری را نداشتم، اما در این اثر جلیلوند در ابتدا چهره‌ام را مورد تائید قرار  داد و بعد از آن سه بار تست دادم و قبول شدم. باید بگویم در وهله اول بیشتر معصومیت چهره‌ام برایشان اهمیت داشت. این بازیگر افزود: کارگردان این فیلم به نوعی روی باور پذیر شدن بازی‌ها تاکید داشت، چراکه مشکل ستاره برگرفته از دل جامعه است و همه ما شاید در زندگی‌های روزمره خودمان بارها و بارها با چنین معضلاتی مواجه بوده باشیم و یا اینکه در اطرافیانمان شبیه او را دیده باشیم.

او درباره نگرانی از بابت حضور در اولین فیلمش گفت: شاید نگرانی داشتم، اما همه آنها را فراموش کردم آنهم به این خاطر که می‌خواستم با کارگردان خوبی مثل وحید جلیلوند همکاری کنم. تا به حال فیلم های این کارگردان را زیاد دیده بودم و هم بازی و هم کارگردانی‌شان را بسیار دوست داشتم. وی در ادامه بیان داشت: در حین پروسه تولید خیلی خسته شدم آنهم به این خاطر که اولین کارم بود و تا به حال تجربه این چنینی نداشتم و هم اینکه با فنون کاربردی این حرفه به خوبی آشنا نبودم. احمدپور افزود: هر چه الان دارم لطف خداوند بوده و بعد اینکه باید از پدر و مادرم بابت حمایت و حضورشان تشکر کنم و در نهایت از وحید جلیلوند. باید بگویم حضورم در این فیلم به نوعی نعمتی برای من به شمار می‌رفت.

او درباره اینکه خانواده با بازیگر شدن‌تان مخالفتی نداشتند، گفت: نه، حتی اولین بار در قالب شوخی به پدرم گفتم می خواهم بازی کنم و ایشان به این خاطر که به جلیلوند اعتماد کاملی داشت هیچ مخالفتی نکرد. وی درباره آینده بازیگری اش نیز بیان داشت: برخی از افراد از بازی ام تعریف کردند، من هم نمی گویم که دیدگاه آنها را قبول ندارم، بلکه نگاه های خودم را به خوبی می‌شناسم و سطح توقعم از خودم خیلی بالاتر از اینهاست اما راضی هستم به رضای خداوند. احمدپور ادامه داد: مشغول تحصیل در مقطع لیسانس بودم که پیشنهاد این کار به من شد. ۲۲ ساله‌ام و رشته خودم نقاشی است.

این بازیگر درباره علاقه‌اش به بازیگری در کودکی افزود: یادم است، در کودکی جلوی آیینه می‌ایستادم و حرف می‌زدم،اما زمانیکه به یک بلوغ فکری رسیدم اصلا به بازیگر شدن فکر نمی‌کردم تا اینکه پیشنهاد دادند ایفاگر نقش ستاره شوم. وی با اشاره به سوالی که خیلی ها این روزها می‌پرسند، گفت: مادرم یک بار از من پرسید که چطور توانستی بازی کنی؟ من هم در پاسخ به سوال ایشان گفتم: زمانیکه از دوربین بدتان بیاید سعی می‌کنید که مدام از آن دوری کنید و این موضوع هم درباره من در این فیلم کاملا صادقانه بود و باعث شد بازی خوبی را به گفته دیگران ارائه دهم. چراکه بهترین نوع بازی این است که دوربین را نگاه نکنید.

احمدپور درباره اولین سکانس حضورش در فیلم «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» گفت: اولین سکانسم جلوی دوربین استرس داشتم، اما این استرس ایفای نقشم را خراب نمی‌کرد.در اصل بیشتر به دنبال یادگیری و ایفای نقش واقعی و نزدیک به واقعیت بودم. وی درباره آینده بازیگری اش گفت: شاید قبل از تصویربرداری و حضور در این فیلم می‌دانستم که می‌خواهم در آینده بازی کنم یا نه، اما در حال حاضر کمی محکم‌تر می‌گویم که شاید بعد از این نقش دیگر بازی نکنم مگر اینکه وحید جلیلوند اثری را بسازد.

احمدپور درباره پوشش ظاهری اش گفت: من همیشه چادر می‌پوشم. شاید یکی از دلایل برای انتخابم در این فیلم هم همین موضوع بود چرا که ستاره چادری بود. او درباره ادامه بازی کردن خود و اینکه آیا این موضوع منوط به  کاندید شدنش در جشنواره فجر هست یا نه،گفت: اگر قرار باشد کاندید شوم قطعا به خاطر بازی کردن در فیلم وحید جلیلوند بوده و در ادامه اینکه مطمئن نیستم بعد از این بتوانم نقش های دیگرم را به این خوبی ایفا کنم چراکه گروه در بازی یک بازیگر بسیار تاثیر گذار است.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار