تاریخ انتشار :

اینس بوون

مدینه در بیرمنگام، نجف در برنت، کتابی پیرامون جامعه مسلمانان انگلیس

کتاب مدینه در بیرمنگام، نجف در برنت، باورهای سوررئالی را نشان می دهد که اسلامِ کشورهای اسلامی را از اسلام انگلیسی متمایز کرده است، مسلمانان انگلیس با اصالت های متفاوت، یک جامعه جدید دینی را تشکیل می دهند که در شناسایی دین اسلام در انگلیس امروز کمک بزرگی به ما می کنند. این کتاب دید بازتری نسبت به اسلام درانگلیس به خواننده هدیه می دهد.

 

download

 

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،اینس بوون، تهیه کننده شبکه ۴ رادیوی انگلیس است که بیشتر زمان خود را در هشت سال گذشته به روزنامه نگاری پرداخته است. او در سپتامبر سال ۲۰۱۴، کتابی با عنوان مدینه در بیرمنگام، نجف در برنت: در اسلام انگلیسی به چاپ رساند. بوون قصد دارد در این کتاب ساختارهای پویای موجود در اسلام انگلیسی را به تصویر بکشد.

 

برای قشر غیر مسلمانِ ساکن انگلیس  که با رسانه در ارتباط هستند، “اسلام” مجموعه ای از باورهای مشخص است و پیروان آن گروهی به نام مسلمانان را می سازند که برخی دارای عقاید متعادل و برخی افراطی هستند.
بوون در مورد ارتباط اسلام با جامعه انگلیس نوشته است؛ اینکه چقدر این دین با جامعه یکی شده است و چقدر خصوصیت های خود را حفظ کرده است، اینکه مسلمانان چقدر توانسته اند تعلقات خود را به سرزمین پدری خود و دینی که در آنجا به آنها معرفی شد حفظ نمایند.
به عقیده بوون، اسلام انگلیسی در حرکت های معنوی یا سیاسی در آسیای جنوبی آغاز شد، هریک از این کشورها اسلام را پایه فرهنگی خود قرار دادند و تصویر متفاوتی از آن به نمایش گذاشتند، آیین نگرشی مساجدانگلیس نیز بر همین پایه مشخص شد. این کتاب علاوه بر نشان دادن بنیان های جغرافیایی و فرهنگی مذهب اسلام در انگلیس به پایه های سیاسی آن نیز اشاره می کند؛ اسلام گرایی پاکستانی، که هر نوع حزب لیبرال دموکرات و ملی گرا را در بر می گیرد، یک نمونه از این پایه های سیاسی است.
کتاب مدینه در بیرمنگام، نجف در برنت، باورهای سوررئالی را نشان می دهد که اسلامِ کشورهای اسلامی را از اسلام انگلیسی متمایز کرده است، مسلمانان انگلیس با اصالت های متفاوت، یک جامعه جدید دینی را تشکیل می دهند که در شناسایی دین اسلام در انگلیس امروز کمک بزرگی به ما می کنند. این کتاب دید بازتری نسبت به اسلام درانگلیس به خواننده هدیه می دهد.

مترجم : هدی سلیمی

منبع: سایت نیکو

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار