تاریخ انتشار :

کارشناس برنامه سمت خدا پیشنهاد داد

حوزه علمیه اورژانس ۱۱۵ دینی راه‌اندازی کند

استاد و مبلغ حوزه علمیه قم خواستار راه اندازی فوریت های دینی (اورژانس ۱۱۵) و مسائل اعتقادی در جامعه از سوی حوزه علمیه شد.

حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی

حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی

 

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی، شب گذشته در مراسم نکوداشت نیم قرن فعالیت موسسه در راه حق اظهارداشت: وقتی از انسان بخواهند شرح حالی را به رشته تحریر در آورد لازمه یک شرح حال خوب ارائه نقاط مثبت و ضعف های انسان است، چراکه وقتی این دو کنار هم باشد ارزش پیدا می کند.
این مبلغ دینی فعال در عرصه بین الملل افزود: وقتی همه بیان کننده نقاط مثبت باشند بی شک حق مطلب ادا نمی شود و چه خوب است همه مسائل در کنار هم آورده و نتیجه گیری شود.
کارشناس مذهبی برنامه سمت خدا بیان داشت: یک روز با جمعیت محدود و افکاری متفاوت بدون حضور گسترده وسائل ارتباط جمعی کاری را شروع کردیم و بسیار هم خوب پیش آمدیم، ولی آیا امروز هم همان نگاه، همان تفکر، همان *تکنولوژی ۵۰ سال پیش پیرامون ما شکل گرفته است
مسئول سابق مرکز اسلامی سوئد تصریح کرد: با توجه به ارتباط تنگاتنگ ما با جامعه و رجوع مکرر نسل جوان به ما این هشدار را می دهم که نسل جوان ما از نظر اعتقادی و عقیدتی در خطر هستند و این خطر بسیار مهیب و خانمان سوز است و دیگر نمی توان با نگاه ۲۰ یا ۳۰ سال پیش دغدغه آنان را پاسخ گفت.
حجت الاسلام حسینی قمی تاکید کرد: امروز بخش قابل توجهی از نسل جوان جامعه ما در مرز بین ایمان و کفر برسر دوراهی قرار گرفته اند و لازم است حوزه های علمیه و موسساتی همانند موسسه در راه حق، اقدام به راه اندازی فوریت های اعتقادی برای نسل جوان کنند.
این نویسنده و مولف کتب دینی ادامه داد: روزی نیست که دهها پیامک به برنامه هایی که حتی زمان آن محدود است از سوی جوانان زده می شوند که دچار سردرگمی قرار گرفته اند و از ما خواهش می کنند با ایشان تماس بگیریم و متاسفانه تماس ها را جواب نمی دهیم، زیرا به علت عدم فرصت کافی نمی توانیم!
وی اظهارداشت: موسسه در راه حق با کوله باری از تجربه های تخصصی پیرامون پاسخ گویی به شبهات و سئوالات نسل جوان و جایگاه شایسته ای که در بین بزرگان دین، نظام و عموم مردم دارد می تواند با رویکردی جدید و تحولی نوین به عنوان موفق ترین مجموعه حوزوی در این زمینه ورود پیدا کند و پس از ۵۰ سال تلاش و زحمت بار دیگر به روزهای اوج خود برگردد.
حجت الاسلام حسینی قمی افزود: امروز جامعه ما با مشکل جدّی مواجه است و متولیان دینی باید نگاه اساسی به این موضوع داشته باشند.

منبع: حوزه

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار