تاریخ انتشار :

صنيحه ساري

ماجرای مبارزه عضو سابق تیم ملی تکواندو ترکیه برای محجبه بودن

کواندو کار محجبه ترک فشار محیط را تا مغز استخوانم حس کرده‌ام
خبرگزاری فارس: «صنیحه ساری» عضو سابق تیم ملی تکواندو ترکیه در گفتگو با روزنامه “واکیت‌”‌ چاپ ترکیه ضمن بیان مشکلات خود پس از انتخاب پوشش اسلامی گفت:‌ فشاری که پس از انتخاب حجاب اسلامی بر من وارد کردند تا مغز استخوانم نفوذ کرد و هنوز هم آن را حس می‌کنم.

 

صنیحه ساری

صنیحه ساری

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،صنیحه ساری هنگامی که تصمیم گرفت مطابق با قوانین اسلامی زندگی کند با سیلی از فشار و مشکلات روبرو شد.وی به سال ۱۹۷۶ در استانبول به دنیا آمد . در کودکی به رشته تکواندو علاقمند گردید و ده‌ها بار در مسابقات بین المللی پرچم کشورش را به اهتزاز درآورد. این بانوی ورزشکار دوازده سال پیش ، در سن ۲۰ سالگی و زمانی که در اوج افتخارات خود قرار داشت تصمیم گرفت با حجاب اسلامی در عرصه های اجتماعی‌ حاضر شود و پس از این تصمیم بود که مسیر زندگیش تغییر کرد.
او به واسطه این تصمیم چنان در تنگنا قرار گرفت که به گفته خودش فشار محیط را تا مغز استخوانش احساس کرد . این بانوی مدال آور به واسطه روی آوردن به حجاب اسلامی از تیم ملی تکواندو طرد گردید و تمامی افتخاراتی که برای کشورش کسب کرده بود از سوی لائیک ها نادیده گرفته شد. امروز عضو سابق تیم ملی تکواندو ترکیه «صنیحه ساری»، ۳۲ ساله پس از آنهمه سختی و مرارت و فشارهایی که تحمل کرد ، همچنان سرسختانه بر عقاید اسلامی خود پای می فشارد و به زندگی خود ادامه می‌دهد. وی در پایان همین گفتگو مجددا تاکید کرد که فشارلائیک ها بر او همچنان ادامه دارد.
آن چه می خوانید متن گفتگوی خانم «صنیحه ساری» با روزنامه «واکیت» چاپ ترکیه است:

*سوال: از چه زمانی ورزش تکواندو را آغاز کردید و چطور تا مرحله قهرمانی پیش آمدید؟
«صنیحه ساری»: ۸ ساله بودم که تکواندو را شروع کردم. از همان وقت‌ها اشتیاق وصف ناپذیری به ورزش تکواندو داشتم. می‌توانم بگویم که زندگیم را روی این ورزش گذاشتم.بیش از ۲۰۰ مدال گرفته‌ام و پس از سالها تلاش سرانجام به مقام قهرمانی رسیدم اما پس از اینکه حجاب اسلامی را انتخاب کردم تمامی موفقیت‌هایم به فراموشی سپرده شد و دوره بایکوت من آغاز شد.

*سوال:آیا فدراسیون از شما حمایت نکرد؟
«صنیحه ساری»: خیر ! هیچکس حتی سراغم را نگرفت .همه مربی‌ها و استادهایم از من فرار کردند.

*سوال: آیا در طول این مدت، دلتان خواست که دوباره به دنیای ورزش برگردید؟
«صنیحه ساری»: البته ! مگر می‌شود که نخواهم … اما واکنش‌هایی که دیدم مرا به عقب راند. من این بار با آنچنان تهمت‌های زشت و ناروایی روبرو شدم که مانع بازگشت من به ورزش شد. من به نام مردم خود به این ورزش می‌پرداختم و با پوشیدن گرمکن مزین به پرچم کشورم در صدها مسابقه شرکت کردم .اگر امکان ادامه کار به من داده می‌شد مسلما کشورم را به بهترین نحو معرفی می‌کردم اما چه میشود کرد که امکان بازگشت به من داده نشد .آن ها مانع این کار شدند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،*سوال:اخیرا خانم «آیسون اوزبک»، عضو تیم ملی والیبال هم اعلام کرد که «پوشش اسلامی» را رعایت خواهد کرد که با این حرف او رسانه‌های لائیک کشور جنجالی به پا کردند. ارزیابی شما از این نوع برخورد رسانه ها چیست؟
«صنیحه ساری»: این که مشابه آن چه بر سر من آمد، نصیب «آیسون اوزبک» هم شد، ناراحت‌کننده‌ است. رسانه‌های لائیک فضایی از حمله بیرحمانه و ترور شخصیت را ایجاد می کنند.در این میان، خصوصا برخی از مقاله‌نویسان مطبوعات گستاخی خود را به جایی پرساندند که به خود جازه اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام (صلی الله علیه وآله)، را دادند. فشار محیط اطراف یعنی همین. دختر بیچاره را نزدیک بود به صلیب بکشند. اما دیگر باید به این وضع خاتمه داد. امیدوارم خدا یار ویاور خواهرم «آیسون اوزبک» باشد.انشاءالله که خدا هزاران بار از وی راضی باشد.

سوال: ظاهرا در یک برنامه تلویزیونی که شرکت کرده بودید و گفته‌های شما به نحو دیگری انعکاس داده شد .درسته؟
«صنیحه ساری»: راستش از برنامه‌ای به نام “دشیفره”‌ که از کانال تلویزیونی “استار.تی‌.وی” پخش می‌شود تلفن زدند و خواستار گفتگو با من شدند. من به خاطر خواهش اشخاص محترمی که واسطه این کار شده بودند پیشنهاد مسئولین آن برنامه را پذیرفتم. اما بعد دیدم که بسیاری از تصاویری را که ضمن گفتگو با من ضبط کرده بودند اصلا پخش نکردند.آن ها مرا چنان معرفی کردندکه گویی چیزهای متفاوتی بیان می‌کنم. من خیلی ناراحت شدم .راستش باید اعتراف کنم که آنها مرا فریب دادند. آنها از قول من چیزهایی گفتند که من اصلا به زبان نیاورده‌بودم.

*سوال: خبر داریم که در مضیقه مالی به سر می‌برید .
«صنیحه ساری»: بله درست است.مادر سه فرزندم. دخترم از یکسالگی‌اش تا کنون در خانه پدرم زندگی می‌کند.راستش توان رسیدگی به او نداریم. در روزهای بسیار سختی به سر می‌بریم. همسرم هم سه ماه است که کارش را از دست داده. البته برخی از ریش سفیدان مسلمانان در رفع مشکلات به ما کمک می‌کنند. خدا از ایشان راضی باشد.

منبع:

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار