تاریخ انتشار :

محمد حسین طباطبایی

روایت دکتر محمد حسین طباطبایی(علم‌الهدی) از دوستی با قرآن

محمد حسین طباطبایی که این روزها در لباس مقدس روحانیت دیده می‌شود، همان کودک دهه ۷۰ است که تسلطش بر حفظ قرآن، اعجاب همگان را برانگیخت. پسربچه خوش چهره ای که وقتی پاسخ پرسشگران مسلمان را در سایر کشورهای اسلامی داد، حافظان و استادان قرآن از شدت شعف از جای برمی خاستند و با نوای ا… اکبر او را تشویق می‌کردند

 

12422122241231901171651781107118263244112185

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،محمد حسین طباطبایی که این روزها در لباس مقدس روحانیت دیده می‌شود، همان کودک دهه ۷۰ است که تسلطش بر حفظ قرآن، اعجاب همگان را برانگیخت. پسربچه خوش چهره ای که وقتی پاسخ پرسشگران مسلمان را در سایر کشورهای اسلامی داد، حافظان و استادان قرآن از شدت شعف از جای برمی خاستند و با نوای ا… اکبر او را تشویق می‌کردند.در روزهایی که در بزم ضیافت خدای متعال قرار گرفته ایم و بهارقرآن نامیده می‌شود، میهمان صحبتهای حجت الاسلام طباطبایی شدیم. همراه ما باشید.

* قرآن تجلی معنویت تمام است، این مهم را چگونه در زندگی خود تبیین کنیم؟

– قرآن زیباترین کلام نورانی خداست که در ماه رمضان، ماه بندگی و عبودیت و ماه بخشش های بی پایان خدای متعال بر قلب نازنین رسول خدا نازل شده تا فرازهای زندگی نورانی و الهی را برای ما نمایان کند. قرآن مهربان‌ترین و امین‌ترین دوستی است که می‌توانیم از آیه های حیات بخش آن راه رستگاری و کمال را بجوییم.

طعم زندگی قرآنی مثل چشیدن طعم بهشت در برزخ پر مرارت و سختی دنیاست
* دوستی با قرآن در زندگی چگونه محقق می‌شود؟
– دوستی با قرآن فراتر از همه دوستی های زمین و آسمان است و نمی توانم برای این دوستی معادل دیگری پیدا کنم، اما در زندگی همین قدر بگویم که این دوست مهربان هرگز برای ما بد نمی خواهد و با نهایت عشق و خلوص فرازهای زندگی معنوی و رستگاری را تعریف می‌کند، همه سوال های ما در رابطه با خلقت، جهان هستی، نبوت، امامت و فرازهای زندگی خداگونه در آیه آیه این دوست ارزشمند آمده است. اگر بر دوستی با این عزیز گرامی جدیت داشته باشیم، با ما از زمین تا عرش خدا همراه است. و بر ماست که دوستی صادقانه قرآن را با تمام وجود بپذیریم.

* در این دوستی آیا ما هم می‌توانیم با او همکلام شویم؟

– بله چرا که نه! قرآن را با تدبر بخوانیم، همکلامی با این کتاب مقدس در ما شکل می‌گیرد، وقتی آیات را قرائت می‌کنیم، کلام نورانی خدا بر زبان ما جاری می‌شود و زمانی که در آیات آن تدبر می‌کنیم، معرفتی در وجودمان حاصل می‌شود که بی اختیار به جواب پرسش های ذهنی خود می‌رسیم و این همکلامی قرآن برای همه ما لذتبخش خواهد بود.

* مهمترین درس قرآن برای ما چیست؟

– درس زندگی متعالی واین که بدانیم از کجا آمده ایم، به کجا می‌رویم و چه غایتی در انتظار ماست.

* انس با قرآن آن هم از دوران کودکی، چه تاثیری در زندگی و آینده پیش روی انسان دارد؟

– نمی شود در مورد این تاثیر شگرف در قالب کلام صحبت کرد، بلکه این حقیقتی است که باید با آن زندگی کنید تا درک اثرات و برکات معنوی زندگی قرآنی برایتان میسر شود. زندگی در کنار قرآن بلکه زندگی همراه و همسو با قرآن، روح انسان را در مقابل آلودگی ها و دشواری های روزمره بیمه می‌کند.

انس با قرآن انس با همه خوبی هاست و این موانست ما را تا اوج رستگاری پرواز می‌دهد. من کودکی تا نوجوانی ام را با قرآن طی کرده ام و این کتاب مقدس و راهنما همیشه آرامشگرم بوده است. طعم زندگی قرآنی مثل چشیدن طعم بهشت در برزخ پر مرارت و سختی دنیاست، به همه جوانان پیشنهاد می‌کنم که سعی کنند زندگی قرآنی را با تمام وجود تجربه کنند.

* کودکی شما با تلاوت قرآن و حفظ این آیات متعالی طی شد، چقدر از این ظرفیت روحانی در زندگی امروز بهره می‌گیرد؟

– بسیار زیاد.من هر چه دارم از هم نفسی با آیات الهی است، البته والدینم برای این مساله هزینه ای به اندازه عمرشان صرف کرده‌اند و این لطف خدا بوده که در این خانواده قرآنی متولد شده‌ام، پدرم اهتمام ویژه ای به حفظ و تلاوت قرآن دارند و پیگیری زندگی قرآنی دغدغه ای خاص است که باید آن را با تمام وجود احساس کنید. خدا را شاکرم که کودکی ام صرفا با بازی های کودکانه طی نشد و در کنار کودکی هایم روحم با زلال معنویت قرآن خو گرفت.

هیئت منتضران ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی ) اردلان بزرگ

منبع: قدس انلاین

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار