تاریخ انتشار :

مدیر اجرایی گروه CAIR-MN

استقبال مسلمانان آمریکا از قرار دادن حجاب اسلامی در یونیفرم نیروهای پلیس

مسلمانان شهر مینیاپولیس آمریکا از گنجاندن حجاب اسلامی در یونیفرم رسمی پلیس این کشور که به بانوان مسلمان اجازه می‎دهد حجاب خود را در حین کار رعایت کنند، استقبال کردند.

IMAGE635294666129361028
به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،مسلمانان منطقه سنت پل شهر مینیاپولیس آمریکا از گنجاندن حجاب اسلامی در یونیفرم رسمی پلیس این منطقه استقبال کردند.
لوری سارویا، مدیر اجرایی گروه CAIR-MN که یکی از مهم ترین گروه های اسلامی شهر مینیاپولیس آمریکا محسوب می شود با صدور بیانیه ای در این ارتباط گفت: ما به پلیس منطقه که محیط مناسبی برای فعالیت حرفه ای کارمندان مسلمان ایجاد کرده تبریک می گوییم.
در ادامه این بیانیه آمده است: این تصمیم سبب می شود زنان مسلمان بیشتری به خدمت در نیروهای پلیس علاقه مند شوند.
کادرا محمد، بانوی مسلمانی که از والدین سومالیایی – آمریکایی به دنیا آمده نخستین زن مسلمانی بود که به پلیس منطقه سنت پل شهر مینیاپولیس آمریکا پیوسته و از یونیفرم همراه با حجاب اسلامی استفاده کرد.
وی می گوید که چندین ماه قبل و زمانی که تصمیم گرفته بود در نیروی پلیس استخدام شود به طور جدی نگران این مساله بود که نتواند در حین کار از حجاب اسلامی نیز استفاده کند.
تینا کیل، از گروهبانان زن پلیس نیز در این ارتباط می گوید که پلیس منطقه سنت پل با پلیس شهر ادمنتون کانادا که در ماه دسامبر میلادی استفاده از حجاب اسلامی را در یونیفرم رسمی لحاظ کردند تماس گرفته و در مورد چگونگی در نظر گرفتن پوشش اسلامی در یونیفرم های رسمی مشورت کردند.
با وجود آن که آمارهای رسمی در دست نیست اما کارشناسان تخمین می زنند که حدود ۷ میلیون مسلمان در آمریکا زندگی می کنند.
منبع: رسا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار