تاریخ انتشار :

لويس خاوير

قطعه‌ای از بهشت در مشهد جای دارد

عشق و ارادت به آستان مقدس رضوی ایرانی و غیرایرانی نمی‌شناسد؛ هرکس از هر جای این کره خاکی باشد کافی است بداند تکه‌ای از بهشت در ایران است که مدفن بهترین انسان‌هاست دیگر تاب و قرار ماندن ندارد خود را به مشهد می‌رساند تا دلش آرام گیرد.

 

n00173862-b

به گزارش رهیافتگان: این بار از کلمبیا کشوری در آمریکای جنوبی؛ عاشقان امام رضا (علیه‌السلام) راهی خراسان شدند و نمک‌گیر خاندان نبوت و امامت گردیدند. “لویس خاویر” جوانی از کلمبیاست که بعد از تشرف به اسلام نام عبدالحکیم را بر خود نهاد. او از جمله از کسانی‌که است که علاقه و ارادت زیادی به حضرت امام رضا(علیه‌السلام) دارد و به گفته خودش مدیون ایشان و خواهر گرامیشان حضرت معصومه(س)در قم است. گپ‌وگفت ما را با این نوشیعه می‌خوانید:
شما قبل از این چه دینی داشتید و چرا تغییر مذهب دادید؟
ما مسیحی کاتولیک بودیم اتفاقا خانواده من خیلی به اصول دین معتقد و متعهد هستند روزهای یکشنبه برای عبادت و راز و نیاز به کلیسا می‌روند اما همیشه دوست داشتم بیشتر با خدا ارتباط برقرار کنم ولی در مسیحیت به آن چیزی که می‌خواستم نمی‌رسیدم برای همین شروع به تحقیق ومطالعه درباره ادیان مختلف کردم تا این‌که دیدم دین اسلام به نسبت سایر مذاهب کاملتر و بهتر است
ابتدا سنی مذهب شدید یا شیعه؟
الحمدالله خدا کمک کرد و من از همان ابتدای شناخت اسلام شیعه شدم و توانستم با معارف اسلام و اهل بیت آشنا شوم و به نظرم این توفیق بزرگی بود که خداوند حکیم نصیبم کرد.
چرا از بین اسمای اسلامی، اسم عبدالحکیم را برای خود انتخاب کردید؟
وقتی مسلمان شدم به من گفتند حالا دیگر باید درکنار اعتقادات دینی، اسم اسلامی هم برای خود بگذارید و من چون دوست داشتم حکمت و دانایی پیدا کنم اسم عبدالحکیم را برای خودم انتخاب کردم. اسمی که معنای آن از خدا حکمت ‌طلبیدن است و تلاش می‌کنم تا بتوانم در مباحث دینی و اعتقادی اطلاعاتم را بالا ببرم.
عکس‌العمل خانواده و اطرافیان بعد از مسلمان شدن شما چطور بود؟
خب باید بگویم پدر ومادرم از مسیحیان کاتولیک معتقدی بودند که در عین حال همیشه نگرانی داشتند نکند ما؛ یعنی فرزندانشان از مسیر خدا و معنویات دور شویم، زیرا در کلمبیا کمتر فضای معنوی حاکمیت دارد. برای همین آنها از همان دوران کودکی یکشنبه‌ها و پنجشنبه‌ها ما را به کلیسا برای عبادت می‌بردند تا ارتباطمان با خدا قطع نشود و بدانیم هرچه داریم ازخداست؛ وقتی مسلمان شدم بیشتر نگران شدند که مبادا از دین بیرون بروم ومنحرف بشوم اما به مادرم گفتم نگران نباش، زیرا شما یکی از عوامل مسلمانی من شما بودید. از بچگی ما را با اسلام و حقیقت آشنا کردید حالا هم از مسیر خدا بیرون نرفته‌ام. درطول زمان وقتی آنها دیدند ارتباطم با خدا در دین تازه قطع نشده است بلکه بیشتر هم شده، خوشحال بودند والحمدالله مشکلی برای من نداشتند ومانع اسلام آوردنم نبودند.
مگر فضای معنوی در کشور کلبمیا چگونه است؟
در کشور کلمبیا مردم مشکلات اجتماعی زیادی دارند که مطمئنا همه آن ناشی از عدم ارتباط با خدا و معنویت است. من از زمان نوجوانی همیشه دوست داشتم برای مردم کشورم کاری کنم و به دنبال راه حلی بودم تا زندگی مردمم را سروسامان بدهد. برای همین درباره ادیان مختلف تحقیق کردم و به این نتیجه رسیدم دین اسلام وجود دارد؛ دینی که جواب حل تمام مشکلات را دارد و به تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی اهمیت داده است. امیدوارم بتوانم با کمک سایر دوستان مسلمانم مردم را با حقیقت اسلام آشنا کنیم.
گفته می‌شود که شما ارادت زیادی به امام رضا (علیه‌السلام) دارید چرا از بین ائمه معصومین بیشتر از همه با این حضرت مانوس هستید؟
البته اشتباه نشود مسلمانان با همه امامان انس دارند و در واقع فرقی بین آنان نیست، زیرا همه امامان معصوم انسان‌های الهی و آسمانی هستند که برای سعادت و هدایت ما آمده بودند، ولی وقتی اولین‌بار به کشور ایران آمدم دوستان به من گفتند برای تبرک‌جویی به زیارت امام رضا(علیه‌السلام) بروم. وقتی به زیارت امام هشتم در مشهد رفتم واقعا حس و حال خاص و غیر قابل وصفی برایم ایجاد شده بود که نمی‌توانم به زبان بیاورم. کاملا مشخص بود یک انسان معمولی آنجا خاک نشده است وحقیقتا باید گفت در مشهد قطعه‌ای از بهشت جای گرفته است.
خاطره‌ای هم از سفرتان به شهر مشهد و زیارت امام دارید؟
بله وقتی برای اولین بار به زیارت امام هشتم رفتم با دیدن آن همه جمعیت تعجب کردم زیرا تا به حال تجربه آن همه شلوغی را نداشتم افراد زیادی بودند که بدون توجه به سن و سال و نگاه دیگران گریه می‌کردند و حس معنوی داشتند. ما درکلمبیا اصلا بزرگترها گریه نمی‌کنند به‌خصوص در امور مذهبی، تنها روحانیون مسیحی و کاتولیک اشک می‌ریزند ولی فضای حرم امام خیلی خوب بود. هیچ وقت فراموشش نمی‌کنم. آن روز خیلی گریه کردم و احساساتم به شدت بر من غلبه کرده بود. آرامش عجیبی بعد از آن گرفتم. نمی‌دانم دلیلش چه بود اما هرچه بود یک تاثیر و انرژی ماورایی بود که آنجا به من دست داد.
آیا از این حس وحال برای سایر هموطنان خودتان گفته‌اید؟
برای کسانی که به ایران می‌آیند و می‌خواهند به مشهد بروند گفته‌ام که آنجا حس و حال خاصی به انسان دست می‌دهد. تمام حرف‌هایی که برای شما حالا گفتم و اتفاقا وقتی به مشهد می‌روند و برمی‌گردند به من می‌گویند درست است آقای عبدالحکیم حال وهوایی داشت که درهیچ کجای دیگر تجربه نکرده بودیم.
تا به حال شده حاجتی بخواهید و به امام رضا(علیه‌السلام) متوسل بشوید؟
بله خیلی زیاد- هرچه امروز دارم به برکت و لطف امام رضا(علیه‌السلام)و خواهرشان حضرت معصومه(سلام الله علیها) است که اجازه بدهید نگویم ولی خداروشکر می‌کنم به‌خاطر وجود این امام عزیز مدفون در ایران است و خوشحالم که می‌توانم به زیارتشان بروم.
اصلا چی شد تصمیم گرفتید به ایران بیایید؟
اول بار وقتی حقیقت اسلام را شناختم می‌خواستم درباره آن بیشتر وعمیق‌تر بدانم برای همین به ایران آمدم تا درک وشناخت دینی‌ام را بالا ببرم و بتوانم این حقیقت را بهتر به دیگران هم برسانم. از طرفی دوست داشتم تا خانواده‌ام درفضای اسلامی ایران زندگی کنند.
ایران را چطور دیدید؟
کشور ایران خیلی خوب است و مردم خوب و مهربانی هم دارد. از طرفی امام رضا (علیه‌السلام) در شهرمشهد و خواهر ایشان در قم فضای آرامش بخش و معنوی خوبی را ایجاد کرده که در هیچ کجا نیست. شما باید قدر کشورتان را بدانید که فضای معنوی خوبی در آن حاکمیت دارد.
در پایان اگر صحبت خاصی دارید؛ بفرمایید.
نه حرفی ندارم از شما سپاسگذارم. امیدوارم زیر لوای امام رضا(علیه‌السلام) موفق و موید باشید. برای ما هم دعا کنید.
/گفتگو از معصومه طاهری/

منبع: ایمنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار