تاریخ انتشار :

رئیس سازمان مسلمانان انگلیس

تشرف به اسلام در انگلیس دو برابر شده‌است

بر اساس مطالعه انجام شده توسط موسسه فیت مترز، تعداد شهروندان انگلیسی که به دین اسلام گرویده اند، در طول یک دهه گذشته دو برابر شده است

 

farhangnews_105507-299060-1418583055

 

به گزارش رهیافتگان به نقل از فرهنگ نیوز، بر اساس مطالعه انجام شده توسط مؤسسه فیت مترز، تعداد شهروندان انگلیسی که به دین اسلام گرویده اند، در طول یک دهه گذشته دو برابر شده است.

در حالی که برآوردهای قبلی نشان داده بود که تعداد افراد مشرف شده به دین اسلام ۱۴ تا ۲۵ هزار نفر بوده است، این اندیشکده دینی رقم واقعی تازه مسلمانان را ۱۰۰ هزار نفر ارزیابی کرده است. بر این اساس سالانه ۵ هزار نفر در انگلیس به دین اسلام مشرف می شوند.

این گزارش حاکی است، بسیاری از کسانی که به دین اسلام مشرف می شوند، با چالش های جدی و از دست دادن خانواده و دوستانشان مواجه می شوند. تازه مسلمانان با فضای جدیدی آشنا می شوند و ناگزیرند سنتهای خانوادگی قبلی ای را که با آموزه های اسلامی در تضاد است ترک کنند. هم اکنون حدود ۲.۷ میلیون نفر مسلمان در انگلیس زندگی می کنند.

کاترین هسلتین،  که به تازگی به دین اسلام مشرف شده و اخیرا به عنوان رئیس سازمان مسلمانان انگلیس انتخاب شده است گفت: «در میان بخشهای خاصی از جامعه انگلیس، بی اعتمادی عمیقی نسبت به تازه مسلمانان وجود دارد.»

وی افزود: «این احساس وجود دارد که گرویدن به اسلام، بدتر از مسلمان بودن از قبل است.»

منبع: مهر

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار