تاریخ انتشار :

در مقر پاپ

قانون حجاب در واتیکان

علیرغم آنکه رم، یک شهر توریستی بوده و افراد با فرهنگ ها و پوشش های متفاوت و گاه زننده در آن حضور دارند، شرط ورود به واتیکان، رعایت حجاب است

 

1acb48ad3c41f83f373c48c7075e393e

 

به گزارش رهیافتگان به نقل از ابنا ـ واتیکان به عنوان کانونی‌ترین مرکز مسیحیت کاتولیک، در شهر رم پایتخت ایتالیا واقع شده است و به عنوان یک دولت ـ شهر مستقل فعالیت می‌کند.

واتیکان، مقر پاپ بوده و با ۴۴ هکتار مساحت، کوچکترین کشور دنیا محسوب می‌شود، اما کلیسای سن پیتر که در ورودی واتیکان قرار گرفته و موزه آن، سالانه جمع قابل توجهی از گردشگران را برای بازدید به این مکان می‌کشاند.
از نکات جالب توجه هنگام ورود به واتیکان، رعایت قانون حجاب است؛ مسئولان امر در واتیکان از طریق نصب تابلوهایی که در جاهای مختلف دیده می شود، اعلام کرده‌اند که شرط ورود به واتیکان، رعایت پوشش نسبی است بنابراین علیرغم آنکه رم، یک شهر توریستی بوده و افراد با فرهنگ و پوشش های متفاوت و گاه زننده در آن حضور دارند، شرط ورود به واتیکان، رعایت حجاب است و همگان نیز به این قانون احترام می‌گذارند.

d2a957064fa1a19a8b7dcd37a88c204c

البته قانون حجاب به واتیکان اختصاص نداشته و سایر کلیساهای شهر رم نیز با نصب تابلوهای مشابه، ورود افراد را به حجاب منوط کرده‌اند.

همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌شود این قانون، نه تنها بانوان که آقایان را نیز شامل می‌شود.

«جان پیتر» کشیش مسیحی و استاد دانشگاه پاپی صلیب مقدس در این باره به خبرنگار حوزه می‌گوید: تصاویر به جا مانده از حضرت مریم، بیانگر حجاب است و همواره کشیش‌ها و راهبه‌ها لباس‌های بلند و پوشیده بر تن کرده‌اند؛ در واقع پوشیده بودن، یک حس معنوی را به افراد با حجاب منتقل می‌کند و درک این مساله در اماکن مقدس مانند کلیسا دوچندان می‌شود.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار